Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.04.2012, 21:31
tiivonen:n Avatar
tiivonen tiivonen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: Joensuu
Viestit: 94
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
juu ja täällä samalla pienellä kylällä on ainakin kolme kipaletta...

Ja tuo Jamantin pellin pala säästää aikas paljon aikaa, kuin tehdä monesta pienestä palasta ruma tilkkutäkki!

Säästä ne suorat pelti levyt seuraavaan projektiin!
Njoo... urakka kusee heti alkumetreillä. Koska voimaa on kuin kymmenessä härässä tai ainaki kolmessa jeepissä niin vaihekepakon nuppituppia kiskaistessa särin noin niinku ihan hupinaan ohimennen tuulilasin... Perskele sano pikkupoika. Veikkasin että taustapeili lentää hitoille, muttei käyny tyhmässä päässänikään että tuulilasi ottais kipeetä vaikka narukäsi miten heilahtais. Oppia ikä kaikki... paljonkohan uusi kustantanee?

Eikä kehtaa päikseen lähteä hakemaan jeepukan pohjaa pikitien piästä. Päästäänpähän kemppiä kokeilemaan kun (t)urakoidaan tilkkutäkkiä. Tänään purettiin koko sisusta mäkeen niin löytyi pari muutakin paikan paikkaa. Varmaan kardaanitunneliä pitää takapäästä tikata. Samoin lattiaa sieltä täältä. Matto painoi suunnilleen mopoauton verran. Alla on ollu oikee aromipesä eli hyvin on muhinu omissa mehuissaan.

Mites kun sen takapenkin alla olevan poikkipalkki(pelti) häräkkeen alta puuttuu pohja ainakin apparin puolelta niin voineekohan sen pellin korvata vaikka neliöputkella ja pellillä? Helpottaisi kummasti jos sen riipasee kokonaan mäkeen. On meinaan ihan sinkittyä laitettu sinne pohjaan... altapäin ja ruuvilla

Takakontin sivuikkunat saatiin ehjänä pois. Apparin puolelta on nurkka vähän hapristunu ja kuskin puolelta etenevää kariesta. Ei pahoja. Huonon hifin arvoitus ratkesi myös. ?Alkuperäiset? Jenssenit on pikkiriikkisen lahonneet aikojen saatossa Kattoverhoilulle pitänee myös tehdä jotakin. Siitä revittiin jo kesällä roikkuva kangas hitoille jolloin paljastui se lasivilla? levy. Onko joku kehitellyt siihen jotain vänkää? Ehjänä saatiin se kyllä irti ja talteen. Samalla paljastui syy veltohkoon kattoon. Liima jolla kattopelti on kiinni poikkituissa on pettänyt keskeltä ja takaa jolloin poikkituet on oienneet ja katto lerpottaa. Arveltiin kokeilla hitsillä kiinnitellä pellit poikkitukiin. Mitä pettää seuraavaksi?

Jeepissä piisaa puhdetöitä pidemmäksi aikaa. Joutuu vain totuttelemaan taas junakyyteihin ja ennalta laadittuihin aikatauluihin. Toivottavasti syksyn mehtuulle edes ehtii jeeppi leimaan.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	jeep_akkuna.jpg‎
Views:	852
Size:	76,3 Kt
ID:	26156   Click image for larger version

Name:	jeep_sinkitty.jpg‎
Views:	840
Size:	101,0 Kt
ID:	26157  
__________________
* * * *
Volvo 945ft classic
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.04.2012, 22:48
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

reilu satasen paikkeilla oli asennettuna lasi vuosi aikaa
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.04.2012, 22:57
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Olipas tutun kuuloinen stoori.....minäkin nimittäin aloitin tuon oman xj:n remontin ihan sillä, että hitsaan etujalkatilaan pari kämmentä pienempää paikkaa ja asennan sitten korotussarjan ja kovaa ajoa......mutta p*skat! Nyt on pellitetty ihan KOKO pohja, ja koskemattomaksi jäi ainoastaan osa apparinpuolen kynnyksen sisäpuolta ja kardaanitunneli Helpoimmalla olisi jälleen päässyt, kun ois leikellyt heti koko lattian pois ja uutta tilalle, koska nyt se on tosiaan melkoinen tilkkutäkki (vaikka otti miten ison palan pois terveelle pellille asti, löytyi siitä silti hitsatessa todella ohutta kohtaa, ja taas sai paikkaa suurentaa.....)

Minä irrottelin ne takapenkin etureunan tukipellit pistehitseistään, uutta peltiä pohjaan ja tukipellit takaisin paikoilleen....
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.04.2012, 21:53
tiivonen:n Avatar
tiivonen tiivonen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: Joensuu
Viestit: 94
Perusasetus

Tääki nytkähdellyt etiäpäin. Sitä kun toiset osaa eikä isommatkaan robleemit pelota niin homma tojii. Alko pelottamaan kun sisusta purettiin että näinköön tämä enää ominvoimin tulee kulkemaan, mutta lankomies senku naureskelee ja antaa kempin soida



Takakontin pohjasta ei tullut otettua kuvaa. Jeeppi meinaan korjaa ite itteensä ilmeisesti. Viimeks kun sen olen nähnyt siitä puuttui takajalkotilaa myöden lattia. Nyt siellä on koko takakontin pohja ummessa. Isompia ja pienempiä apureita liikkeellä.



Tänään alotettiin askartelemaan helmoja. Pakko tinata palkit kylkiin ennenkuin voi jatkaa lattian laittoa. Ilmaan kun on paha kiinnittää mitään Positiivisena puolena todettakoon, että etulokarit näyttää melko terveiltä levikkeidenkin alta.



P.S. Umpihitsi vain sen takia että minarcmig ON Nupista paksuus sinnepäin ja luokatonmakkaramestarikin saa saumaa aikaan
__________________
* * * *
Volvo 945ft classic
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )

Viimeksi muokannut tiivonen : 28.04.2012 22:13
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.05.2012, 19:26
tiivonen:n Avatar
tiivonen tiivonen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: Joensuu
Viestit: 94
Perusasetus

Hitaasti mutta varmasti. Tuleekin sitten semmottinen ettei noita peltejä enää vaihdeta Nätti ei tule, koska 1,5mm plootu on jo hankala työstää ilman kunnon vermeitä muttei pitäisi ykkösvuosissa hapantua poiskaan. Umpisaumaa tulee sinne minne pystyy, eli niitä ei rskeles irrotella, mutta pitäisi jäykkyyttä tulla samalla. Takalattian kuhmu nyt taitanee olla vähän turha jos vakaajatanko lähtee käveleksimään, mutta onpahan edes yritetty



Mitenkäs onko suorastaan väärin tehty kun vetäistiin tuohon lehtijousen etupäänkiinnikkeen ja helmapalkin väliin paksumpaa plootua niin, että se on nyt yhtä jöötiä runko/jousikiinnike/helma. Samalla arveltiin korvata ne mädänneet poikittaistuet mitkä oli tossa jousenkiinnikkeiden kohdilla 50*50 tahi hieman pienemmällä palkilla niin että helmat/lattia/runko on lopulta yhtä ***pää. Vielä ehditään purkamaan jos niissä on jotain perustavanlaatuisesti väärin Eikä tarvinnu helmoja pahemmin tulppahitsailla Tuli molemmille puolille pitkä pätkä yhtä makkaraa kynnyksen ja palkin välille...



Entäpä helmat. Kai tuon palkin etupään kuuluukin tulla selvästi enemmän näkyviin kuin takapään vai onko tuo koko keksintö jotenkin mutkalla? Molemmat puolet on näkyvissä etulokarin kupeelta melkein sen 50mm ja takaa varmaan puolet siitä.

__________________
* * * *
Volvo 945ft classic
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.05.2012, 20:33
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Omaakin kattellu sillä silmällä... Näyttäis, että etupään levikkeet on kapeemalla kuin takapään. Tällöinhän putki on suorassa pituuslinjaan nähden muttei auton kylkiin...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.05.2012, 09:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Hyvältä näyttää! Vähän kori on eri levyinen edestä ja takaa, kyllä tuo on ihan normaalia. Laitatte helmapalkin sieltä sisäreunastaan nojaamaan lattian "pystyreunaa" vasten niin silloin se on fiksuimmassa asennossa.

Lehtijousen etupään kiinnikkeen kohdalla ei varmasti haittaa käyttää paksumpaa tavaraa, tosin alunalkaen se on sitä samaa ohutta peltiä kuin kaikki muukin. Toisaalta, se penkin alla oleva poikkituki on yhtälailla penkin tuki, kuin auttaa jousen kiinnikkeen kanssa. Kun kerran palkki tulee poikittain siitä yli, niin varmasti kestää tuo 1,5mm:n peltikin.

Noin paljon kun teette peltihommia, niin kannattaisiko samalla leikata takarenkaan takaa se kotelon alareuna pois? Se on melkoisen herkkä paikka rikkoa metsässä, ja kun on lippa tasaisena niin on helppo suojata ja toisaalta on enemmän maavaraa. Jotenkin tähän malliin:

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.05.2012, 11:54
tiivonen:n Avatar
tiivonen tiivonen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: Joensuu
Viestit: 94
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Noin paljon kun teette peltihommia, niin kannattaisiko samalla leikata takarenkaan takaa se kotelon alareuna pois? Se on melkoisen herkkä paikka rikkoa metsässä, ja kun on lippa tasaisena niin on helppo suojata ja toisaalta on enemmän maavaraa.
Juu sitä katseltiin jo sillä silmällä ettei aleta niiden nurkkien mätiä tinailemaan ja mietittiin voisko puskurin ulottaa sinne alle ja noh siinähän se onkin mallikuva aiheesta Mutta se aika koittaa vasta sitten kun tallin nurkasta saa kaivella sen millisen levyn ja miggiin 0,6 lankaa johan siihen onkin melkein 5 kiloa menny 0,8mm lankaa

Koteloiden alapuolethan on ummistettu? Mites oisko ajatuksia vetokoukun kiinnityksistä. Siinä oli ilmeisesti orkkiskoukku jeremias palkilla puskimen takana. Jotain irrotettavaa chevyn tyylistä koukkua korkeussäädöllä hahmoteltiin. Jos palkkipuskurin työnnältää runkopalkkien sisään ja pulttaa sinne niin luulisi puskurin toimivan myös koukun kiinnitysalustana?
__________________
* * * *
Volvo 945ft classic
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
cherokee, jeep


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti asvirkku Maasturiprojektit 64 13.06.2011 14:02
Myydään Jeep Cherokee XJ 1995 4.0i H.O. Automatic "Country" asvirkku O/M/V Ajoneuvot 1 28.03.2011 15:04
Myydään Grand Cherokee WJ alkup 17". vanteet & renkaat 235/65 r17" Rekisteröimätön O/M/V Renkaat ja vanteet 0 03.03.2011 22:08
"Pomo"Jeeppi vepele Maasturiprojektit 15 03.09.2009 19:32
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e patroloffroad O/M/V Ajoneuvot 0 02.01.2009 19:37


Sivu luotu: 21:34 (GMT +2).