Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.05.2012, 21:36
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Sitten kun ne lukot laitat ja et renkaita niin sama tilanne.

Laita ensin kumit, alusta,vinssi, opettele ajamaan sillä setillä ja sitte lukot.

__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.05.2012, 22:25
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Sitten kun ne lukot laitat ja et renkaita niin sama tilanne.

Laita ensin kumit, alusta,vinssi, opettele ajamaan sillä setillä ja sitte lukot.
X 2.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.05.2012, 23:37
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Montaa mielipidettä....


Noista maastoominaisuuksista viimmeksi jauhettu tuossa: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=97359

Ja minun mielipide:

Esim tuossa sinun tilanteessa panssareista ei ollenkaan apua....

siis -> ensin opetellaan oman auton käyttäytyminen, sitten aletaan varustamaan:
A ja O. Lapio
1. renkaat (jos mahdollisuus käyttää kettinkejä tarvittaessa, niin ns. AT renkailla pärjää) ja pitää sopia pyörimään ristiriipunnassa, pitää korottaa että sopii.
2. lukot (siis kytkettävät, ja jos takana toimiva, ei tuhottu, LSD, niin ensin eteen, jos ei molempiin päihin) Jos ei ole vakiona
3. vinssi (vaijerilla, kestää pitkään huonoa huoltoa, vrt naru, jonka aurinko tuhoaa muutamassa vuodessa, jos pääsee paistamaan)
4. panssarit, alustan korotukset yms, mikäli ajellaan sellaisissa paikoissa että tarvii.

p.s Onko sinun hiluksi rikki vai takapotku? siis jos kaikki renkaat ei vedä? Semmonenkin rengas vetää, mikä ei pyöri sutia. siis 4wd autossa, joka kunnossa.

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 18.05.2012 23:41
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.05.2012, 06:26
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Noista maastoominaisuuksista viimmeksi jauhettu tuossa: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=97359

Ja minun mielipide:

Esim tuossa sinun tilanteessa panssareista ei ollenkaan apua....

siis -> ensin opetellaan oman auton käyttäytyminen, sitten aletaan varustamaan:
A ja O. Lapio
1. renkaat (jos mahdollisuus käyttää kettinkejä tarvittaessa, niin ns. AT renkailla pärjää) ja pitää sopia pyörimään ristiriipunnassa, pitää korottaa että sopii.
2. lukot (siis kytkettävät, ja jos takana toimiva, ei tuhottu, LSD, niin ensin eteen, jos ei molempiin päihin) Jos ei ole vakiona
3. vinssi (vaijerilla, kestää pitkään huonoa huoltoa, vrt naru, jonka aurinko tuhoaa muutamassa vuodessa, jos pääsee paistamaan)
4. panssarit, alustan korotukset yms, mikäli ajellaan sellaisissa paikoissa että tarvii.

p.s Onko sinun hiluksi rikki vai takapotku? siis jos kaikki renkaat ei vedä? Semmonenkin rengas vetää, mikä ei pyöri sutia. siis 4wd autossa, joka kunnossa.
Tähän väliin jos sopii kysymys LSD:stä, mistä tietää, että se toimii oikein ?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.05.2012, 07:29
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Offia ei ole tarkoitus ajaa ja nuo renkaat on karkeat AT kuviolla mitä tulee käytettyä.
Karkeilla renkailla (Fedima) olen ollut piukassa paikassa mihin ei kiinni pitäisi jäädä kun autoa kääntänyt lumisilla tieurilla.
Noissa jokusissa kerroissa uskoisin että oikeasti 4 vetävää pyörää olisi auttanut tilannetta tai se 2 takana ja 1 edessä.
Ajamaan opettelu ei nyt auta kun lumisella uralla näkymättömissä oleva kohta pettää ja auto on kiinni tms tilanteessa tai sitten pitää päästä eskimon oppiin
5cm taitaa olla normia korkeampi tuo mutta ne akselit kuitenkin on alhaalla ja renkaina ne 31x10,5 talvella ja nyt 235x15.
Pääosin pikitietä ajan ja parhaana vuonna 60 tkm tuli mittariin niin traktorikuvioisilla renkailla ei innosta ajamaan.
Jousitus ja iskarit on laitettu eli se osa alustaa on kunnossa, aika paljon on mettäreissuilla helpannut kaverin pallerossa sähkölukot kun oikeasti ne pyörät vetää, miksi se ei auttaisi hiluxissa?
Sähkölukkoja ei taida olla tarjolla mutta onko linkkejä infoa noista kytekettävistä lukoista Arb taitaa olla paras mutta myös kallein.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.05.2012, 09:57
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.530
Perusasetus

Totta hitossa ne lukot auttaa ja paljon. Vai miksköhän porukka ostelee nittä tonnin kappale lukkoja noihin offikiuluihinsa? jossei hyötyä ois niin nekin rahat käytettäis vaikka kaljaan. Lisäksi aina kun pitää kuskin ajotaitoja ylistää niin kerrotaan kuinka ajettiin tosi pahasta paikasta JA ilman lukkoja!!!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.05.2012, 10:22
karisa:n Avatar
karisa karisa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 664
Perusasetus

Lock right löytyy eteen esim, tai tämä http://www.filthymotorsports.com/Det...ettruetrac.htm .
Itsellä on mielessä tuo torsen tyyppinen eteen, ei tarvitse piuhoja ja ei kytkeydy yhtä äkäiseen kuin lokka. Hintakaan ei ole paha.
Itse olen huomannut että kapea nastarengas on talvella aika ehdoton. Takana voi kitkalukkoa säätää shimmilevyillä ja vaihtamalla uudet kitkalevyt, monesti pilattu tavallisilla peräöljyillä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.05.2012, 10:25
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Totta hitossa ne lukot auttaa ja paljon. Vai miksköhän porukka ostelee nittä tonnin kappale lukkoja noihin offikiuluihinsa? jossei hyötyä ois niin nekin rahat käytettäis vaikka kaljaan. Lisäksi aina kun pitää kuskin ajotaitoja ylistää niin kerrotaan kuinka ajettiin tosi pahasta paikasta JA ilman lukkoja!!!
Jep! ja yleisin peruste auton kulkemattomuuteen on "menis tääki tosta jos täs olis lukot"
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
tml.lukot Unregistered Tekniikka & Jutustelu 23 17.12.2012 19:49
tml lukot Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 20.05.2010 06:47
LJ:n lukot? tojotojo Tekniikka & Jutustelu 12 30.01.2007 20:51
Kam lukot ? RST Tekniikka & Jutustelu 25 21.11.2005 22:00
Lukot wallu Tekniikka & Jutustelu 35 08.06.2004 19:38


Sivu luotu: 13:31 (GMT +2).