Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.04.2012, 18:57
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

se asentotunnistin on joko rikki tai toimii, rikinäisellä ei käy ja uuden tiemmä löytää kaikista normaalivaraosaliikkeista (jamant, southwest trade, rockauto, usparts etc.

millä olet diagnosoinut että se on bensa mikä puuttuu käynnistäessä, onko paineet mitattu yms.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.04.2012, 19:59
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

CPS:n vika kyllä pitäisi tarkoittaa sitä, että kone ei saa kipinää. Eli jos kynttilät lyö tulta niin ei ole CPS- vika.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.04.2012, 20:21
jeeppi-eki:n Avatar
jeeppi-eki jeeppi-eki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.05.04
Sijainti: keminmaa, Finland.
Viestit: 976
Perusasetus

Pentsiiniä ei tule ruiskun suuttimista kun starttaa, vaan vasta sitten kun kone "ymmärtää" että on käynnissä. Kipinää kyllä on startatessa. Aika monesta autosta voi käynnissä ottaa asentotunnistimen johdon irti ja kone käy edelleen muttei lähde uudelleen käyntiin johto irti.
Asentotunnistinta testasin siten että laitoin yleismittarin ohmi eli vastusmittauksen johtoihin ja heilutin metallia (rautasahanterä tälläkertaa) lähellä tunnistinta ja vastus muuttui heilutuksen tahdissa.
Kyllähän vika voi olla jossain muuallakin (korjaajassa?)ettei lähde normaalisti käyntiin.....
__________________
muistaakseni en ole koskaan ajanut ylinopeutta..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.04.2012, 21:39
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jeeppi-eki Näytä viesti
Pentsiiniä ei tule ruiskun suuttimista kun starttaa, vaan vasta sitten kun kone "ymmärtää" että on käynnissä. Kipinää kyllä on startatessa. Aika monesta autosta voi käynnissä ottaa asentotunnistimen johdon irti ja kone käy edelleen muttei lähde uudelleen käyntiin johto irti.
Asentotunnistinta testasin siten että laitoin yleismittarin ohmi eli vastusmittauksen johtoihin ja heilutin metallia (rautasahanterä tälläkertaa) lähellä tunnistinta ja vastus muuttui heilutuksen tahdissa.
Kyllähän vika voi olla jossain muuallakin (korjaajassa?)ettei lähde normaalisti käyntiin.....
http://www.bc4x4.com/faqs/yj.cfm?cat=5&faqid=164
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.04.2012, 19:11
jeeppi-eki:n Avatar
jeeppi-eki jeeppi-eki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.05.04
Sijainti: keminmaa, Finland.
Viestit: 976
Perusasetus

No nyt se pelittää, tunnistin ..... lähti ominavuin KERRAN käyntiin..... mutta sama jatkuu, laita mitä vaan palavaa ilmanputsarista niin käynnistyy, mutta käy tyhjäkäyntiä tosi rikkaalla, muuten kierroksilla käy puhtaan tuntuisesti. Kertokaa viisaat mikä vikana? Pää räjähtää, hermot menee ...
__________________
muistaakseni en ole koskaan ajanut ylinopeutta..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.04.2012, 21:22
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

luin amerikanpalstoja.. huh, vaihtoehtoja on liikaa, mutta aika moni viittas siihen bensanpaineeseen

tässä kevyesti yleisimpiä
-startatessa jännite putoo senverran että ei jaksa lähteä omalla systeemillään, joko bensanpaine ei riitä ja motti ei pyöri tarpeeksi tai sitte voi olla jopa että bensapumppu ei saa virtaa ollenkaan starttiasennossa. huono startti, huono akku, hapettunut pa-pumpun virtapiuha, kulunut virtalukonpohja.
-maajohdot, koneeseen ja koriin, niiden liitosten kunto ja ettei piuhat ole hapettunut
-käsijarrupolkimen takana koetauluan alla on yks maajohto, liittyy jotenki siihen sopan syöttöön, saattaa olla irti/särki
-bensafilu tukossa, ei riitä soppa startissa
-tyhjäkäyntimotissa joku häriö, sekin jollain vaikuttanut käyntiin lähtöön

another way to check if the fuel pump is bad is to take the airhat off and poor some fuel down into the throttle body ( just a little ) and then see if it starts, it it does, then its most likely a bad pump

siinä vähä lisää päänvaivaa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.04.2012, 23:20
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
l
-käsijarrupolkimen takana koetauluan alla on yks maajohto, liittyy jotenki siihen sopan syöttöön, saattaa olla irti/särki
Eihän näissä mitään käsijarrupolkimia ole Mutta muistaakseni kuskin puolella on kickpanelin takana siinä a- pilarissa joku maajohto koriin ruuvattuna, ettei ollut useampikin. Ylipäätään kandee kattoa maapiuhat, tuntunut ainakin amerikan väellä olevan jonkin verrankin maaongelmista johtuvia vikoja. Ei se ainakaan haittaa tarkistaa ja putsata isoimpia maadotuksia.

Olen kyllä edelleen sitä mieltä että ei tämä voi tosiaankaan CPS vika olla kun kerran käyntiin lähtee imusarjaan/ putsariin syötetyllä menovedella tai sen korvikkeella. Jos en aivan väärin muista, niin (kuten aiemmin totesin) jos ei CPS pelitä niin kipinää ei tule, jolloin olisi ihan sama mitä sieltä imusarjasta kaataa sisään niin ei se kone starttaa.

Tuli sellainen mieleen, että älyboksihan ohittaa käynnistäessä sen bensapumpun etuvastuksen; käynnissä ollessaan (run asennossa ja kone käy) bensapumpun virta kierää sen vastuksen kautta ettei pidä pumppu kauheasti meteliä. Voisiko tuossa olla mitään ongelmaa? Tarkistaisin ihan varmuuden vuoksi tuon polttoainepuolen mahdollisimman tarkkaan, ettei vain vika olisi siinä?

Toisaalta, jos käynnissä ollessaan käy rikkaalla (ilmeisesti siis korkeat kierrokset?) niin jotain muutakin feelua täytyy olla. Onpa pirullisen oloinen vika
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Cherokeen kampiakselin hihnapyörä Tapsala O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 03.01.2012 22:41
2H -> 12HT kampiakselin pyrän ero???? hojo85 Tekniikka & Jutustelu 0 03.09.2011 20:22
4.0L / 4.0L turbo kampiakselin ero hojo85 Tekniikka & Jutustelu 0 08.01.2011 00:40
Ostetaan Gr patrollin kampiakselin hihnapyörä. juhoke O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 30.08.2008 00:18
O:2L/2L-T kampiakselin hihnapyörä diakka O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 15.07.2008 23:30


Sivu luotu: 05:54 (GMT +2).