![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kaasua komisario Palmu!Terve. Hyvältä kuulostaa kulut noin puolittuivat? Onkos kiihtyvyydessä tai maastoajossa eroa? Mitäs tää ny sitten makso jotta sait Jeepin kaasuajokuntoon? Kyl määkin voisin ajaa ihan millä vaan jos edullista olis? Säköllä tai kaasulla vaik. t. Ismo Ämmä Lainaus:
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä pientä eroa on kaasulla kiihdyttäessä bensaan verratuna muuten väänto kohdallan, eli yläkieroksilla pieni terävyyden puute. homma maksoi noin 2300 euroo ja katsastus päälle
eli 20 tuhata pyöreesti pitää ajella jotta homman saa maksettu. Auto on tarkoitus ottaa jokapäiväiseen ajoon heinäkuussa kun työnantajan liisari loppu sen jälkeen kilometrejä alkaa tulla, ajoi viimevuona yli 30 tuhatta joista 14 tuhatta niin sanottua työ ajoa. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
vähän nää kaasujutut menny mulla ohi, mutta:
- käyttömaksut / v. ? - kaasusäiliön tilavuus / toimintasäde ? - käyks kummallakin kaasulla samoin ? eli voiko sotkea, vai tarviiko kattoa mitä tankkaa ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
mulla 14,5 kg / 90l vesitilavuus siis kaasua 200bari paineella 14,5kg tominta säde noin 160 km toimii maakasulla ja diokaasulla ei tarvii katso mutta maaksu on ollut halvempaa. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Asemia?
Kuinkas noita tankkauspaikkoja on tarjolla? Pystyykö ympäri ämpäri suomea kaasulla ajaa?
Pystyiskö tekee kaasusäiliöistä bonttooni tyyppiset, niin sittenhän sillä vesistötkin ylittäis sujuvsti? ![]() Vaihtaako se ite bensalle kun kaasu loppuu? t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Hyvät kokemukset kaasuttelusta Rankulla. Polttoainekulut puolittuivat ja tosiaankin ~20tkm:n ajolla vehkeet maksaneet itsensä takaisin. Auton käytettävyys ei pilaannu muuten kuin takakontin osalta, josta pytty vie oman tilansa.
9kg/100km vetää Rankku kaasua, mielenkiintoisena puolena vielä se että kulutus on hyvinkin dieselmäinen. Ajotapa/nopeus ei vaikuta niin radikaalisti kulutukseen kuin bensalla. Nykyään pystyy ajamaan motarilla 120+ muun liikenteen mukana, kun aiemmin bensalla mennessä piti tyytyä noin 100kmh vauhtiin bensankulutuksen noustessa radikaalisti tuosta ylöspäin. Tämähän lienee auto/moottorinohjaussysteemiin liittyvä asia, mutta näin ainakin tossa Rangessa. Itseasiassa taloudellisin nopeus kaasulla on 110-115, kun bensalla se oli +90. Tankkaus on talvella mukavaa kun voi pitää kädet mun..., eiku taskussa lämpöisessä eikä tarvi värjötellä pistoolin kanssa tai pelätä ylitulvimista. Hana kiinni ja sitten odotellaan että pytty on täys. Bio-, ja maakaasu toimii ihan samalla tavalla. Ero on hinnassa, toki tuossa biokaasussa on se vihreysarvo jota ei ehkä sovi aliarvioida. Paitsi valtiovallan taholta. ![]()
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Vähän ennen kun kaasu loppuu antaa merkkiäänen ja nappia painamalla vaihtaa bensalle,
polttoaineen valintakytkimessä 4:jä vihreetä lediä ja 1 punainen kuvaamassa kaasun määrää. Tossa linkki tankauspaikoista http://www.gasum.fi/liikenne/tankkau...t/default.aspx eli eteläsuomi suurin piirtein katettu Helsingin ympäristö katavasti. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ja kannattaa myös tiedostaa että biokaasua ostaessa tilanne on sama kuin ostasit vaikka tuulivoimalla tuotettua sähköä. Eli samoja linjoja pitkin tulee just sitä samaa tavaraa, ei sitä pumpulla voi toisistaan erotella. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Maakaasuautolle tulee käyttövoimaveroa maksettavaksi 1.1.2013 jälkeiseltä ajalta, eli jos kaasutat nyt niin Trafista tulee lisälasku jo nyt kun etukäteen noita keräävät.
http://www.trafi.fi/tieliikenne/vero...ero_HAjaPA2013 Eli karkeesti puolet entisestä henkilöauton dieselverosta (nythän se halventu tälle vuodelle), tollasessa Jeepissä n. 260 €/vuosi. Itellä kans maakaasusetti asentumassa FJ Cruiseriin. Samanlainen tankki, mut sain sen ängettyä takalattian alapuolelle runkopalkkien väliin. Ei pilaannu käytettävyys sitä vähääkään. No, tosioffaaja ajas sen kiville kuitenkin, jää siihen tosin n. 50 cm pullosta maahan joten ei se joka kiveen osu. |
![]() |
Luokat |
jeep, kaasu, kulutus |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kulutus kuriin... | Reetu | Linkit | 1 | 13.09.2007 22:37 |
Mielenosoittajat kuriin! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 17:53 |
EVR kuriin! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 15:59 |
Homot Kuriin! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 15:34 |
Huumehemmot Kuriin! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 14:06 |