Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.05.2012, 07:56
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.894
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Milläs noisa dustereissa kytkeytyy ne apupyörät "vetämään"...
Dusterin nelivetojärjestelmä on suoraan x-trailista otettu. Muistelisin että sen sai valita etuvedoksi, automaatti nelivedoksi ja lukituksi nelivedoksi. Tuo lukittu neliveto tais toimia 60 vauhtiin asti, jonka jälkeen se muuttuu automaatti nelivedoksi. Mitä tuota itse on kokeillut niin se kyllä kytkeytyy melko nopeasti vaikka onkin automaatti asennolla. Eihän se 100% lukkoa automaattina vastaa, mut ei se rengas kerkiä edes sutasta kun se kytkeytyy. Citymaastureista huonoin neliveto on ehdottomasti Hondalla. Siinä yleensä rengas sutii ennen kuin neliveto kytkeytyy. Sen lisäksi sillä ei voi ajaa pitkään neliveto päällä, koska se visco ylikuumenee, jonka myötä siitä tulee etuveto. Lumihangessa pääsee joku 50-100m ja sitten mennään etuvedolla.

Lainaus:
En kyllä edes harkitsisi Daciaa. Olen muutaman kerran työkaverin uutukaisessa istunut niin onhan se hieman koominen auto jos joutuu köyhtymään 25k€. Muovi pinnat todella halvan oloisia, joka antaa autosta melko köppänän vaikutelman. En ole tutkinut kuka tehnyt tekniikan mutta epäilys on suuri että ilman suurempia remontteja ei pääse paljoa yli 200tkm, etenkin jos joutuu ajamaan huonokuntoisia teitä.
Jätemuovistahan se on tehty, kuten vanhempien X3 bimmereiden puskuritkin. Tekniikka on suoraan nissaneista ja relluista. X-traileilla on osalla ajettu ainakin melkoisia kilometrejä, joten neliveto varmaan toimii. Se diesel pata on taas aika monessa rellussa ja nissanissa. Osalla on jo melkoisesti ajettu ja kait nekin toimii. En kyllä yhtään epäile etteikö Dacian tekniikka toimisi, koska sieltä puuttuu kaikki herkut vakiona. Mikä sieltä voi silloin hajota? Lisää herkkuja saa ostamalla, mutta itse en tuollaiseen muuta kaipais kun keskuslukituksen ja ilmastoinnin. Mitä vähemmän sähköherkkua niin sen vähemmän vikoja.

Dacia on vähän sama asia kuin ennen oli skoda. VW laittoi niihin VW edellisten mallien tekniikkaa. Ja kas kummaa kun Skodat oli laadukkaampia kuin VW vastaavat pelit. Johtuisiko kenties juuri siitä kun käytetään sitä edellisen mallin tekniikkaa mistä kaikki viat on jo korjattu. Sama asia on Daciassa. Tosin vielä sillä erotuksella, ettei auto ole täynnä kaikenmoista turhaa elektroniikkaa.

Mutta palatakseni alkuperäiseen aiheeseen. Jos perille on ennen päästy Passatilla niin miten tuossa hommassa mahtaisi toimia esim. XC90 Volvo? Niitähän saa 7 paikkaisena. Kivat kyydit sellainen ainakin antaa. Se T6 malli kannattaa ainakin unohtaa. Sellaisella on viikonloppu tullut ajettua ja on kyllä melkoinen pettymys. Mihinkään se ei kulje ja syö ihan helvetisti polttoainetta. Mikään tosi maasturi se ei ole, mutta veikkaan että silläkin pääsee perille. Noita 7 paikkasia "maastureita" ei ihan hirveesti taida olla. Melko vähän vaihtoehtoja. Onkohan XC70 malleja saanut 7 paikkaisena joskus? V70 malleja on ainakin 7 paikkaisina.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.05.2012, 08:29
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.261
Perusasetus

Lainaus:
Dacia on vähän sama asia kuin ennen oli skoda. VW laittoi niihin VW edellisten mallien tekniikkaa. Ja kas kummaa kun Skodat oli laadukkaampia kuin VW vastaavat pelit. Johtuisiko kenties juuri siitä kun käytetään sitä edellisen mallin tekniikkaa mistä kaikki viat on jo korjattu. Sama asia on Daciassa. Tosin vielä sillä erotuksella, ettei auto ole täynnä kaikenmoista turhaa elektroniikkaa.

Mutta palatakseni alkuperäiseen aiheeseen. Jos perille on ennen päästy Passatilla niin miten tuossa hommassa mahtaisi toimia esim. XC90 Volvo? Niitähän saa 7 paikkaisena. Kivat kyydit sellainen ainakin antaa. Se T6 malli kannattaa ainakin unohtaa. Sellaisella on viikonloppu tullut ajettua ja on kyllä melkoinen pettymys. Mihinkään se ei kulje ja syö ihan helvetisti polttoainetta. Mikään tosi maasturi se ei ole, mutta veikkaan että silläkin pääsee perille. Noita 7 paikkasia "maastureita" ei ihan hirveesti taida olla. Melko vähän vaihtoehtoja. Onkohan XC70 malleja saanut 7 paikkaisena joskus? V70 malleja on ainakin 7 paikkaisina.
Skodaa tekee tsekkiläiset, ja volkkaria puolalaiset,ja romanialaiset....No niiku daciaakin ja rellu taitaa omistaa kyseisen puljun.

Luin joskus jonkun TM jutun missä oli tasapuolisesti "katumaastureita parhaasta päästä" eli XC 90, Honda crv, Lantikan Discovery(!) (mikä ei kuulu joukkoon?) Ja tuo disco veteli pohjat kaikissa kiihdytys veto ym. kokeissa liukkaalla, ja molemmat XC 90,ja crv lannistui yllättävän nopeasti pelkäksi etuvedoksi, oisko ollu juurikin reilut sata metriä läppä tiskissä ja takapää halvaantui. Eli toimii juurikin likennevalojen välin kaupungissa ja sitten saakin jo huilata.

Duunissa on Suikkelin SX 4 :nen ja siinä on myös lukittava neliveto mutta en kyllä viime talvena saanu siitä selkoa että miten se lukittuu,eli kun se ei puskenu samalla tavalla kuin kiinteä nelikko tai sitten se on vaan niin lyhyt ettei se puske sen takia, tai sitten siinä on sittenkin jotain helpotusta ettei risteykset mene pitkäksi. Tai sitten se vaan sytyttää kivan valon siihen kojetauluun. No ei sillä oltu missään kiinnikkään, ja kaasua sai käyttää miten pöhelösti vaan, eli silloinhan se on toiminut juuri kuten pitääkin....
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.05.2012, 18:20
k.j:n Avatar
k.j k.j ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.10.05
Sijainti: Turusta +300 km
Viestit: 1.076
Perusasetus

On ihan pakko....

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Maastoauto Lanzari O/M/V Ajoneuvot 7 29.01.2012 11:42
Ostetaan Maastoauto Po18 O/M/V Ajoneuvot 5 11.06.2011 16:03
Ostetaan Maastoauto JariKoo O/M/V Ajoneuvot 5 30.10.2008 14:33
Maastoauto? Metsässä Chit-Chat 48 06.02.2006 21:36
O: maastoauto wallu O/M/V Muut 1 09.02.2005 13:34


Sivu luotu: 01:13 (GMT +2).