Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat
Jos tarkoitat passiivisuuttimilla järjestelmää jossa putkisto on kuiva eli siellä ei ole vettä ennenkuin sinne jostakin syötetään sitä niin jos sen nyt välttämättä haluaa itse tehdä niin saahan sellaisen rakennettua vaikka noista sadettimista. Rakentaa vaan putkiston metallista ja sopiviin paikkoihin ( standardit olemassa kuinka monta suutinta tarvitaan/tila) suuttimet. Puutarhojen kastelujärjestelmissä käytetään suuttimia jotka voisi sopiakin, mutta antaa sitten kyllä hiukka enemmän sitä vettä kun oikeat sammutusjärjestelmissä käytettävät hienosumusuuttimet.
Jotta sinne järjestelmään saatas se vesi jostakin niin ei muuta kun syöttöliittymä ulkoseinään (siis ulkopuolelle) johon sitten voit itse liittää vesiletkun. Tuossa siis kuvaus ns kuivasprinkleristä. Tavan sprinklerissä kun on vesi putkistossa aina jo valmiiksi.
Hinnasta voisi sanoa, että 50 egellä ei TOIMIVAA järjestelmää saa aikaiseksi ja osien pitää siis olla metallia etteivät sula kuumuudessa !!!
|
Sorry, mulla viive..
mutta: nyt hyllyssä odottamassa n. 8 euron messinkirunkoiset sadettimet, ja niille on tarkoitus vetää noin 15mm kupari putket, tuon bilteman pallohanan kautta talon käyttövesijärjestelmästä, saa varmaan yli 500L /tunti.
Siis silloin kun tuo 6kg co2 ei riitä, ja ja tuon 6kg jauhesammuttimen kanssa tulee ovelta tasapää.
Niin tuo muutama-sata-litraa vettä, vaikkapa vain neljännes olisi höyrystynyt, niin 20 minuutin kuluttua palokunnalla on parempi sauma?
Siis sitä protestoin, että noita verkostopaineella (esim 3 kg) toimivia sprinklereitä ei saa ostaa mistään? käypään hintaan! vastaavat kikkareet maksaa noin 10e?