Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.05.2012, 15:45
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Metalli tiivisteelle kuuluu kaiketi dekki ja kansi hioo hienommaks kun massalle tiivisteelle se niistä hiomajäljistä pääsee vuotaa. apuna toimii cooper kasket kitti eli sellanen kupari spray liima. Metalli tiiviste puretaan ja se "maalataan" joka palalta tolla aineella 1 kevyt kerros ja sit takas nippuun.
Pitäs rupee kestää koviakin paineita
Onko siin metalli tiivisteessä vakiona jo joku mäski päällä vai ihan kuiva ?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.05.2012, 16:21
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
Metalli tiivisteelle kuuluu kaiketi dekki ja kansi hioo hienommaks kun massalle tiivisteelle se niistä hiomajäljistä pääsee vuotaa. apuna toimii cooper kasket kitti eli sellanen kupari spray liima. Metalli tiiviste puretaan ja se "maalataan" joka palalta tolla aineella 1 kevyt kerros ja sit takas nippuun.
Pitäs rupee kestää koviakin paineita
Onko siin metalli tiivisteessä vakiona jo joku mäski päällä vai ihan kuiva ?

Mahtaako nyt kuitenkaan vaikuttaa asiaan onko massa vai metallipahvi, terän nopeus ja työstönopeushan kun katsotaan työstettävän aineen mukaan, valuraudalle ja alumiinille omat nopeudet?! Eikä uutta monikerros metallitiivistettä nyt purkamaan mennä?! Täys kupari"pahvi" täytyy liimataa kun se alkaa lämpötilavaihteluissa vuotamaan? Ja uusiokäytettynä se tarvii plöijätä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.05.2012, 16:35
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Kyllä niitä uusia metalli tiivareita vaan kuuluu isot pojat purkavan ja maalaavan ympäri noissa turbotus jutuissa..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.05.2012, 16:45
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Saa vaan olla aika isot pojat ja hitech vehkeet viimesien hevosten kalastelussa tappi isoilla ahdoilla että on tarvetta moiselle. Vai vaatiiko moisen toimenpiteen jos pitkä kone?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.05.2012, 19:40
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Kyllä vähän pienemmätkin pojat on nuita liimaillu onnistuneesti ihan paskoihin vehkeisiin. ei tarvi ees viimesii hakee ku jo antautuu ilman.
Ja en mitään koneistamisesta tiedä mutta mitä jutellu "kaikenmailman hanttapulien" kanssa ni on vaan tullu puheeks useempaan otteeseen että pitäs olla hienompi pinta teräs tiivesteelle. mut esim cometicissäki on vakiona joku mäski pinnassa ni se ei välttämättä vaadi sen kummempia toimenpiteitä mut yllättävän usein saa netist lukee et cometicit vuotaa heti alkujaan.... kupari tiiviste on vähä sama ku laittas 2 motonetin tiivistettä päällekkäin.

Viimeksi muokannut tdi : 31.05.2012 19:45
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.05.2012, 20:21
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

tullu järkiään kaikki tiivisteet nykyään liimailtua tuolla vht copper gasketilla, nyt esim tuo tojotan mosa 3 kertaa käytetty auki samalla pahvilla, joka kerta coppergaskettia väliin ja tasojen tarkastus, oikausu jos kiero. eikä ole vielä pimahtanu. ajellaan kuitenkiin kokoajan 1.5bar paineilla. niin pieni panostus kuitenkiin suhteessa mielenrauhaan. ja en ole nähny purettavan metallitiivisteitä muuten kuin että venytetty auki ja kerrosten väliin suihkittu. ja tulen myös tulevaisuudessa luottamaan tuohon copperiin, ja mielenköyhänä ainakin tohon meseen sitä työnnän kesän aikana
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.05.2012, 20:50
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Mersun tiiviste on ainakin helposti purettavissa ja kasattavissa. mersufoorumilla petehri:llä oli jotain kuviakin mutta kaikki näköjään poistunu/poistettu tuolta photobudketista. Tuskin sinne sisälle on aivan vättämätöntä saadakkaa kuhan tiiviste pinnoille saa normaali käytös ni riittää.

Aikaa tuon tahnan levittämiseen tuskin menee niin kauaa kun kannen avaamiseen
Jotenkin vaan en luota tuollasiin kupari tiivisteisiin enkä omaan autoon sellaista laittaisi, samaan kastiin kuuluu 2 tiivistettä päällekkäin. Käsite voi olla vääräkin mutta minusta se on vähän sellanen ohc sierra kikka ku pitää saada holsetti kylkeen ja vähän puristuksia pois...
Mutta kyllähän massatiivisteet kestää näis kesymmis koneis aika kovaakin väärinkäyttöö.
Tuskin niit kovinkaan moni jälkikiristää siinä varmaa osa syytä... No oli miten oli mutta näin on !

Viimeksi muokannut tdi : 31.05.2012 21:10
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.05.2012, 20:32
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

En onnistumista kyseenalaistakkaan vaan tarpeellisuuden, ilmankin on pitänyt ja isoilla paineilla. Jos on ylimääräistä aikaa ja tekemisen puutetta niin mikäjottei Mutta kyllä omien ja tuttujen kokemuksella pitää ilman taikatemppujakin, juuri kaveri kasasi kokeeksi kerran käytetyn cometicin ja yli 2 barin paineet pitää oikeessa osoitteessa. Mitä tarkoitat motonetin kahdella tiivisteellä päällekkäin? Motonetin perus massatiivistekkin kestää ainakin 4 koneessa sen 2 baria tai toki tapauskohtaista
mutta mitä metallipahvin vuotamiseen tulee niin onko se jälkikiritty ja kiristys muutenkin hoidettu asiallisesti?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.05.2012, 20:51
make1978 make1978 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.11
Sijainti: tampere
Viestit: 122
Perusasetus

mihinkähän vastais eka..eli toi metallipahvi ei ollu mitenkään päällystetty vaan ihan kirkas pelti. ja purkaa sitä ei oikein ois ees voinu kun oli vesireikien ympärille vulkanoitu o-renkaat. jälki kiristyksen tein kyllä ekan päivän varovaisen sisään ajon jälkeen..vaikka autodata kyllä sanookin ettei tarvi jälki kiristää.kiristys järjestystä on noudatettu ja momenttiin vedettiin ja heti porsi,eli olis pitäny tehdä niinku joskus teininä et ristikko avaimella kasaan(ne kun ei ikinä porsinu)

eli jollainko muullakinko on siis huonoja kokemuksia noista metallipahveista ja mä kun ajattelin laittaa sen kun luulin et ois vähäniinku ikuinen
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Video Punanenä Chit-Chat 5 01.08.2007 19:33
HYVÄ VIDEO..... Jare Linkit 5 26.11.2006 18:28
Voihan televisio! Zamppa Chit-Chat 12 05.06.2005 11:33
C 6 video J.P Yleiset 0 02.01.2004 23:17
Voihan pupu! Santeri Rakas Päiväkirja 7 05.05.2003 17:33


Sivu luotu: 05:14 (GMT +2).