![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
siis kun autolla käännytään esim asfaltilla, takaveto päällä, VAIN sisäkurvin puoleinen rengas vetää, ulomman puoleinen ei ainakaan vedä, jos oikein tarkkaa katsotaan niin jarruttaa mitättömästi. Ja jos tuo ei vaikuta ajokäytökseen, niin ei sitten ![]() Ja liukkaalla tuo sisempi pyörä vetää helposti tyhjää, niin paljon että lukko ottaa molemmat takaset vetoon, ja kun sisäkurvin puoleinen luistaa jo valmiiksi, niin perä irtoaa helposti. En sanonut, että takaperässä käyttökelvoton, ja jos tuo vapaastipyörivään oleva ero ei haittaa, niin siitä vaan käyttöautoonkin. siis kärjistettynä liukkaalla; ensin puskee, ja sitten perä irti. Ja korostin nimenomaan että ei paljoa kokemusta. (Kun tuntuu olevan että kukaan ei ksokaan suostu tarkastelemaan kriittisesti omia virheinvestointeja) Ja esimerkiksi ristiriipunnassa korvaa täysin kytkettävän lukon, (jos ei tarvi tietoisesti sudittaa roikkuvaa rengasta.) Ja siinä olette aivan oikeassa, että sähkö/paineilma jää pois; siis sitä kautta toimintavarmempi.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tarttee koitella että se varmasti olis kunnossa, mutta nuo 13" leveet pyörätkin jo uskottavimmin panee hanttiin hangessa/upottavassa liikuttaessa. Kyllä se melkein on vaan pantava sitten lukkoa eteen kun rahkeet sallii mutta vinssi ensin
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
![]() Kai se ajokäytös on tietysti vähän autostakin kiinni, mutta en kyllä ihan oikeasti huomannut sen enempää kuivalla kuin lumella tai jäälläkään mitään takalukosta aiheutunutta puskemista verrattuna siihen, että olisi ajanut avoimella perällä tai kitkalukolla. Tuli ajettua sekä kesäkumeilla, uusilla nastarenkailla kuin 35" Creepyillä lukon kanssa, ja kitkalukon kanssa kesärenkailla, nastoilla ja 31" Fedima Siroccoilla. Mielestäni paras ajokäytös oli millä tahansa renkailla ja millä alustalla ajessa tuon Detroit lockerin kanssa. Toki jos reippaasti polkaisee niin lähteehän se perä aika lipakasti alta, mutta mieluummin johdonmukainen ja ennalta- arvattava käytös liukkaalla, kuin avoimen perän "lähtee- ei lähde"- fiilis. Ja toisaalta autoissa ollut neliveto, että jos se hanuri meinaa liian herkästi lähteä liukkaalla niin sitten nelikkoa päälle, joko avoin tai lukittu ![]() ![]() Lainaus:
Ja toimintavarmoja nuo tosiaan on, ei ollut Detroit lockerin kanssa ainakaan yhtään kertaa ongelmaa eikä mitään ylimääräisiä paukkeita tjsp. kuulunut. Olisin hommanut tähän nykyiseenkin käyttikseen taakse palalukon jos olisi saanut, mutta kun ei saanut ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Onko kukaan asentanut autoonsa Yukon Grizzly Lockeria? Detroit tyyppinen murikallinen paketti. Hintaetu Detroitiin tosin aika pieni ja kun tuon Detroitin kanssa ei ilmeisesti suuremmin porukalla ole harmejakaan ollut, niin onko tuo nyt sitten ainakaan yhtään parempi? Lupaavat ainakin paperilla paremman takuun kuin Detroitille luvataan.
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin jenkkisaiteilla pääsääntöisesti näyttänyt saavan grizzley kehuja ja hyväksi todettu. Ei taida täällä kovin paljon vielä porukalla olla käytössä noita. Sanoisin, että ota kumpi tahansa niin tuskin pieleen menee..
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Hobroa mietityttää lähinnä katukäyttö talvella.
Ensin oli alkuperäinen kitkalevylukko- , ei haittaa talviajossa, muttei hyötyäkään, Seuraavaksi oli Lockrite palalukko, äkäinen tartunta ja vapautus ,pauketta ja pienempää ääntelyä . Maastoajoon hyvä, seka-ajoon ei... Suregrip Auburn kartiokitkalukko ,kitkapinnat metallia, ei kulu, mutta toisin kävi, muutama kymmenentuhatta km, ja ei ollut kun helkkaristi klappia jäljellä .Liikaa esijännitystä ,puskee talvella, tarvittaessa ei kuitenkaan pidä Detroit Softlocker oli seuraava, äänetön ,pito niinkuin pitääkin , mutta se pinion backflash ja aina se pihamäki ruvella kun se sisempi pyöra sutii. Truetrac on nyt ja tie on kuljettu loppuun , toimii kuin ajatus, aloita siitä |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: Automaattilukko Hiluxiin Löyty jo | HiluMiks | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 29.06.2007 08:58 |
Kääntöjarrut ja automaattilukko | Rojota | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 21.11.2006 02:01 |
Automaattilukko ja pienempi vararengas | KariS | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 09.04.2006 12:43 |
100% automaattilukko talvella? | hiluman | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 23.11.2005 17:54 |