Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.04.2012, 21:41
Aaltonen:n Avatar
Aaltonen Aaltonen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.09.10
Sijainti: Karuna
Viestit: 344
Perusasetus

olisko jotain paska seosta roppu? Mikä auto?

  #2  
Vanha 27.04.2012, 21:51
Comax Comax ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.12
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaltonen Näytä viesti
olisko jotain paska seosta roppu? Mikä auto?
Suzuki vitara -97, 1.6 16v. Olen mie ennen saanu 2 metallin palaa tarttumaan toisiinsa vaikka jälki ei kaunista ole. Pitänee huomenna vielä ihmetellä ja jos ei onnistu niin vien sitten johki huoltamolle, kun saan koko pirssin kasaan niin saavat vaihtaa tuon. Onhan tuossa vielä 3 pulttia mitkä pitää koittaa saada irti (2 katkennutta ja kaikki 3 jumissa).

Seuraava kysymys onkin, että voiko alapallonivelen kiinnityspulteissa olla kierteet, kun en ainakaan aikasemmin ole nähnyt? Alapallo tulee kiinni alatukivarressa olevaan hahloon, niin voiko sitä saada edes muuten tiukalle?
__________________
-----------------------------------------
Suzuki-mies varmistaa pultitkin hitsaamalla.
  #3  
Vanha 27.04.2012, 22:25
Aaltonen:n Avatar
Aaltonen Aaltonen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.09.10
Sijainti: Karuna
Viestit: 344
Perusasetus

en oo varma ymmärsinkö oikein,mutta olen joskus jossain autossa törmännyt sellasiin alapalloihin kun on alatukivarressa kolmella pultilla tyyliin kiinni. mutuilua
  #4  
Vanha 27.04.2012, 22:37
Comax Comax ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.12
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaltonen Näytä viesti
en oo varma ymmärsinkö oikein,mutta olen joskus jossain autossa törmännyt sellasiin alapalloihin kun on alatukivarressa kolmella pultilla tyyliin kiinni. mutuilua
Suzkassa ainakin on kolmella pultilla ja edellisessä mondeossakin(-94) näky olevan, mutta mondeossa ei ollut hahloa mihin pallo tuli tahi kierteitä.
__________________
-----------------------------------------
Suzuki-mies varmistaa pultitkin hitsaamalla.
  #5  
Vanha 28.04.2012, 20:09
Comax Comax ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.12
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 161
Perusasetus

Mitä teen väärin, miksi en saa tarttumaan mutteria hitsaamalla pultin kantaan (eri pultti kuin tuo proppu)? Putsaan pinnan dremelin hiomakivellä kirkkaaksi johon mutteri päälle ja migillä perään, ei vaan pure tuohon pulttiin kiinni? Pultti ei ole tasakanta vaan kuppikanta, jos sillä on jotain merkitystä.
__________________
-----------------------------------------
Suzuki-mies varmistaa pultitkin hitsaamalla.
  #6  
Vanha 28.04.2012, 20:39
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Ei tartu lanka pajeron konepellin tukeenkaan!
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
  #7  
Vanha 28.04.2012, 20:46
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Comax Näytä viesti
Mitä teen väärin, miksi en saa tarttumaan mutteria hitsaamalla pultin kantaan (eri pultti kuin tuo proppu)? Putsaan pinnan dremelin hiomakivellä kirkkaaksi johon mutteri päälle ja migillä perään, ei vaan pure tuohon pulttiin kiinni? Pultti ei ole tasakanta vaan kuppikanta, jos sillä on jotain merkitystä.
Kokeile tarttuuko magneetti tuohon proppuun?

Kokeile hitsata siihen pulttiin ensin sauma, ja sitten hitsaat sen mutterin siihen saumaan.

Joskus olen törmänny samaan ongelmaan jonkun dynamolevyn kanssa, ja siihen ei auttanut muu kun hitsata pari kolme palkoa päällekkäin, antaa jäähtyä, ja sitten hitsata korva kiinni tuohon palkoon.
  #8  
Vanha 28.04.2012, 21:25
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

tai hitsaa puikolla.
saat niin paljo lämpöö siihen että jos se on hitsattavaa niin se kyllä tarttuu...
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
  #9  
Vanha 12.05.2012, 15:00
Comax Comax ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.12
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Kokeile tarttuuko magneetti tuohon proppuun?

Kokeile hitsata siihen pulttiin ensin sauma, ja sitten hitsaat sen mutterin siihen saumaan.

Joskus olen törmänny samaan ongelmaan jonkun dynamolevyn kanssa, ja siihen ei auttanut muu kun hitsata pari kolme palkoa päällekkäin, antaa jäähtyä, ja sitten hitsata korva kiinni tuohon palkoon.
Joo, hitsasin kupin täyteen ja hain vielä kaupasta M20 muttereita jotka meni pultin ympärille nätisti niin sain sitten hitsattua sen siihen pysyvästi kiinni. Avaimena onneen oli myös -59c kylmäspray jolla jäähdytin pultin ja niin vain se narahti auki. Kylläpä tuli mahtava fiilis kun narahdus kuului, meinasi nimittäin jo usko omaan tekemiseen loppua.
__________________
-----------------------------------------
Suzuki-mies varmistaa pultitkin hitsaamalla.
  #10  
Vanha 04.05.2012, 18:26
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Comax Näytä viesti
Mitä teen väärin, miksi en saa tarttumaan mutteria hitsaamalla pultin kantaan (eri pultti kuin tuo proppu)? Putsaan pinnan dremelin hiomakivellä kirkkaaksi johon mutteri päälle ja migillä perään, ei vaan pure tuohon pulttiin kiinni? Pultti ei ole tasakanta vaan kuppikanta, jos sillä on jotain merkitystä.
been there, done that.. mulla vaan ongelma oli puskurin tarttuminen kiinnikkerautoihin.. puskuri melko varmasti rautaa, mutta kiinnikkeet/kulma"raudat" jotain titaania tai ns. myymetallia. ( ei alumiinia)

mielestäni tukevasti hitsattu yhteen, mutta irti lähti kun tunkkasi. kommarien juonia? tästä olen kuullut hajanaista vittuilua, mutta mielestäni edelleen olen oikeassa, metalli ei vaan toisinaan tartu!
__________________
------------------------------------
Etelä-Suomen Offroad ry
------------------------------------
  #11  
Vanha 04.05.2012, 18:42
Caddy:n Avatar
Caddy Caddy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.09.07
Sijainti: Kuopio, Finland.
Viestit: 1.140
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FinnDRZ Näytä viesti
been there, done that.. mulla vaan ongelma oli puskurin tarttuminen kiinnikkerautoihin.. puskuri melko varmasti rautaa, mutta kiinnikkeet/kulma"raudat" jotain titaania tai ns. myymetallia. ( ei alumiinia)

mielestäni tukevasti hitsattu yhteen, mutta irti lähti kun tunkkasi. kommarien juonia? tästä olen kuullut hajanaista vittuilua, mutta mielestäni edelleen olen oikeassa, metalli ei vaan toisinaan tartu!
Siihen vois kokeilla jotain sekametallipuikkoa, pitäs vain tietää kohtuu tarkasti molempien koostumus.. Koululla joskus muinoin hitsasin onnistuneesti hapokasta rosteria ja alsaa sekaisin, puikot oli kuulema mallia kalliita Onneksi oli pieni hitsaus vain...
__________________
Parempi 10 ruuvia löysällä, kuin 1 liian tiukalla
Viestiketju on lukittu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HILUX- kysy ja vastaa- palsta KepesJokke Tekniikka & Jutustelu 5060 10.11.2025 16:18
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- Jouni_S Tekniikka & Jutustelu 332 01.04.2023 15:38
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! SuurSyömäri Chit-Chat 2358 31.08.2012 20:55
Kysy Piinalta, Piina tietää! piina Kysy Piinalta 0 02.11.2005 22:21
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy sippis Tekniikka & Jutustelu 5 02.04.2004 07:20


Sivu luotu: 11:32 (GMT +2).