Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.06.2012, 10:42
Viirupää:n Avatar
Viirupää Viirupää ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.05.12
Sijainti: Kangasala
Viestit: 63
Perusasetus

Käsijarruvaijeri


Moro !!

No vaikeinta tässä on se että,kun kuitissa lukee CRO52128119AD eli vasen, mutta tuo vaijereita yhdistävä peltihärpäke on noin vinossa. Olenko onnistunut siis ryssimään tämänkin homman , asentanut kenties jotain väärin ??. Vai onko oikeanpuoleinen vaijeri kenties kuperkeikan yhteydessä" venynyt " , tai mahdollisesti aikojensaatossa asennettu vääränlainen vaijeri. Eli onko noilla vasemman- ja oikeanpuoleisilla vaijereilla
Kenties pituus ero ??, vai jotain muuta eroa, jos ei ole pituuseroa niin silloinhan täytyy vaihtaa myös oikeapuoli niin ongelma poistuu.
Kun ei tiedä niin kysyy. ..?

Vielä kuva teksti tueksi, eihän sitä noinkaan voi jättää vai ?






Kiitos vastauksesta ( jos ny mökkeilyltä ehdit....), löytyiskös vaikka kuskinpuolen oveen lasia..

__________________
Autot tykkää kun niillä ajetaan..

Tis is in tires, ja näillä mennään...

Viimeksi muokannut Viirupää : 15.06.2012 10:49
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.06.2012, 12:04
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Oikea on about 20mm pidempi kuin vasemman puolen vaijeri, sekä kuori että vaijeri!!

Ja periaatteessa löytyy oven lasi, pitäis vaan keretä purkamaan... Tarvittaessa sekin kyllä järjestyy...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.06.2012, 22:28
Viirupää:n Avatar
Viirupää Viirupää ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.05.12
Sijainti: Kangasala
Viestit: 63
Perusasetus

Jarruvaijerit


Pikkasen lyö veto pyörästö tyhjää ( YLLÄTYS ) . Eli oikeanpuoleinen vaijeri pidempi, tuo yhdyskappaleen asento mietityttää, kun on noin vinossa. Aloitetaan kierros alusta, jarrut auki, oikeapuoli ( matkustajan/repsikan/kartturin ) näytti tältä.





Näköjään stefa vuotaa, pitänee vaihtaa. Ja pienen tiskaamisen jälkeen tällaiselta.





Ja kuskin puoli (vasen ) tältä.






Tuo vaijereiden jarrujenpuoleinen kiinike härpäke ainakin näyttää olevan molemmillapuolilla samoin päin (Eli tähän asti kaikki oilkein ), jotain olen osannut tehdä oikei. Vika ei siis ole "alapäässä" , vaan jossain muussa päässä , näyttää siltä että huomenna tilataan myös oikean puoleinen vaijeri ja katotaan sen jälkeen mihin päin yhdyshärpäke näyttää.

Ps: Mitähän se kuskinoven lasi maksaa..?? irroituksen kanssa ei mitään kiirettä.. oikastaan toi katto ensin, eikös sivulasit ole lisävaruste..

Mitä yhteistä on insinöörillä ja vatupassilla...?
Kumpikin löytää vian, mutta kumpikaan ei osaa tehdä sille mitään.. ..HÄH..??
__________________
Autot tykkää kun niillä ajetaan..

Tis is in tires, ja näillä mennään...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.06.2012, 20:03
Viirupää:n Avatar
Viirupää Viirupää ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.05.12
Sijainti: Kangasala
Viestit: 63
Perusasetus

Jarruutuksia.


mortse..
Niinkuin tarkkasilmäinen ja vannoutunut jeeppi fanaatikko jo varmaan huomasikin edellisestä kuvasta, on tainut olla asentaja pää alaspäin kasatessaan jarruja. Ihmettelinkin käsijarru säätäessäni että kaikki ei ny täsmää, eli laikka pois ja ihmettelemään, oli säätö kappale lähes irti yläpäästä. Meni noin 3 min kun korjasin ongelman, luulin jo että vaijeri jutskakin korjaantui mtta mitä v...ua, oli yhdyskappale vielä vinossa.
Oikeelta puolen vaijeri pois, ja mitä sieltä löytykään, vaijeri oli niin jäykkä ettei meinannu edes pihdeillä liikkua.

Siinä ne ny sitte on, molemmat perkeleet..






Ja hirvee paukamahan tossa toisessakin oli, ei ihme jos vähän ahistaa.
Ja lähikuva.





Siinä oli tollanen elintaso pahkura. ..!

Huomenna lähtee uusi tilaukseen, keskiviikkona olis tarkoitu laittaa jeeppi kärryyn ja lähteä istuttaan sitä penkkiin..

Jos vielä huomenna koittais niitä turvavyön nuppeja irroittaa, jos ei ruuvarilla lähe niin rälläkällä lähtee...
__________________
Autot tykkää kun niillä ajetaan..

Tis is in tires, ja näillä mennään...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.06.2012, 12:10
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Jos kokeilisit vaikkapa lukkorengaspihteillä, näyttää tuo nappi siltä että tuosta reiästä, mistä nuo lipareet näkyy, on ruiskupuristuksessa nykästy keerna pois.
(siis siellä oletettavasti on haitat, kuten näyttäisi valokuvasta)

Siis nuo molemmat lipateet käännetään keskellepäin, ja vedetään nuppi irti.

Toki jos joskus on ollut ongelmia napin paikallaan pysymisen suhteen, ja joku on pistänyt liimalla kiinni....

Tuo rällällä on hyvä työkalu, mutta kannattaa selvittää nupin saatavuus/hinta ensin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.06.2012, 20:31
Viirupää:n Avatar
Viirupää Viirupää ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.05.12
Sijainti: Kangasala
Viestit: 63
Perusasetus

Nupit


Moro !!

Joo olis tarvittu pihtejä, ei toi pikkumensseli oikein toiminut. Saldona 2 kokonaan paskaksi ja yhdestä toinen sakara ja yks jäi koknaan ehjäks, vittu tuurilla sekin . Ei menny ihan 15 sek. kappale, tosin väittävät korean demokraattisentasavallan rakastetun johtajan Kin Jong-il:in, ensimmäistä kertaa golfia kokeilleen pelaneen 38 alle parin eli noin 3-4 hole in one, uskokoon ken tahtoo. .

Vähän dokumentteja nuppien irroituksesta..

Ainut ehjänäsäilyny.






Tässä normi tulos... Aina ei voi voittaa..




Ja sitte tilasto ihme...






Ja kaiken lisäks päätin vielä irroittaa pilarista panelit,kun olin nupitkin saanut poistettua..Olivat vit..päät keksineet laittaa sekä ylä- että alapääsän sellaset peltilipsut jotka menee pilarissa oleviin reikiin ja vieläpitkät ohjaustapit viereen, no yläpää lähti hienosti, mutta alapäässä tuli alempi verhouspaneli pilarin verhouspanelin päälle joka esti pilarin panelia irtoamasta. Tässävaiheessa asian osaisen käyrä oli jo aika korkealla joten päätin että kyllä lähtee... Ja niin lähti, sillä seurauksella että pilarin panelin alapään peltihärpäke irtosi yläpäästa ja taipui mutkalle.
Ainahan sen voi laittaa porakärkiruuvilla takaisin paikoilleen...

Ja dokumentti tapahtuneesta..





Että silleen..

Mistähän toi takajarrusylinterin mureneminen mahtaa johtua ??
Kun pihdeillä painelin sitä sisään, niin ei mielestäni mennyt tarpeeks syvälle takaisin, ja palat näytti aikansaeläneiltä. Eli olisko jumi iskenny ja päässy kuumenemaan niin että mäntä olis alkanu murentua, onko mahdollista ??
Esim. jos pitkään laahaa, vai mureneeko palat ensin totaalisesti..?

Eli tolta näyttää..





Eli vaihtoon menee.., kun perse kestää .
__________________
Autot tykkää kun niillä ajetaan..

Tis is in tires, ja näillä mennään...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.06.2012, 21:16
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

Että silleen..

Mistähän toi takajarrusylinterin mureneminen mahtaa johtua ??
Kun pihdeillä painelin sitä sisään, niin ei mielestäni mennyt tarpeeks syvälle takaisin, ja palat näytti aikansaeläneiltä. Eli olisko jumi iskenny ja päässy kuumenemaan niin että mäntä olis alkanu murentua, onko mahdollista ??
Esim. jos pitkään laahaa, vai mureneeko palat ensin totaalisesti..?

Eli tolta näyttää..





PEli vaihtoon menee.., kun perse kestää .[/QUOTE]

Mulla kans oli entisessä wj:ssä saman laista murenemista tapahtunu, vissiin vanhuuttaan lohkeilee. Ei saa mistään pelkkiä sylintereitä, koko uus satula ois pitäny ostaa 350e kpl. Seuraava omistaja laitto sit uuet.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.06.2012, 10:39
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.887
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viirupää Näytä viesti
Moro !!

Ja kaiken lisäks päätin vielä irroittaa pilarista panelit,kun olin nupitkin saanut poistettua..Olivat vit..päät keksineet laittaa sekä ylä- että alapääsän sellaset peltilipsut jotka menee pilarissa oleviin reikiin ja vieläpitkät ohjaustapit viereen, no yläpää lähti hienosti, mutta alapäässä tuli alempi verhouspaneli pilarin verhouspanelin päälle joka esti pilarin panelia irtoamasta. Tässävaiheessa asian osaisen käyrä oli jo aika korkealla joten päätin että kyllä lähtee... Ja niin lähti, sillä seurauksella että pilarin panelin alapään peltihärpäke irtosi yläpäästa ja taipui mutkalle.
Ainahan sen voi laittaa porakärkiruuvilla takaisin paikoilleen...

Ja dokumentti tapahtuneesta..





Että silleen..

.
Samanlaisilla peltihärpäkkeillä on laittaneet paneelit kiinni Jeepissä ja Chryslerissä(eli Plymouthissa ja Dodgessakin...) Osaavat vastustaa joskus kiitettävästi
Mutta; jos ei jenkki ole osannut oikein tehdä, niin peltiruuvit korjaa.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Jeep Grand Cherokee 2,7 CRD -03 Nikke_ O/M/V Ajoneuvot 7 25.11.2011 21:37
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 -93 Mettäpöyröö O/M/V Ajoneuvot 2 06.07.2010 20:18
Myyty Jeep Grand Cherokee V8 -94 SauliS O/M/V Ajoneuvot 5 09.04.2009 09:41
jeep grand cherokee vm 95 mad mopar Tekniikka & Jutustelu 0 06.01.2009 21:45
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 13:05 (GMT +2).