Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.04.2012, 22:03
Jammu:n Avatar
Jammu Jammu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.09
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 440
Perusasetus

Vanteita kasaillessa törmättiin heti ongelmiin, auton leveys kasvoi heti suunnitellusta 100mm. koska joudumme pitämään mogin omat jarrut, ei vanne mahdu rummulle ilma koneistusta





Akselit itsessään oli hyvät, ja järeämmät kuin kuvittelimme

toisen puolen olkatapit ja ristinivelet pitää uusia, muuten kaikki olikin sitten priimaa.



siinä vanteet kohta saamassa kiveä niskaansa



ja jostain syystä niistä tuli marjapuuron väriset.



Pitbullit odottelee siellä jo vanteille vetämistä. saa nähdä paljonko se leviää nytten tuo auto, kun longi jeeppi on 1960mm niin kyllä alle sen tarvis olla
Painoahan ollaan haaveiltu 1600kg hujakoille, mutta jo suunnitteluvaiheessa kun kaikki karkaa käsistä niin tässä autossa ei ole painotavoitetta...

__________________
Team Rajaka
Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J

Etenkin suzuki sJ

Viimeksi muokannut Jammu : 15.04.2012 22:19
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.04.2012, 22:00
Jammu:n Avatar
Jammu Jammu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.09
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 440
Perusasetus

Saatiin nyrjäytettyä "taas" hommaa etiäpäin, tuntuu nuo tukivarret menevän kauhean alhaalle mutta tiedä häntä, runko jää korkeammalle kuin suunniteltiin mutta ei ehkä aivan noin korkealle





Pitäisi ainakin koneen mahtua kun runko nuon korkealla.
__________________
Team Rajaka
Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J

Etenkin suzuki sJ
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.04.2012, 21:58
Jammu:n Avatar
Jammu Jammu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.09
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 440
Perusasetus

Jaahas, mitäs mieltä kun akseli väli olis sitten 2570mm ja edestä enempi yli kuin takaa, paljon jos lyhentää niin ei varmaan enää nouse mäkeä?
__________________
Team Rajaka
Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J

Etenkin suzuki sJ
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.04.2012, 07:18
RIKSRAKS RIKSRAKS ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Soomi
Viestit: 180
Perusasetus

Hyvältä näyttää!
Nuo Pitbullit on vissiin 16" vanteilla?
Onko tilattu ulkomailta?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.04.2012, 14:25
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jammu Näytä viesti
Jaahas, mitäs mieltä kun akseli väli olis sitten 2570mm ja edestä enempi yli kuin takaa, paljon jos lyhentää niin ei varmaan enää nouse mäkeä?
En ainakaan kauheasti tuosta enää lyhentäisi.. omasta kulkineesta (XJ- Cherokeen pohjalle tehdään ja leveistä peltiperistä kavennettu hieman akseleita) akseliväli on aika reilusti pidempi, lähes 2800mm. Toisaalta siitä ei paljoa voi enää pidentääkään

Mistäs noi sun keskiöt on peräisin, onko sorvissa leikattu vai miten? Vieläkin olen vähän kahden vaiheillalaitanko Toyotan jaon vai pitääkö Mogin oman 6- pulttijaon isoilla pinnapulteilla. Luulisi kestävän paremmin jos ei muuta.. Itselle kanssa on tallissa 42 x 15 - 16 rockerit, tarttisi keksiä sopivat vanteet
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.04.2012, 19:11
Jammu:n Avatar
Jammu Jammu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.09
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 440
Perusasetus

Okeis, nytten alkaa sitten täytelanka palamaan ja rupee akselivälin muutos oleen hikinen homma Juu eli offroadtarvike toimitti renkaat ja vanteet, porlanpajan mika poltti keskiöt ja biitlokit, ja ne on 16" Kóitamme rahapulassa ensin noilla rumpujarruilla, ja jos pitää levyt laittaa, pitää sorvauttaa sitten se levy ettei tarvi jakoa muutella, Koppaa kun katsoo, ei taida pelliä jäähä kuin juuri ohjaamo, lasikuidusta sitten muotoillaan jotain siihen mitä saadaan sopiin.. Mutta tota, hauska juttu että suitsan rungolla kun on 190mm akselin ja runkoaisan välissä tilaa, niin rungon alin kohta on noin 700mm, taitaa olla jo liikaa?



Tuomas jo sillä lujaa siinä ajelee.
__________________
Team Rajaka
Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J

Etenkin suzuki sJ

Viimeksi muokannut Jammu : 18.04.2012 21:08
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.04.2012, 20:14
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Mogin akseleilla ja 42 renkailla on aika vaikea saada jotain vakiorunkoista kovin matalaksi jos meinaa että olisi edes jotain sisäänjoustoa. Itse tähtään ~15cm sisäänjoustoon ja silloin jää cherokee väkisinkin aika korkeaksi, vaikka etukaseli on viety niin pitkälle eteen kuin mahdollista. Jos ois konetta siirtänyt 20cm taakse niin saisi tiputettua etupään koriaisoja muokkaamalla vähän alemmas. Näyttäis tällä hetkellä tulevan aika vastaavan korkuinen omastakin. Kieltmättä vähän turhan korkea, mutta en halua mitään kivirekeä joka makaa kokoajan rajoitinkumeilla

Sulla olis ehkä helppoa muokata runkoa kun sellainen on, siirtäsit moottoria ja hyttiä vähän taaemmas ja muokkaat eturungon (ja takarungon) niin että akselit mahtuu ylemmäs? Vai jääkö takakardaani liian lyhkäseks silloin? Mulla Jeepissä ei niin vaan onnistu muokkaus kun on itsekantava kori, vaikka onkin "runko" rakennettu kokonaan uusiksi. Pakko mennä perse edellä puuhun vaikeimman kautta

Hieno projekti tämä!
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.04.2012, 21:05
Jammu:n Avatar
Jammu Jammu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.09
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 440
Perusasetus

Mietittiin tuota tekniikan taakse viemistä mutta kuten meinasit, jakolaatikko pitää pian laittaa taka-aksulaan kiinteeks XD Toki th350 ei ole kovin pitkä jos sitä viellä muokkaa, ja käyttää jotain lyhkästä jakista. Meillä tuo sisäänjousto tulee olemaan todella pieni, 80-130mm Hyttiäkään oikeen saa taaksepäin kun 3 kuski tulee istumaan tuolla lavittalla.
Juu ja ei vielä kehua kannata, vakio suska ton viellä tuo pois metästä kun nuo runkoaisat on ropellilla
__________________
Team Rajaka
Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J

Etenkin suzuki sJ

Viimeksi muokannut Jammu : 18.04.2012 21:08
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan proto bj4x4 O/M/V Ajoneuvot 9 13.01.2012 10:11
suunnistus cup???! Rekisteröimätön Chit-Chat 6 19.01.2011 23:59
suunnistus välivainio Tekniikka & Jutustelu 2 26.01.2010 17:26
Hmm... suunnistus-proto? Paavo Tekniikka & Jutustelu 44 21.08.2006 22:17
BFG proto ZeiZei Tekniikka & Jutustelu 5 11.12.2005 18:40


Sivu luotu: 20:23 (GMT +2).