![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jos samantyyppinen kuin cruisereissa, niin rälläköi tuo palkki, mikä vanteen reijässä, poikki, ja sitten pääset nitkuttelemaan hissiä helpommin kun vararengas ei ole tiellä. Cruisereissa hissi 4 pultilla palkissa, irrallisena helpompi elvyttää. p.s vararengas putoaa alas, kun tuo kapula katkeaa, älä loukkaa itseäsi
|
#2
|
|||
|
|||
![]() kiitokset
Öljyä sinne härveliin jo suihkuttelenkin, nyt vaan odotellaan sen vaikutusta. Myös rälläkkä on ollut jo esillä, mutta en ole vielä alkanut kirurgiksi. Kiire asialla ei ole, Hilma on katsastettu eikä lava ole juurikaan ruosteessa mutta minä kun en tykkää ruosteessa helmoissa, niin siitä tämäkin puuha.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jouduin tässä taannoin tienpäällä tuskailemaan saman asian kanssa.
Tietysti se kampi muljaantu pilalle ja väänsin lopulta 90 mutkan siihen tunkinvarren päähän ja jatkovarrella vääntämällä sain varapyörän alas. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Ok
Mukavaa puuhaa tuo lienee silloin kun on 25 C pakkasta. Vielä en ole pyörää kovettunut irrotella, mutta nyt on lavan pintapelti hiottu ja ruostesuojamaalattu. Hienostelin vielä oikean välisellä pintamaalilla ja lakalla peräosassa. Kyllä nyt kestää. Pohjan pesin painepesurilla ja odottelen sen kuivumista. Tämän jälkeen täytyy sitten päättää oikea ruostesuojausmenetelmä. Tähän otetaan erilaisia hyväksi havaittuja ohjeita vastaan.
POR15,pellavaöljy, jäteöljy, kamelinlanta ja muut eksoottiset aineet ei ehkä ole mua varten ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
mitä vaan paitsi massaa ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
|||
|
|||
![]() Ok
Onko ruostesuojamaaleista mihinkään ? Vai ruikitaanko vain reilusti ohutta öljyä pohjaan, niinkuin tuossa jo aiemmin suositeltiin ?
Koteloissa on hiekkaa ihan hiekkakasaksi asti, mitäs sille pitäis tehdä ? |
#7
|
|||
|
|||
![]() Minun tapa:
Avohammaspyörä rasva, tai muu Suolavettä kestävä, huonosti haihtuva vassu. Jos pitää löytyä läheltä ja heti; niin jonnekkin raskaskonekauppaan ja kerrot että pitää saada suolavedenkestävää, pitkään kestävää säilytys vaseliiniä. 400g riittää pitkälle, 2 pötkyä jo lavan sisällekkin, ja 3 pötkyä, niin valuu kesäkuumalla konepellistäkin
![]() Ja ainakin nuo vaseliinit, mitä minä olen ruiskutellut, eivät ole liuenneet muuhun kuin tinneriin ![]() Ja olen ruiskuttanut bilteman kotelonsuojaruiskulla, niin lopullinen seos on ollut noin 1 osa vaseliini, 1-2 osa tinneri ja 1osa tärpättiä. Katsoppa vaikka jotain vuosikymmenet seisonutta työkonetta, esim kaivuria, niin jos tappeissa on ollut rasvaa, niin edelleenkin ruosteettomat. Iijoella oli vielä n. 10v sitten Marion- merkkinen kävelevä laahauskaivinkone, oli seisonut vissiin 50/60 luvulta alkaen joenpenkalla, ja 90 luvulla vielä kaikki maston vaijeripyörät pyöri kengän kärellä painamalla.... Itselläni jotain teollisuus vaseliiniä, en muista mitä, ehkä mobilarma?, auton koteloissa, ja imeytyy siten, että nyt kun katupöly pölisee, niin esim oven vedenpoistoreikien kohdalla pintapellissä "paska-Aurinko", siis vaseliini kiipeää vedenpoistoreiästä oven ali pintapeltiin, ja pöly tarttuu siihen! Ja vesi ei tartu, valuu pois kuin hanhen selästä! Mulla kestotesti menossa Oulun alppilassa olevasta automaaliliikkeestä ostetusta "ruostesuojarasvasta": 10v sitten pistin ruosteiseen venetrailerin runkoaisaan klöntin, ja edelleenkin siinä näkyy rasvatahra, ja kokemuksen mukaan se ei ruostu, eikä kastu. Tuo sotku tehdään varmaan teboilin avohammaspyörä- tai vaijeri/ketju rasvaan. Ja tuo alustamassa on toiseksi huonoin vaihtoehto: joku ruiskutettava muovi vielä huonompaa ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
aina jumissa | aina jumissa 67 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 27.01.2012 23:39 |
duunissa jumissa | Cental73 | Chit-Chat | 6 | 24.05.2006 12:18 |
Jakolaatikko jumissa | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 29.11.2004 12:24 | |
konepeitto jumissa | Vuosimallit 1968-1982 | 1 | 25.04.2003 11:29 |