Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.06.2012, 21:15
Manninen Manninen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.09.10
Sijainti: Salla
Viestit: 30
Perusasetus

Lautaspyörän momentti


Elikkäs mihinkäs momenttiin lautaspyörä kiristetään?
Sit vielä toinen kysymys löytyykö mistään niitä 11mm millisiä pultteja muutakun merkki liikkeestä?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.06.2012, 11:41
Jarva Jarva ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 17.05.11
Sijainti: Valkeakoski
Viestit: 204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Manninen Näytä viesti
Elikkäs mihinkäs momenttiin lautaspyörä kiristetään?
Sit vielä toinen kysymys löytyykö mistään niitä 11mm millisiä pultteja muutakun merkki liikkeestä?
Tuolta löytyy manuaaleja, joista löytyy mm. perän säätöohjeet ja momentit

http://www.yotatech.com/f128/toyota-...-years-156128/

Mulla olis oikein koko laakerisarja myynnissä pultteineen päivineen, osta pois
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.06.2012, 20:58
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Miten yleisiä '88 hiluxin toimivat kuormaventtiilit ovat nykyään? Oma on "vähän" hapettunut. Onko olemassa mitään korjaussarjoja tai tekeekö mikään firma noita tarvikkeena, entä sopiiko mitkään muut tojotan kuormaventtiilit toisiinsa?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.06.2012, 07:03
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Nyt tartteis vähän tietoo, jospa siirtyis takas toyota mieheks ?
lähinnä noi uudemmat d4d koneelliset hiluxit ja uus koppaset kiinnostaa 2.4td on aika kestävässä maineessa mutta tästä d4d:stä en ole löytänyt oikein mitään tietoa ? Paljon tollasilla moottoreilla on kilometrejä edessä jos vaikka 200 tuhatta olis jo rullattu ? Tosi kalliita ne ainakin ovat kilometreihin nähden...
Miten voimansiirto kestää ? jotain etuperä murheita olen kuullu mutta onko nämä vaan isommilla renkailla ollut ongelma ? kaikki tieto on tervetullutta kävin koe ajamassa vähän eri hiluxeja ja tollanen uudempi oli kyl makee peli. onko näissä d4d koneissa jotain tiettyjä vuosimalleja jotka ovat heikompia tai parempia ?
Sitte onko näissä mahdollista blockata egr manuaalisesti vai onnistuuko kenties ohjelmalla ? entä saako katit poistettuu ilman vikakoodeja jotenki huijattuu tai ohjelmoituu ? ja mistä vuosimallista eteenpäikn katit on tullu ?
millasta kulutusta porukalla on ollu ? tarkotus ei olis korottaa ihan heti jos jossainvaiheessa vähän isommat renkaat ilman korottamista laittais. ?

Viimeksi muokannut tdi : 23.06.2012 08:20
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.06.2012, 12:05
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
Nyt tartteis vähän tietoo, jospa siirtyis takas toyota mieheks ?
lähinnä noi uudemmat d4d koneelliset hiluxit ja uus koppaset kiinnostaa 2.4td on aika kestävässä maineessa mutta tästä d4d:stä en ole löytänyt oikein mitään tietoa ? Paljon tollasilla moottoreilla on kilometrejä edessä jos vaikka 200 tuhatta olis jo rullattu ? Tosi kalliita ne ainakin ovat kilometreihin nähden...
Miten voimansiirto kestää ? jotain etuperä murheita olen kuullu mutta onko nämä vaan isommilla renkailla ollut ongelma ? kaikki tieto on tervetullutta kävin koe ajamassa vähän eri hiluxeja ja tollanen uudempi oli kyl makee peli. onko näissä d4d koneissa jotain tiettyjä vuosimalleja jotka ovat heikompia tai parempia ?
Sitte onko näissä mahdollista blockata egr manuaalisesti vai onnistuuko kenties ohjelmalla ? entä saako katit poistettuu ilman vikakoodeja jotenki huijattuu tai ohjelmoituu ? ja mistä vuosimallista eteenpäikn katit on tullu ?
millasta kulutusta porukalla on ollu ? tarkotus ei olis korottaa ihan heti jos jossainvaiheessa vähän isommat renkaat ilman korottamista laittais. ?
Ei omaa tietoa, mutta ulukomuan palstalta löytyy jotain asiaa D4D koneista. Siellä puhuivat turboista ja ECV jutuista ja suuttimista. Mut en lukenut ihan kaikkia ja voihan noissa kirjoituksissa olla hieman harmituslisääkin, kun ei oo ihan kaikki mennyt niinkuin olisi toivonut.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.06.2012, 12:41
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

110 suodatin sisäilman puhallukseen


No niin, ajattelin vaan kysäistä että onkohan joku lisännyt hiluxiin suodattimen tuohon sisäilmaan. Mulla sellaista ei ainakaan ole. Huomasin sen kun käänsin puhallukseen täysille niin alkoi pukkaamaan noita riisimuron näköisiä papanoita tuuletusaukoista ihan solkenaan noi ja jotkut muutkin risut voisi ehkä suodattaa pois, mutta ei tunne ainakaan toydiy suodatinta.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.06.2012, 14:43
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Okei eli koneen ja laatikon huohottimet. Ja kyllä aussi ym foorumeit selasin vaanku muualla mailmalla tuntuu olevan vaan 3 litrasta d4d:tä eikä näitä hilux vigo:ja jotka on thaimaassa kasattu.. noita suutin juttuja on jonkuverran mut onko sit enemän tuon 3 litrasen ominaisuus ? tietenkin huollosta riippuen nuokin jutut.
Mut toi egr blokkaaminen on osoittautunut hankalaks ei löytyny vielä selvää vastausta ja Ecu on sitä mallii ettei saa ohjelmoituu lastuja kyllä saa mut...
Vähän harmittaa mut netti autossa on kyl aikapaljon ajettuja hiaceja d4d koneella että kai niillä ajaa mut mitähän niihin on pitäny tehdä ?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.06.2012, 16:21
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
No niin, ajattelin vaan kysäistä että onkohan joku lisännyt hiluxiin suodattimen tuohon sisäilmaan. Mulla sellaista ei ainakaan ole.
Jos ei oo ilmastoitu malli niin ei noissa oo raitisilmasuodattimia laisinkaan. Ja suomesta ei ilmastoitua löydy orkkiksena, eikä siihen niitä röörejä. Ei kyllä varmaan olis mahdoton homma laittaa ite, putki irti ja jonku välikappaleen askartelee sinne mihin saa filtterin kiinni tai jos haluaa päästä helpolla niin laittaa vaa jotku harsot sinne röörien päihin. MUTTA jos ei ole allerginen millekkään kauhean vakavasti niin varmaan pääsee helpoimmalla kun välillä kääntää vaan sen töhön täysille, että kaikki muruset tulee sieltä putkista ulos tukkimaan ne ritilät.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.06.2012, 17:28
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Miten yleisiä '88 hiluxin toimivat kuormaventtiilit ovat nykyään? Oma on "vähän" hapettunut. Onko olemassa mitään korjaussarjoja tai tekeekö mikään firma noita tarvikkeena, entä sopiiko mitkään muut tojotan kuormaventtiilit toisiinsa?
En osaa noihin muihin sanoa kuin, että hieman vähemmän hapettuneita voisi koettaa hakea tuolta http://www.autopurkaamot.com/varaosahaku/

Itselläni on tuo sama osa myös ainakin ulkoisesti kauniin ruskettunut. Jos haet palstalta, niin löydät ainakin kuormaventtiili-sanalla aiheeseen liittyvää pohdintaa.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.06.2012, 08:00
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Jos jollain ois tietoo joka sattuu lukee, pitäs ens viikolla käydä kattelee noita ni ois hyvä tietää ennen sitä
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.06.2012, 09:11
Jugio Jugio ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.06.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 80
Perusasetus

Olen ajellut tuolla vanhempikoppaisella (KDN-170) D4D-koneisella nyt 220000km ja tekniikan kanssa ei ole ollut murheita. En ole tehnyt moottoriin mitään muutoksia.

Uudempikoppaisista ei itsellä ole kokemusta paria koeajoa enempää. Sama konehan noissa on (2KD-FTV), uudemmissa IC lisänä.

Jostain luin, että noissa olisi ollut jotain huohottimien jäätymisiä ensimmäisissä malleissa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 24.06.2012, 10:10
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Vaihdelaatikon huohotin ollut noissa ensimmäisissä d4d hiluxseissa ainakin sellainen mikä jäätynyt ja kussut öljyä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 7 (0 jäsentä and 7 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 15:09 (GMT +2).