![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Onko joku muu yrittänyt käyttää Volvo V70 tunkkia? Ei pito riittänyt märällä asvaltilla vaan kaatui alle!
Onneks oli oma saksi autossa ja renkaanvaihto onniustui. Talvella sitä en olisi yrittänytkään.. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Mulla on muuten yksi maailmanhyvä saksitunkki, tuli -90 Legacyn mukana ja on todella tukeva ja kestävä, lisäksi korkeampi nostovara kun noissa tarvikeliikkeiden malleissa. En kuitenkaan käytä sitäkään auton nostamiseen vaan noihin jo mainittuihin asennushommiin. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Semmonen joku iänvanha DATSUN-leimoilla oleva saksitunkki on palvellu porukoiden pihassa renkaanvaihdoissa mitä ite oon kymmenisen vuotta jaksanu ristikkoavainta vääntää, eli parit nostot on tehty. Autoja on ollu tölkkisyncrosta henkilöpirsseihin ja aina on vääntäjästä tai veivistä loppunu puhti eikä tunkki ole antautunut mistään kohdin. On sillä pari kertaa maastotunkattukin ja ajettu tölkillä ja sunnylla yli, eikä oo ollu moksiskaan.
![]() Sitten taas v-mallinen opelin paskatunkki antautui kun potkin jumiintunutta talvivannetta irti, onneks lahosi hitaasti ettei menny jarrukilpi solmuun kun rengas lähti irti. Se tunkki löysi paikkansa roskalaatikosta ja tilalletuli aito DATSUN.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Sellasen jos kirpparilla näkee, niin pitää korjata talteen.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Omaa silmää miellyttäs tuo http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/6...hallitunkki-3t
Mutta aika isohan tuokin on pikku talliin jos meinaa auton sivusta tunkata.
__________________
Haetaan Hondamiehet pois metsästä.... |
|
#7
|
|||
|
|||
|
AC DK2000 ollu jo vuosia ja on hyvä. Myös jokasella korjaamolla missä oon ollu töissä on saman valistajan tunkkeja eikä niissä ole vikoja ollut, toi on hyvä, muttei halpa. Oma makso 360€. Mut eipä tarvii ostaa ku yks.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
|
#8
|
||||
|
||||
|
On, vanha sanonta pätee tässäkin. Yhdellä kertaa kaks käyttöä, eka ja vika. Moinen hirvitys tuolla frouvan biilin takakontissa on mutta taannoinen rengasrikko moottoritiellä hoidettiin ilman sitä, kun kuitenkin piti lähteä sitä rengasta vaihtamaan niin otin matkaan kunnon hallijekin ja varapyöräksi talvipyörän sen auton oman minidonitsin sijaan.
Tommosesta halpis saksesta on kokemusta auton nostamisessa sen verran että eihän siitä mitään tullut, kaverilla semmoinen oli autossaan. Sillä piti sitten nostaa mutta ennenkuin auto nousi niin kierteet siloittuivat. ![]()
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
![]() Mutta tosta tunkista jää käyttöön vaan veivi. Pääsee uudelle kierrokselle vanhan Toyotan mekaanisen pullo-, vai mikä onkaan, tunkin kaveriksi, millä yhdistelmällä renkaanvaihto tehtiinkin loppuun. Viimeksi muokannut Jhl : 17.04.2012 17:23 |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Appiukolla oli kauuuan sitten Honda Accord. Autossa ei ollut mitään hyvää lukuun ottamatta loistavaa saksitunkkia. Oikein harmitti kun se romu myytiin niin unohtu se tunkki autoon
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#11
|
|||
|
|||
|
pitäkää tunkkinne ;-)
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Kerran on saksitunkki pettänyt. Kierre korkkas ja kattos kummaa kun tuli kivasti carinan pyöräkotelo takaraivoon. Mitä opimme? Elä ikinä käytä saksitunkkia ja jos käytät niin mitään ruumiinosia ei auton alle. Sen jälkeen oli muuten melekosen pitkään niska kipeä.......
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Joku ylivanha tojotan tunkki on, ja ei oo ymmärtäny hajota vaik 1/2" pulttipyssyllä sitä on tullu käytettyä... Tuoreempia on kyl ment solmuun ihan käsivoimin ja yhest on korkant jengat.
Finnoilin myymä tunkki on kans ymmärtänt kestää ehjänä mut siihen ei käy kuin veivi. On nuo kyl painoltaankin vissiin kolmekertaiset verrattuna tinarimpuloihin.
__________________
RUMARACING Esla T4 |
|
#14
|
||||
|
||||
|
Tuommoinen tunkki löytyi. Jotain vikaa on.
Kun painasee pumpaten niin nostin nousee mutta heti kun heivaa uudelleen pumpatakseen niin nostin palautuu takaisin alas. No sitten jos ton nostimen nostaa kädellä ylös niin se jää niille sijoilleen. Kestää seisoa päällä. Laskuvivusta laskeutuu nätisti alas. Mitäpä asiantuntijat arvioi että olisi vikana? Tunnistaako joku merkin (siinä toivossa että löytyis joku manuaali)? Kiiltävästä kyltistä on kadonnu tekstit mutta jotain "polar" juttua siinä on havaittavissa. Kohta se kyllä selviää tämäkin ropleemi kun purettava se on kuitenkin. Onneks on vahvaa rautaa niin ei säry minun käsissä.
__________________
Defe 300tdi -96 Disco 3 |