![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Viimeksi muokannut Mika_T : 28.06.2012 23:38 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kävin trukkihuoltamossa ton puretun releen kanssa siinä toivossa, että niillä olis ollu vastaavia hyllyssä. No eipä ollu. Soitto Juukaan sen sijaan tärppäsi. Saman tien lähti postiin uus boksi. Tuurillaan se on täällä jo maanantaina. Suuri kiitos sinne.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mites nuo säännöt korottamisen suhteen menikään? Yhteensä 150mm, ja siihen sisältyy kori ja jousitus vai miten se oli? Meneekö tuos 3" korinkorotus ns. heittämällä, vai mitä siinä pitää huomioida/modata?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tais olla niin, että 150mm johon sisältyy kaikki yhteenlaskettu korotus, eli korin nosto, jousitus sekä renkaiden tuoma korkeus?
|
#6
|
|||
|
|||
![]() HDJ-80 12/24 Voltin järjestelmäLainaus:
Mutta pistämpä lusikkani tähänkin soppaan: Nyt tulee puhtaasti ulkomuistista, korjatkaa jos muistan väärin! Siis HDJ-80 vinssi ja kaikki muutkin sähkölaitteet MUKAANLUKIEN Apuvirran antaminen hoidetaan siitä akusta, Mistä miinusnavasta menee kaapeli koriin. Tuo ns. salamarauta on moninapainen rele, Mikä irroittaa vetäessään (startatessa) akkujen + ja miinusnavat toisistaan PIENEMMILLÄ koskettimillaan ja sitten kytkee ISOLLA koskettimella tuon "Alajännitepuolen" akun PLUS navan "Yläjännitepuolen" Miinusnapaan. Ja laturin Latausvirta menee Vain ja yksinomaan tuonne yläjännitepuolen akun plus napaan. Tämä aiheuttaa sen, että tuon "salamaraudan" jousikuormitteisen koskettimen kautta kulkee kaikki latausvirta auton sähköjärjestelmään, samoin kuin esim. vinssatessa kaikki yläjännitepuolen akun antama sähkö. -> siis jos auto lataa 50A ja molemmat akut antaa 200A vinssaukseen, niin tuon koskettimen kautta kulkee 250A, ja sehän rele on suunniteltu auton alkuperäisille sähköille, siis maksimi latausvirta noin 80A ja siitäkin osa "jää" yläjännitepuolen akkuun. Miksi tämmöinen kytkentä? Minulla alkoi huolettaa tuon releen/salamaraudan kestävyys, kun pistin omaan hdj:n 120 A laturin, sillä tuo rele lämpenee huomattavasti, kun 1 (2,4) kw Invertteri imee sähköä kunnolla. Minulla on tarkoitus muuttaa tuo laturin virransyöttö suoraan alajännitepuolen akkuun. (kerran mittailin systeemin läpi, ja mitään muuta järkeä tuossa alkuperäisessä kytkennässä ei ole, kuin se, että pitkässä startissa laturi ei ota tehoa/vastusta) Tuo lämpeneminen tulee jännitehäviöstä, joka sekin on epämieluisa ominaisuus: siis laturilla jännite reilusti suurempi kuin alajännitepuolen akulla. Jos minä olisin laittamassa hdj:n isoa vinssiä, niin laittasin tuon releen rinnalle isot releet yhdistämään akkujen + ja - navat, ja ylimääräisen releen, mikä estää starttauksen vinssatessa. (toki erillinen vinssin akku/akut olisi vielä paremmat) Pitäs ottaa ja polkaista homma käyntiin, ja tehdä siitä vaikkapa oma topiikki ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Leima taas vuoden voimassa. Ei ollu oikeen mitään huomautettavaa. Tuli tota korinkorotus hommeliakin vähän tutkittua, 2"-3" korotus ei taida vaatia mitään erikoisuuksia missään kohtaa, sen pitäis mennä "heittämällä". Olenko oikeassa? Eilen oli tarkotus rakennella laatikosto tonne takatilaan, mutta kun taivasalla joudun värkkäämään niin sade pilasi suunnitelmat
![]()
__________________
HJ61 MMC |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Taas tullut pikkuisen näpräiltyä. Tollasen telineen ostin foorumilaiselta.
Maalia kaipaa! ![]() Muutaman valon sinne nakkasin, en tosin vielä ole piuhoja vetänyt. Tässä vaiheessa tuntuu että niitä on liian vähän, niitä todennäköisesti tulee lisää. ![]() Kävin hiekkakuopilla ajelemas, heti persus johonkin juurakkoon. Wittukun ei oikein oo paikkaa ja välineitä tehdä niitä palkkihelmoja ja puskureita. Pitääs vissiin vuokrata joku TI-halli siksi aikaa että tekis ne.. ![]() Rasvasin tossa kardaanin liu'ut ja ristikot. Kattelin siinä samalla murrosten nippoja, mutta ei näkynyt. Tutkin siinä hetken niitä ja mietin että kuuluuko ton ruuvin paikalle ruuvata nippa rasvausta varten? ![]() Pistetään vielä loppuun yleiskuva. ![]()
__________________
HJ61 MMC |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tulppa irti ja vaseliinia sen verran kun kohtuudella menee, ei siihen mitään nippaa tarvii.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
OK, kiitos tästä.
__________________
HJ61 MMC |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Muutan kyl takaisin kytkennän apparin akkuun vinssin + punaisen virtakaapelin takas ettei tule ongelmia tulevaisuudessa. Vielä ei oo releboksi onneks ottanu itteensä kun vinssin virtakytkin =ON asennossa ja startannu. Startannu ja vinssannu en onneks samaan aikaan ole koettanu ![]() Vinssi on toiminu kyllä hyvin kumminkin päin + johdon ollessa apparin ja kuskin akun + johdossa mut ei hyvää tee vinssin sähköille jos sinne välillä 24v tarjoilee. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Tuli eilen vähän testailtua joustoja ja huomattua että korinkorotuksen vaatii ettei 35-37" raapis kunnon sisäänjoustoissa. Täysissä joustoissa jäi nykyisessä renkaassa tilaa jonku tuuman verran. Ei kai tässä auta ku rueta hommaamaan korotus-sarjaa niin saa sitte jotku kunnon mettäpallerot
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Tänään posti toi uuden releboksin, ja se tuli nykastyä kiinni saman tien. Nyt vinssi toimii moitteetta. Myös metsässä tuli käytyä, ja ekan lommonkin sai tämä auto. Nyt niitä ei sitte tarvi enää pelätä..
__________________
HJ61 MMC |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
![]() |
Luokat |
creepy crawler, hdj80, korinkorotus, toyota, vinssi |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään HDJ80 | Monkku | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 13.08.2011 12:34 |
Myyty HDJ80 -90 | bj45lava | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 28.09.2010 18:33 |
Myyty HDJ80 -92 | jussi83 | O/M/V Ajoneuvot | 17 | 09.01.2010 12:41 |
M: HDJ80 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.08.2006 08:12 |