Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.05.2012, 20:58
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Jos samantyyppinen kuin cruisereissa, niin rälläköi tuo palkki, mikä vanteen reijässä, poikki, ja sitten pääset nitkuttelemaan hissiä helpommin kun vararengas ei ole tiellä.
Cruisereissa hissi 4 pultilla palkissa, irrallisena helpompi elvyttää.

p.s vararengas putoaa alas, kun tuo kapula katkeaa, älä loukkaa itseäsi

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.05.2012, 21:25
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

kiitokset


Öljyä sinne härveliin jo suihkuttelenkin, nyt vaan odotellaan sen vaikutusta. Myös rälläkkä on ollut jo esillä, mutta en ole vielä alkanut kirurgiksi. Kiire asialla ei ole, Hilma on katsastettu eikä lava ole juurikaan ruosteessa mutta minä kun en tykkää ruosteessa helmoissa, niin siitä tämäkin puuha.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.05.2012, 16:55
-Ville- -Ville- ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.02.08
Sijainti: Lappi
Viestit: 23
Perusasetus

Jouduin tässä taannoin tienpäällä tuskailemaan saman asian kanssa.
Tietysti se kampi muljaantu pilalle ja väänsin lopulta 90 mutkan siihen tunkinvarren päähän ja jatkovarrella vääntämällä sain varapyörän alas.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.05.2012, 19:44
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Ok


Mukavaa puuhaa tuo lienee silloin kun on 25 C pakkasta. Vielä en ole pyörää kovettunut irrotella, mutta nyt on lavan pintapelti hiottu ja ruostesuojamaalattu. Hienostelin vielä oikean välisellä pintamaalilla ja lakalla peräosassa. Kyllä nyt kestää. Pohjan pesin painepesurilla ja odottelen sen kuivumista. Tämän jälkeen täytyy sitten päättää oikea ruostesuojausmenetelmä. Tähän otetaan erilaisia hyväksi havaittuja ohjeita vastaan.

POR15,pellavaöljy, jäteöljy, kamelinlanta ja muut eksoottiset aineet ei ehkä ole mua varten suuri kysymys on : massaa vai öljyä ?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.05.2012, 19:51
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

mitä vaan paitsi massaa ...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.05.2012, 20:08
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Ok


Onko ruostesuojamaaleista mihinkään ? Vai ruikitaanko vain reilusti ohutta öljyä pohjaan, niinkuin tuossa jo aiemmin suositeltiin ?

Koteloissa on hiekkaa ihan hiekkakasaksi asti, mitäs sille pitäis tehdä ?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.05.2012, 23:03
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Minun tapa:


Avohammaspyörä rasva, tai muu Suolavettä kestävä, huonosti haihtuva vassu. Jos pitää löytyä läheltä ja heti; niin jonnekkin raskaskonekauppaan ja kerrot että pitää saada suolavedenkestävää, pitkään kestävää säilytys vaseliiniä. 400g riittää pitkälle, 2 pötkyä jo lavan sisällekkin, ja 3 pötkyä, niin valuu kesäkuumalla konepellistäkin

Ja ainakin nuo vaseliinit, mitä minä olen ruiskutellut, eivät ole liuenneet muuhun kuin tinneriin, toki kun 50%/50% seos, niin ohenee jo tarpätillä.

Ja olen ruiskuttanut bilteman kotelonsuojaruiskulla, niin lopullinen seos on ollut noin 1 osa vaseliini, 1-2 osa tinneri ja 1osa tärpättiä.

Katsoppa vaikka jotain vuosikymmenet seisonutta työkonetta, esim kaivuria, niin jos tappeissa on ollut rasvaa, niin edelleenkin ruosteettomat.

Iijoella oli vielä n. 10v sitten Marion- merkkinen kävelevä laahauskaivinkone, oli seisonut vissiin 50/60 luvulta alkaen joenpenkalla, ja 90 luvulla vielä kaikki maston vaijeripyörät pyöri kengän kärellä painamalla....

Itselläni jotain teollisuus vaseliiniä, en muista mitä, ehkä mobilarma?, auton koteloissa, ja imeytyy siten, että nyt kun katupöly pölisee, niin esim oven vedenpoistoreikien kohdalla pintapellissä "paska-Aurinko", siis vaseliini kiipeää vedenpoistoreiästä oven ali pintapeltiin, ja pöly tarttuu siihen!
Ja vesi ei tartu, valuu pois kuin hanhen selästä!

Mulla kestotesti menossa Oulun alppilassa olevasta automaaliliikkeestä ostetusta "ruostesuojarasvasta": 10v sitten pistin ruosteiseen venetrailerin runkoaisaan klöntin, ja edelleenkin siinä näkyy rasvatahra, ja kokemuksen mukaan se ei ruostu, eikä kastu.
Tuo sotku tehdään varmaan teboilin avohammaspyörä- tai vaijeri/ketju rasvaan.

Ja tuo alustamassa on toiseksi huonoin vaihtoehto: joku ruiskutettava muovi vielä huonompaa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
aina jumissa aina jumissa 67 Tekniikka & Jutustelu 5 27.01.2012 23:39
duunissa jumissa Cental73 Chit-Chat 6 24.05.2006 12:18
Jakolaatikko jumissa Tekniikka & Jutustelu 3 29.11.2004 12:24
konepeitto jumissa Vuosimallit 1968-1982 1 25.04.2003 11:29


Sivu luotu: 16:59 (GMT +2).