Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.06.2012, 21:22
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Taka-akselin U-pultit


Eli mistäs kannattas ruveta kyseleen U-pultteja taka-akselille? Vanhat oli siinä kunnossa et sai laikata pois... ebaysta oon yrittäny katella mut noi halkasijat aiheuttaa hämmennystä, et mikä se niistä olis (2,25", 2.75", 3,00") kun osa myyjistä kertoo et sisähalkasija ja toiset ilmottaa vaan mitan.

South West Trade myi ei oo:ta

Niin ja mielellään Tampereen seudulta...

__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.06.2012, 21:37
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Eli mistäs kannattas ruveta kyseleen U-pultteja taka-akselille? Vanhat oli siinä kunnossa et sai laikata pois... ebaysta oon yrittäny katella mut noi halkasijat aiheuttaa hämmennystä, et mikä se niistä olis (2,25", 2.75", 3,00") kun osa myyjistä kertoo et sisähalkasija ja toiset ilmottaa vaan mitan.

South West Trade myi ei oo:ta

Niin ja mielellään Tampereen seudulta...

Miulla saattaisi olla hyllyssä U:n, niinku u-pultti, kohdalla muutama pari käytettyjä jäljellä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.06.2012, 21:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Eli mistäs kannattas ruveta kyseleen U-pultteja taka-akselille? Vanhat oli siinä kunnossa et sai laikata pois... ebaysta oon yrittäny katella mut noi halkasijat aiheuttaa hämmennystä, et mikä se niistä olis (2,25", 2.75", 3,00") kun osa myyjistä kertoo et sisähalkasija ja toiset ilmottaa vaan mitan.
Tuo U- pultin koko riippuu akselista - D35 putken halkaisija 2.62", D44 2.75", Chrysler 8.25 2.75"

Sitten kandee vähän kattoa sitä pituuttakin jos on korotettu auto tjsp., silloin ei välttämättä alkuperäisen mittainen riitä. Jos on liian pitkä niin katkaisee vaikka turhat pois.. halkaisija samoten kannattaa kattoa että täsmää, jos en väärin muista niin on alunperin 14mm (9/16").

Jos jostain jousitakomosta kysyt niin varmasti sulle tekevät tuollaiset. Ei niitä kannata välttämättä lähteä ulkomailta tilaamaan kun kuitenkin painaa jonkin verran -> tulee kuluja. Itelle joskus teetin uudet Vallilan takomossa, oliskohan ollut jotain 15€ kappaleelta?


Virallisestihan U- pultteja ei sitten pitäisi edes käyttää uudestaan, ne kun venyy kiristettäessä/ käytössä. Vähän niinkuin kansipultit monessa autossa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.06.2012, 21:51
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
ebaysta oon yrittäny katella mut noi halkasijat aiheuttaa hämmennystä, et mikä se niistä olis (2,25", 2.75", 3,00") kun osa myyjistä kertoo et sisähalkasija ja toiset ilmottaa vaan mitan.
...
Tuli noista mitoista mieleen, että tuossa erilaisten u-pulttien mittoja.
http://www.4x4parts.fi/u-bolts.htm
Samasta paikasta varmaan löytyy pultitkin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.06.2012, 22:14
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Meinasin ehdottaa samaa mutta siellä onkin lomat päällä. Meinasin panhardin tilata mutta nyt pitää keksiä muuta.
__________________
Elämä potkii mutta miksi aina munille?
-----------------------------------------------
Jeep Cherokee Limited 4.0L HO -92
Jeep Cherokee Sport 2.5L TD -00 (Rest in pieces)

http://fjdc.org
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.06.2012, 07:05
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Eli mistäs kannattas ruveta kyseleen U-pultteja taka-akselille? Vanhat oli siinä kunnossa et sai laikata pois... ebaysta oon yrittäny katella mut noi halkasijat aiheuttaa hämmennystä, et mikä se niistä olis (2,25", 2.75", 3,00") kun osa myyjistä kertoo et sisähalkasija ja toiset ilmottaa vaan mitan.

South West Trade myi ei oo:ta

Niin ja mielellään Tampereen seudulta...
Itse otin ihan suoraan paikallisesta varaosaliikkeestä. Perinteinen rekisterinumero ja osa tilaukseen, eikä osa ollut edes väärä.

Heille ne tuli (hyvin varmasti..) Hämeenlinnasta South West Trade:lta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.06.2012, 08:43
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Mulla on Dana 35:n U-pultteja (ne ei oo nettikaupassa vielä, mutta niitä löytyy) hyllyssä...

No nyt on nettikaupassa: http://www.jamant.fi/upultti-cro52006440-p-3661.html (kuvakin ilmestyy kohta)
__________________
Killing time is not murder

Viimeksi muokannut JAMANT : 21.06.2012 13:10
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.06.2012, 13:15
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

jaahas, simpukka vuotaa, mitäs sinne laitetaan tilalle... mitä muut olette laittaneet?

Muuten laittaisin kyllä durangon simpukan mutta kun se on ulkomitoiltaan varmaan vähän lihava ettei se sovi paikalleen vinssin takia, ja toisaalta se tarvii WJ:n pumpunkin, toki sen taidan laittaa jokatapauksessa.


Onkos kukaan tutustunut aiheeseen paremmin, vaihtoehtoja kun on selkeesti näköjään yhtä paljon kun noita saginawin 700 sarjalaisia simpukoitakin, esimerkiksi joku camaron, sonoman/typhoonin ja grand nationalin simpukka olis semmonen missä on melkoisen tiheä välitys, mutta johtaako se sitte siihen että rattia on kuiteskin kankeampi kääntää? ja kuinka huonoksi tiekäyttäytyminen menee.

mitäs muita vaihtoehtoja vois olla.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.06.2012, 13:18
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Yhdellä tutulla oli Corveten simppu. Parin viikon jälkeen laittoi takaisin sen alkuperäisen. Oli aavistuksen hätäinen ohjaus.
__________________
Elämä potkii mutta miksi aina munille?
-----------------------------------------------
Jeep Cherokee Limited 4.0L HO -92
Jeep Cherokee Sport 2.5L TD -00 (Rest in pieces)

http://fjdc.org
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.06.2012, 13:21
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Tietyn vuosimallin v8- durangon boksit (olisko ollut 97-98 tjsp.?) on tosiaan ihan bolt-on kamaa xj/ zj, eikä tartte pumppuakaan välttämättä vaihtaa. On järeämpi ja voimaa enemmän, siinä tais olla vähän enemmän kierroksia reunasta reunaan.

Se mitä on niistä projektikuvia nähnyt pituus taisi olla sama, halkaisija hieman isompi.. voi tosiaan tehdä tiukkaa kun vinssi syylarin alla. Muista ei kyllä oikein hajua, täsmääkö kiinnityksen pulttijaot yms...
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.06.2012, 13:47
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tietyn vuosimallin v8- durangon boksit (olisko ollut 97-98 tjsp.?) on tosiaan ihan bolt-on kamaa xj/ zj, eikä tartte pumppuakaan välttämättä vaihtaa. On järeämpi ja voimaa enemmän, siinä tais olla vähän enemmän kierroksia reunasta reunaan.

Se mitä on niistä projektikuvia nähnyt pituus taisi olla sama, halkaisija hieman isompi.. voi tosiaan tehdä tiukkaa kun vinssi syylarin alla. Muista ei kyllä oikein hajua, täsmääkö kiinnityksen pulttijaot yms...
98 v8 aurasimpukka 99 v8 on ne durangon lootat mitkä sopii, vaatii vaan jonku 6mm prikat rungon ja spacerin väliin, pulttikkiinnitys on sama mutta vaatii ilmeisesti kuiteski vähintään sen pienemmän hihnapyörän pumppuun, mielummin wj:n pumpun että renkaita saa kääntyyn pienilläkin kierroksilla, ja joistain noista simpukoista ovat jenkeissä joutuneet jo uutena poistaan rajoitinprikkoja että kääntyy riittävästi.

itse simpukka on vaan reilun 1/2" isompi ulkomitoiltaan ja siihen mulla ei ole varaa vinssin takia
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.06.2012, 14:47
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Itse asiassa pitäisi olla kait juuri "non-snowplow"- versio juuri siksi, että niissä ei kääntyvyyttä ole rajoitettu, muuten on käsittääkseni sama simpukka? Ja juu, niinhän se olikin että speiserin joutuu laittamaan väliin, mutta sehän menee näppärästi jos tekee alkuperäistä vahvemman spacerin simpukan ja aisan väliin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 08:02 (GMT +2).