Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.05.2012, 07:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Kuluuko sulla jäähdytysnestettä yhtään, tai muuta tuollaiseen liittyvää vikaa? Nuo '00-'01 vuosimallien 331- valussarjan kannet on tunnettuja halkeamisongelmastaan, tosin yleensä menee 3-4 pyttyjen välistä ja oireilee enemmän tai vähemmän samalla tavalla kuin jos kansipahvi rikki. Mietityttää vain tuo 6- pytyn tulpan mustuminen ja käyntihäikät, voisi viitata tuohon sikäli kun muita kansivian perusoireita löytyy. Mutta ei maalata vielä piruja seinille, muilla voi olla parempiakin ideoita..

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.05.2012, 08:22
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.477
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kuluuko sulla jäähdytysnestettä yhtään, tai muuta tuollaiseen liittyvää vikaa? Nuo '00-'01 vuosimallien 331- valussarjan kannet on tunnettuja halkeamisongelmastaan, tosin yleensä menee 3-4 pyttyjen välistä ja oireilee enemmän tai vähemmän samalla tavalla kuin jos kansipahvi rikki. Mietityttää vain tuo 6- pytyn tulpan mustuminen ja käyntihäikät, voisi viitata tuohon sikäli kun muita kansivian perusoireita löytyy. Mutta ei maalata vielä piruja seinille, muilla voi olla parempiakin ideoita..
Ainakaan tähän asti ei ole jäähdytysnestettä kulunut yhtään. Täytyypä tarkastaa tilanne vielä tänään.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.05.2012, 09:00
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Menee foliohattu osastolle mutta tuossa videossa näyttäisi siltä että 6 pytyn imu puolen keinu ei säksätä samalla tavalla kuin muut.

Voi johtua myös tallennusnopeudesta tai juutuupista tms. hallusinaatioista.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.05.2012, 09:35
petpi petpi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 251
Perusasetus

Voisi olla tarpeen tehdä "cylinder leak down test".
Jeep foorumeilla ovat kirjoitelleet joutuneen vaihtamaan venttiilinjousia ko vuosimallin koneeseen.
__________________
________________

-98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.05.2012, 10:47
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Naputuksesta: Ääni kuulostaa samanlaiselta kuin peltisarja jäähtyessään; sellainenhan sullakin taitaa olla. Aluksi naputtaa nopeasti, sitten hidastuen ja lopulta loppuu. Sun koneen ääni on vain pehmeämpi kuin "tavallinen" peltipakosarjan naputus.

Vikakuvauksesta ei ihan käynyt ilmi onko tämä edes mahdollista (...siitä huolimatta onko konetta käytetty vaiko vain pyöräytetty kampiakselin päästä...) mutta voisiko ääni viitata esim. huonoon pakosarjan, sen lämpöpellin tms. kiinnitykseen?

Oletko kokeillut niin, että heti sammutuksen jälkeen otat akkukaapelin irti? Jos naputus silti jatkuu, ei ainakaan ole kyse mistään sähköllä toimivasta vimpaimesta. Mistään venttiilimekaniikasta johtuvasta en usko homman olevan kiinni, tai ylipäätään mistään pyörivästä osasta, kun ääni jatkuu koneen sammuttua.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.05.2012, 11:30
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

jossei noi muut kuvan jeepit ropise ja vingu samalla tavalla sammuttaessa..kuulostais toi nesteen putoomiselta ..myös ehkä..öljy valuu johonkin kannesta? veden valuminen.. tipoittain(paisarinkorkki auki tuleeko painetta).. peltisarjaan en usko jos äänitulee pyörittäessä käsin... puristukset katottu saattanu olla että venttiilit palanu/kansipahvi ja puristusten vuotaessa tulis tollanen ääni.. en oo kyllä moiseen ääneen törmänny kuin metallin jäähtyessä kuulosta myös saunan kiukaalta kuumana.. voi olla henkimailman juttuja kirous..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.05.2012, 12:09
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.477
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petpi Näytä viesti
Voisi olla tarpeen tehdä "cylinder leak down test".
Jeep foorumeilla ovat kirjoitelleet joutuneen vaihtamaan venttiilinjousia ko vuosimallin koneeseen.
Tämä kuulostaa ihan hyvältä idealta. Täytyy tutkia asiaa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Vikakuvauksesta ei ihan käynyt ilmi onko tämä edes mahdollista (...siitä huolimatta onko konetta käytetty vaiko vain pyöräytetty kampiakselin päästä...) mutta voisiko ääni viitata esim. huonoon pakosarjan, sen lämpöpellin tms. kiinnitykseen?

Oletko kokeillut niin, että heti sammutuksen jälkeen otat akkukaapelin irti? Jos naputus silti jatkuu, ei ainakaan ole kyse mistään sähköllä toimivasta vimpaimesta. Mistään venttiilimekaniikasta johtuvasta en usko homman olevan kiinni, tai ylipäätään mistään pyörivästä osasta, kun ääni jatkuu koneen sammuttua.
Ääni ei liity sähköihin, bensapaineeseen, ohjaustehostimen paineeseen, lämpölaajenemiseen eikä jäähdytysveden tai öljyn liikkeisiin. Ongelma ilmenee kun konetta pyöräyttää kampuran päästä. Ääneen ei vaikuta onko moniurahihna kiinni vai ei. Eikä asiaan vaikuta onko akkukaapelit irti tai bensapaineet päästetty ulos. Naputus tuntuu ihan selvästi venttiilinjousissa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
jossei noi muut kuvan jeepit ropise ja vingu samalla tavalla sammuttaessa..kuulostais toi nesteen putoomiselta ..myös ehkä..öljy valuu johonkin kannesta? veden valuminen.. tipoittain(paisarinkorkki auki tuleeko painetta).. peltisarjaan en usko jos äänitulee pyörittäessä käsin... puristukset katottu saattanu olla että venttiilit palanu/kansipahvi ja puristusten vuotaessa tulis tollanen ääni.. en oo kyllä moiseen ääneen törmänny kuin metallin jäähtyessä kuulosta myös saunan kiukaalta kuumana.. voi olla henkimailman juttuja kirous..
Öljyn tai veden tippuminen ei saa kyllä tuollaista ääntä aikaan. Tuntuu niin kuin joku koputtelisi pienellä vasaralla venttiileitä. Puristuksia ja ohivuotoa täytyy tutkailla vielä vähän lisää.

Edit: Ainoat keksimäni varastoituneet energiat koneen käsin pyörittämisen (esim. puoli kierrosta) jälkeen ovat: 1) Sylintereissä oleva puristuspaine sekä 2) venttiilijousien aiheuttama paine. Lisäksi öljypumppu liikuttaa öljyä, mutta koska öljy ei painu kasaan ilman tavoin, ainoa varastoitunut energia on sitä että osa öljystä on ylempänä kuin ennen pyörittämistä.

Viimeksi muokannut offroadjouni : 31.05.2012 12:33
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.05.2012, 13:12
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Mistään venttiilimekaniikasta johtuvasta en usko homman olevan kiinni, tai ylipäätään mistään pyörivästä osasta, kun ääni jatkuu koneen sammuttua.
Kyllä tuo hyvin todennäköisesti on nimenomaan venttiilikoneiston (hydraulisten liftereiden) aiheuttama. On erittäin tyypillinen ääni näissä koneissa, eikä ole vielä tuollaisenaan minkäänsorttinen merkki viasta. Toki kannattaa selvittää ettei ole mikään muu venttiilikoneiston vika, mutta uskoisin noilla kilsoilla olevan tuo ominaisuus.. jos googlaa Jeepin nelitraista ja "valve tick":iä niin tulee aika paljon vastauksia
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.05.2012, 14:25
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Omassa autossa kans kuulunut koko omistusaikani samanmoinen naputus sammuttaessa.En edes ole ajatellut vikana vaan ominaisuutena.
__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
jeep. 4.0, moottori, wrangler


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HDJ:n käyntiongelma Daniel Tekniikka & Jutustelu 62 30.11.2012 00:27
HJ:n Käyntiongelma. välijäähdytin Tekniikka & Jutustelu 2 19.02.2010 17:40
SJ-413:n käyntiongelma JC Tekniikka & Jutustelu 3 15.11.2008 23:44
XJ:n käyntiongelma Killman Tekniikka & Jutustelu 0 25.11.2005 00:55
Uaz käyntiongelma -MAKE- Tekniikka & Jutustelu 18 01.06.2005 20:49


Sivu luotu: 14:09 (GMT +2).