![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() Sitten taas V8- grandien perisynti on D44a taka- akseli, joka ei kauheasti D35:ttä parempi ole. Jos innostut ostamaan ZJ:n, niin mulla on tyhjä, täysin ehjä ja suora, jopa varsin vähäruosteinen D44a akseliputki (mun auton vanha putki, auto tullut sveitsistä) missä on kaikki kiinnikkeet paikallaan erittäin sopivaan hintaan jos haluaa rakentaa sellaisesta vahvemman ja sitten siirtää sisuskalut akselista toiseen. Kuten minä tein.. laitetaan vahinko kiertämään ![]() Täytyy kyllä sanoa, että ZJ kiipeää jyrkät mäet mielestäni paremmin kuin XJ kun on akseliväliä enemmän mutta sitten taas jää mahasta helpommin jumiin. Tietysti hyvä panssari jeesaisi, mutta ei se maavaraa kasvata. Molemmat oikein kivoja metsäpelejä. Se on persiistä, kun tulee himo vaihtaa johonkin toiseen kulkineeseen, autokuumeesta on hiton vaikeaa toipua ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=96563 Ei XJ:stä ihan vielä raski luopua. Korjaaminen vain ketuttaa eikä jaksais investoida varusteisiin enempää, kun alkaa palamaan tonni jokaiseen seuraavaan (lukot, vinssit) ja sitten rupee vielä menemään akseleita. Mieluummin pitää XJ:n tollasena ja investoi ne kolme-neljä tonnia jo uuteen projektiin. Myy sitten XJ:n kun seuraava on paremmassa kuosissa. Ja pitäähän sitä kato olla sekä XJ että ZJ, niin sitten voi mielialan, maaston yms. mukaan valita sopivan ajopelin! ![]() ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Juu, kyllä minä mieluummin ZJ:llä kuin XJ:llä ajan. Molemmissa hyvät puolensa, mutta kokonaisuutena ZJ parempi. Harmi vain kun ei ämöriikkäläiset ole osanneet tehdä vastaavaa jakolaatikkoa kuin Mitsujen super select, olisi takaveto, viskoneliveto, hidas ja nopea kiinteä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No, vastavuoroisesti voisi sanoa, että harmi kun japsit ei ole osanneet tehdä maastoautoa jossa on ilmastointi, kasapäin varusteita jo originaalina, toinen kasa saatavilla rakenteluhaluisille, tehokas bensakone, kevyt koppa ja kaikki kymmenen vuotta vanhana rutkasti alle 10000€.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Näinhän se on, täydellisessäkään maastoautossa ei ihan kaikkea ole saatavilla. Tuo jakolaatikon puute on aika pikku juttu kun muuten on oivallisia vekottimia.
Lisätään tuohon listaan vielä, että etenee vakionakin melkoisen hyvin metsässä ja alusta on jo tehtaalta tullessaan eläväistä sorttia - toisin kuin japanialaiset ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ilmeni mielenkiintoinen piirre XJ:n suorassa kuutoskoneessa. Hinattuani "uuden" ZJ:n Tampereelta Hämeenlinnaan paloi matkalla melkein puoli tankkia bensaa ja olisiko ilmeisesti suuttimet saaneet aimo annoksen huuhtelua ja moskaa irronnut, tai kone joutunut toimimaan paikoin pitkäänkin ääritehoilla karstan polton merkeissä (=mäissä), kun nyt tuntuu tehoja ja kiihtyvyyttä olevan enemmän käytössä 33" pyörillä, kuin mitä ilman kärriä 31":llä menomatkalla ajettuna!
No, oli kumpi tahansa, niin ruutia tuntuu olevan todellakin enemmän. Mielenkiinnolla odotan mitä tapahtuu kulutukselle, kunhan pääsen sitä tarkemmin seuraamaan ja liikkuuko maastokärri ripeämmin motarilla. Ainakin pikkuteillä 80:n vauhdissa eron huomaa selvästi. ![]() ![]() Aikoinaan teetätin käyttikseen (2.0L bensa Vectra) suuttimien putsauskäsittelyn ja siinä ruutia todellakin tuli kiihtyvyyteen. Kulutukseen sillä ei ollut vaikutusta, mutta ohitukset muuttuivat ripeämmiksi.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Päivitetääs ny tätäkin, vaikkei XJ:lle paljoa mitään ole tapahtunut.
Sain toissaviikolla varapyörän vanteen maalaamosta. Kromivanteessa oli alunperin muoviset koristenastat... ... jotka sulivat ensimmäisessä jauhemaalauksessa eli nyt nastojen tilalla on reiät. Ihan hauskannäköinen tämäkin. No, norjankromi vaihtui mattamustaan, joten eipä happane enää lisää. Hintaa maalauksella tervakoskelaisessa Teollisuusmaalaamo Aallossa edelleenkin kokonaista 15€/kpl! ![]() Niin tosiaan, nyt tällä autolla on sitten oikein offarityylin mukaisesti "nimi", eli "Kid Bro". Nimi juontaa juurensa muista autohankinnoista, mutta niistä tuonnempana omat topiikkinsa... ![]() Seuraavaksi mahtaa taka-akselille tulla toisesta autosta otettuna varaosapoimintana 30mm spacerit puolelleen; lokarin levikkeet saavat kunnolla täytettä. ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Jeep Cherokee ltd 4.0 -91 | Traveler | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 10.06.2009 23:18 |
Myydään jeep cherokee | kaiffari | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 14.04.2009 21:41 |
Jeep Cherokee 4.0?? | mattijun | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.12.2008 16:33 |
Jeep Cherokee Xj vm.-89 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 29.06.2006 19:48 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |