![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() No siis siinähän on oma hihna sille. Ja sen ny vaihtaa samalla ku jakoremminkin. Mut jos sen jättää pois niin mun käsityksen mukaan se pitäis jollain tapaa saada jumiin. En oo ihann siitä varma ku aina oon laittanu senkin remmin.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() onkos?
Onko sillä tasapainoakselilla ajoituksella väliä vai pyöriikö se siellä mitenkä? onkos kampiakselissa lukitusta et saa lukkoon sen?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Monessa vanhemmassa sitä ei välttämättä enää siellä olekkaan (siis sitä tasapainoakselin remmiä).... Eikä sitä kyllä käynnistä huomaa ku tarkkaan tietävä, että oliko sitä vai ei.
Itse omaan sen laiton, kun tein konerempan ja uusin myös ne rullat. Merkit kohdalleen, niin sillä on vaikutustakin siinä. Kampiakselissa ei oo lukitepaikkaa, vaan se pyöräytetään kohdalleen ja se pysyy siinä. Sit painoakselin rullat merkkiin, eikä näissäkään oo lukitte paikkaa edes. |
#4
|
|||
|
|||
![]() joop
eli ei tarvii mitään hokkuspokkus temppuja jos haluaa jättää sen hihnan poes? eli laittaa vain jakohihnan ja hymyilee leveästi : )
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mun pajerosta se remmi oli katkennu. Emmää sitä tajunnu muutaku vasta sitte kun piti vaihtaa ne remmit. Kyllä se jonkin verran täristi se kone, huomas kyllä sitten kun laitto sen remmin ja alko käydä tasasemmin.....
onneks se katkennu remmi ei ollu menny mihinkään väliin, olis voinu aiheuttaa hiukan tuhoo..... |
#6
|
|||
|
|||
![]()
joo eihän sitä välttämättä tarvi ollenkaa. mutta eipähän siitä haittaa oo jos kerran jakoremmin vaihtaa niin eikö se mee samalla sinne. hyvät selvät merkit löytyy joka pyörältä.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Isäukon gen2 pajessa alkoi tuossa viimesyksynä kuulumaan mahoton kolkatus moottorista. Korjaamolla sitä sitten ihmeteltiin pitkästi toista kuukautta ja lopulta syypääksi osoittautui tasapainoakselit. Eli tasapainoakselin remmi mäkeen niin kolinat loppui, ja käynti on yhtä nätti kuin ennen vikaa.
Ite silloin lueskelin mitsufoorumia ja kuulosti siltä, että kaikista moteista sitä remmiä ei kannata poistaa kun saattaa hankaloittaa joissakin moottoreissa öljynkiertoa. Tossa gen2 pajessa se kuiten on vain turha kuluva osa vaan. Itse ainakin heittäisin sillä remmillä vesilintua! Viimeksi muokannut härski : 27.04.2012 17:53 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajero remontti jakopää kokonaan | hit100 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.07.2011 14:17 |
hdj 80 jakopää | _jOhE_ | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 26.07.2011 14:09 |
2lt jakopää? | RIPAX | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 20.11.2010 13:38 |
Mazdan jakopää | metsästäjä | Chit-Chat | 1 | 21.01.2007 15:42 |
AMC 360 jakopää | sjeeppi | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 06.07.2005 16:51 |