Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.04.2012, 12:16
farmforest:n Avatar
farmforest farmforest ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.10
Sijainti: Salo
Viestit: 376
Perusasetus

Starttipilotilla auto lähtee käymään laakista ja jää käymään joten ilmavaiva tuo tuskin on. Lisäksi tankin päällä ei näy mitään märkää missään eikä pihinääkään kuulunut kun lykkäsin täyttöputkesta paineilmaa sisään.

En kyllä osaa sanoa enää yhtään mitään ko. vekottimeen. Miten helvetissä ton ikänen auto voi olla noin jumalattoman vaikeasti tehty kun eihän vanha kunnon diisseli tarvii moottorin toiminnassa yhtä ainutta relettä tai anturia. Ei edes käydessään akkua!

Kytkinpolkimessakin on joku anturi, niinkuin kaasupedaalissakin. Releitä on löytynyt 12 kpl, kaksi eri sulakerasiaa ja yksi ohjainboksi. Termarikotelon päälläkin on kolme anturia ja kaikkien noitten piuhojen värit täsmäävät tuolla Zexelin pumpun ohjauksessa sekä pumpun kyljessä.

Ei enää ymmärrä. Täytyy jo kai viedä se sinne pajalle.

T: Esko

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.04.2012, 16:47
farmforest:n Avatar
farmforest farmforest ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.10
Sijainti: Salo
Viestit: 376
Perusasetus

Pistetään tänne nyt vielä semmonenkin toteamus että kun moottori on lämmin, niin silloin lähtee käymään mutta sanotaan noin 3 sekunnin sahauksen jälkeen. Ennen lähti heti. Oli kylmä tai kuuma. Nyt sentään lämpimänä lähtee mutta kylmänä ei.

Tottahan tuo joku ilmavaivakin voisi vielä olla, olen huomannut että kun se nyt taas laitettiin pilotilla käymään, niin jonkun aikaa puskee sellaista sinisensekaista savua ja käy pätkittäin kun kaasua painaa. Tyhjäkäynti on tasaista. Sitten kun kone on lämmin niin savutus loppuu ja ottaa kunnolla kierroksia ja käy tasaisesti.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.04.2012, 17:14
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

lainaan vähän topikkia kun aihe lähentelee paljonki... tutun daihatsu rockyssä oli samankaltaisia ongelmia että ei vaan nollakelin tienoilla enää lähteny käyntiin vaikka kuinka sahasi. ja hinaamallakaan ei mitään eloa... startti pyöri helvetin hyvin, hehkut pelitti kaikki kun käytin irti, virtaa tuli niille kans, laitoin varsin lisää dieseliä ja ilmasin kun epäilin että mittari heittää.. ilmaa oli mutta ei ilmauksen jälkeen ei silti mihinkään. otin suutinputken irti ja tuli löpöä heti.... tässä vaiheessa ei käyny ees mielessä laittaa roikkaan kun oli niin lämmin keli mutta laitoinpa sitten pariksi tunniksi ja menin kokeilee, ja lähti lopulta hetken sahaamisen jälkeen sitten tulille.. sitä ennen ei ollu kertaakaan ees luvannu... ihme homma, liekkö sitten vaan niin pirun väljä kone? ei mitään käsitystä kilometreistä kun mittari näyttää vaan 100000.. ainakin laiska se kone siinä on (2.8 vapari), ei jaksa lumella sutata kakkosella en toki oo muilla rockyillä ees ajanu... joku kuukausi aiemmin -30 kelissä lähti kyllä käyntiin kun oli vaan helvetin kauan roikassa.. tosin sai sen kanssa sillonkin tapella kun on niin huono akku mutta lupasi heti... sen takia vähän ihmettelen että ei noin lämpimällä kelillä ees yrittäny.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.04.2012, 17:47
Ooppeli:n Avatar
Ooppeli Ooppeli ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.01.06
Sijainti: Kerimäki, Finland.
Viestit: 1.110
Perusasetus

Mulla toi tärähtää nätisti tulille kylmemälläkin kelillä. Mutta saa käyttää jonkun aikaa et lämpenee. Muuten jos painaa kaasua niin alkaa röpeltämään.

Monimutkaisen järjestelmän ovat rakentaneet.

Niinkuin siin venttiilikopan päällä oleva mötikkä missä on alipaineventtiili? en tiedä mitä vaikutusta sillä on mihinkään?

Ei muuta kuin auto pajalle.
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day"
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.04.2012, 06:58
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja farmforest Näytä viesti
Pistetään tänne nyt vielä semmonenkin toteamus että kun moottori on lämmin, niin silloin lähtee käymään mutta sanotaan noin 3 sekunnin sahauksen jälkeen. Ennen lähti heti. Oli kylmä tai kuuma. Nyt sentään lämpimänä lähtee mutta kylmänä ei.

Tottahan tuo joku ilmavaivakin voisi vielä olla, olen huomannut että kun se nyt taas laitettiin pilotilla käymään, niin jonkun aikaa puskee sellaista sinisensekaista savua ja käy pätkittäin kun kaasua painaa. Tyhjäkäynti on tasaista. Sitten kun kone on lämmin niin savutus loppuu ja ottaa kunnolla kierroksia ja käy tasaisesti.
No näillä oireilla ja sillä että niitä on ollu muillakin niin tuo mikroluokan vuoto jossain on jo ihan mahdollinen aiheuttaja. Eli nuppineulanpään kokoisesta reijästä ei paljon pöhinää kuulu eikä dieseliä lennä mutta se on riittävä siihen että aineet valuu takaisin tankin pohjalle.

Kylmäkäynnistyksessä etukammio koneet savuaa aina jonkin verran, mutta tuo pätkiminen viittaisi siihen että ilmaa on. Ja koska kyseessä on pieni mylli ja pienet ruiskutusmäärät niin pienikin ilmakupla aiheuttaa ongelmia.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.04.2012, 09:16
farmforest:n Avatar
farmforest farmforest ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.10
Sijainti: Salo
Viestit: 376
Perusasetus

Mullakin toi on kovillakin pakkasilla lähtenyt niin hienosti käyntiin vaikkei ole edes roikassa kiinni. Siis niin hienosti että olen kavereille aina sanonut että katsokaas millai dieselikoneen kuuluu lähteä käyntiin! Eli heti.

Ilmahommalta tosiaan voisi vielä vaikuttaa, mutta se tässä hämää että käsipumpulta pumpulle letku on läpinäkyvä ja kun auton sammuttaa niin polttoaine jää letkuun eikä lähde suodattimeen päin. Suodatin ja käsipumppu siis samassa paketissa. Ja miksi sitten lähtee lämpimänä jotenkuten?

Voiko se vielä vaikuttaa käynnistävyyteen että se ilmakupla on jossain käsipumpun ja tankin välissä? Että ei käynnisty sillä polttoaineella joka on letkussa pumpun ja käsipumpun välissä? Eli eikö kuitenkaan jaksa imeä? Täytyykö koko putkiston matkalta olla täysin ilmaton tankkiin asti kun ei siirtopumppuakaan kerran ole?

Tuohon jälkihehkuun vielä että hehkuvalon sammumisen jälkeen virta on edelleen hehkukiskossa monen sekunnin ajan, ja lopulta kuuluu naksaus ja virta häviää.

Viimeksi muokannut farmforest : 11.04.2012 09:24
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.04.2012, 09:36
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Missäs siinä on takaisku, vai siinä suodin/käsipummppu yhdistelmässä???

Haa. Siinä minikaivurissa mihin oon viitannu täällä jossain aiemminkin, oli juuri tommonen pumppu/suodin paketti ja siinä jumitti juuri tuo takaiskuvena siten että se aikansa toimi ja sammui. Sähköpumppu mikä siinä oli, ei jaksanu aukaista sitä ilmeisen kulunutta takaiskuventtiiliä joka ajastaan tärisi jumiin...

Alkaa mennä arvailuksi mutta Jos löydät toisen suodattimen jalan siihen niin kokeile vielä sitä ennen kuin paalaat ko. laitteen...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.04.2012, 10:35
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Tuota... Entäs jios se Isuzu on vaan lopussa? Niin väljä kone ettei saa puristuksia kylmänä, eikä jaksa sytyttää diiseliä, mutta kun pilotilla saa lämpöä vielä lisää niin vähä tiivistyy ja jaksaa pysyä tulilla? Onks joskus ajettu paskoilla öljyillä, tai vähillä tai jotain? Kaivoksen vanha auto, silloin ei mittarissa kilsoja mutta kone ollu käynnissä 24/7 monta vuotta...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.04.2012, 11:27
farmforest:n Avatar
farmforest farmforest ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.10
Sijainti: Salo
Viestit: 376
Perusasetus

Takaiskun sijainnista ei oo tietoa ja tämä tänhetkinen pumppukin on nyt toinen kun otin vanhasta isuzu vanin purkuautosta eli on sekin vaihdettu, epäilin itse samaa.. senkään toimivuudesta ei oo kyllä varmaa tietoa..

Tuohon koneen väljyyteen sen verran että tosiaan tuon yhden suuttimen kun aukaisin, eikä startilla yhtään polttoainetta putkesta tullut, myöskään pakoputkesta ei tule pihaustakaan savua vaikka kuinka starttaa niin vika on polttoaine/pumppu puolella todennäköisesti.

Ja eihän tommonen Isuzun kone mihinkään kulu vaikka öljyn tilalla olis munkkirasvaa .
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.04.2012, 18:02
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

Sanoisin että se ei ole mitenkään varrma vielä kun se lähtee käyntiin pilootilla ja löpöä riittää silloin kun moottori on käynnissä. Sama oli mullakin eikä vuotoa missään mutta oli pieni reikä tankin yläpuolella että imi siellä vähän ilmaa mutta niin vähän ettei se haitanut käyntiä mitenkään mutta kun sammutat moottori niin löpö valuu pikku hiljaa takaisin tankkiin takaisin ja sitten kun yrität uudestaan käyntiin niin se ilma on vaan liikaa putkessa. Koeta tehdä niin että syötät löpöä kannusta siirtopumppuun ja katsot jos se ilmiö häipyy tai on edelleen siinä. Toi on semmoinen vika että on mahdotonta nähdä ulospäin kun märkää ei ole missään mutta kokeile toi ensin, tuntuu tyhmältä mutta toi on juuri tyypillinen Isuzu vika joka monella ollut eikä vaan minä.

Ja siinä Campossa voi olla se jälkihehku relee palannut ettei se hehkuttaa startin jälkeen ollenkaan puoliteholla niin kuin kuuluu. Mutta mistä mä tie mutta ääkkiä mietitty on yksi mahdollisuus

/Sten

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja farmforest Näytä viesti
Starttipilotilla auto lähtee käymään laakista ja jää käymään joten ilmavaiva tuo tuskin on. Lisäksi tankin päällä ei näy mitään märkää missään eikä pihinääkään kuulunut kun lykkäsin täyttöputkesta paineilmaa sisään.

T: Esko

Viimeksi muokannut Sten : 09.04.2012 18:07
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
2l-t ongelmia Kossu88 Tekniikka & Jutustelu 3 23.05.2011 19:38
hj 61 ongelmia Tekniikka & Jutustelu 2 01.04.2007 17:00
2L ja 2LT ongelmia?? las-c Tekniikka & Jutustelu 34 11.12.2006 21:52
Ongelmia patrollissa Tekniikka & Jutustelu 6 24.05.2005 11:18
LJ:n ongelmia LaaLaa Tekniikka & Jutustelu 17 14.10.2004 13:52


Sivu luotu: 01:55 (GMT +2).