![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kiitos AVRO. Jos palkeet ja helpeet saa vaihdettua, onko riskiä ettäEAS ajaa jousia samantien rikki väärällä ohjauksella ? Lähinnä meinaan sitä että pitääkö auto kuljettaa trailerilla palje- ja alustatöiden jälkeen merkkipajalle testeriin kiinni käynnistettäväksi, nollailtavaksi ja kalibroitavaksi ? Vai pärjäiskö jollain NanoComilla, tai vielä yksinkertaisemmalla EAS-tilakillerillä ?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
EAS ei mene lukkoon tai jumiin remontin aikana jos pistää auton virrattomaksi esim. akkukaapelin irroittamisella. Tämähän funtsii parkissakin ollessaan asentoaan tasaisin väliajoin, eli pelkkä avaimesta sammutus ei riitä jos haluaa selvitä ilman mahdollista lukkiutumista.
Periaatteessa minkään ei pitäisi rikkua, ellei käy joku aivan käsittämätön asennusvirhe. Jos järjestelmä vaan on järjissään, eli korkeusanturit yms kunnossa. Korkeusanturien vaihdon jälkeen pitää kalibroida, muuten ei. Äkkiseltään ison moka on se että jää vuotamaan jostain. ![]() Kun irroitat niitä ilmaletkuja niin kannattaa trimmata letkujen päistä se painunut pätkä pois, muuten jää melko varmasti vuotamaan. Järjestelmä pitää myös tyhjentää hallitusti ennen isompia purkutöitä, säiliössä on tulppa jonka pitäisi olla hissukseen tyhjentävä malli... mutta siihen kannattaa suhtautua varauksella ettei se tule otsaan jos lähtee kerralla. Valveblokista letkut irrottamalla saa toki myös ilmat pois, vähän radikaali tyhjennys mutta ilman testeriä aika vaikeeta saada muuten. Testerillähän toi pihistelee sillai herrasmiesmäisesti ilmat pois. En osaa noista testereistä sanoa miten pelaavat, mulla on toi vanha Rovacom läppärin seuralaisena. Käsittääkseni yksinkertaisimmat on sellaisia joilla saat EAS:n resetoitua kun vika on poistunut/korjattu, vian aiheuttajaa ei kerro. Autoa ei myöskään kannata nostella siten että jää akselit roikkumaan. Tässä on riskinä ilmapussien, varsinkin vanhojen, vaurioituminen tai sitten ne korkeusanturit tykkäävät kyttyrää. Tokihan iskarien pitäisi rajoittaa akselin liika liike mutta mistäs näistä tietää, brittivehkeistä... ![]()
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos AVRO:lle arvokkaasta tiedosta! Mistä noita testeriä ym. nollaimia saa?
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nykyäänhän noilla on muitakin purkkeja tarjolla jos ei halua kaikkea heti tänne nyt. ![]()
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
etelänaapurissa ilmiksiä ja korviksia rooveriin:
http://topparts.ee/index.php/rr_p38a_95_02 ei kokemuksia, sattus vaan kohille surffiessa ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ja tämmönenkin setti löytyy, tällä saa ohitettua auton omat ilma-aivot: http://www.opcionesavanzadas.com/ingpresenta.htm
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Olisiko? | k.j | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 1 | 23.09.2009 09:25 |
Kuvien laitto? | mikjus | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 45 | 17.10.2008 18:37 |
Kuvien laitto | sisua45 | Chit-Chat | 18 | 13.04.2008 06:52 |
Snorkkelin laitto | Siperianlutikka | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 23.11.2005 16:51 |
Kuvien laitto | TimoVuorsola | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 10.11.2005 21:16 |