![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Minkätyyppiset ilmaisimet ajattelit laittaa?
|
|||
|
|||
Edellisessä "tee-se-itse" spiklerissä....
Homma kaatu siihen, että kun yritin saada hintaa tuolle n.3 kg paineelle toimivalle passiivisuuttimelle (siis toimii kun tulee vettä) niin kuulemma
ei voi itse tehdä, ja se että vääntää bilteman 5 euron hanan auki, kun tulee hätä, ei tule kysymykseen (yritin ehdottaa polkupyörän jarruvaijeria ja kahvaa pihalle...) ja alustava suunnittelu / tarjous jonkun standardin mukaiseen järjestelmään maksaa vajaa 100e/ tunti, ja tarkastus nyt ja joka x vuosi... Siis jos löydät jostain tarkoitokseen sopivan "vedenlevittimen", niin pistä vaikka yv! Nyt halpakaupan messinki sadetin..... Ja nämä vain "itse näköjään maksan...." Siis tarvitaan kunnon sprinkleriä, voiko semmoisen ostaa jostain? vaikka 50e? |
|
|
|||
|
|||
Saahan sen sammutusjärjestelmän itsekin rakennettua, muttaLainaus:
Jotta sinne järjestelmään saatas se vesi jostakin niin ei muuta kun syöttöliittymä ulkoseinään (siis ulkopuolelle) johon sitten voit itse liittää vesiletkun tai sitten välihanalla varsinaiseen vesijohtoverkkoon. Tuossa siis kuvaus ns kuivasprinkleristä. Tavan sprinklerissä kun on vesi putkistossa aina jo valmiiksi. Hinnasta voisi sanoa, että 50 egellä ei TOIMIVAA järjestelmää saa aikaiseksi ja osien pitää siis olla metallia etteivät sula kuumuudessa !!! Viimeksi muokannut Byrocrat : 08.04.2012 23:43 |
|
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
mutta: nyt hyllyssä odottamassa n. 8 euron messinkirunkoiset sadettimet, ja niille on tarkoitus vetää noin 15mm kupari putket, tuon bilteman pallohanan kautta talon käyttövesijärjestelmästä, saa varmaan yli 500L /tunti. Siis silloin kun tuo 6kg co2 ei riitä, ja ja tuon 6kg jauhesammuttimen kanssa tulee ovelta tasapää. Niin tuo muutama-sata-litraa vettä, vaikkapa vain neljännes olisi höyrystynyt, niin 20 minuutin kuluttua palokunnalla on parempi sauma? Siis sitä protestoin, että noita verkostopaineella (esim 3 kg) toimivia sprinklereitä ei saa ostaa mistään? käypään hintaan! vastaavat kikkareet maksaa noin 10e? |
|
|
|||
|
|||
Vartavasten järjestelmiin suunnitellut suuttimetLainaus:
![]() ![]() Hinnoista en tiedä kun ei ole tarvinnut niitä itse ostaa eikä myydä vaikka useampaan paikkaan niitä olenkin vuosien varrella turvasuunnitelmissa suositellut Työn teettäjä on sitten itse hoitanut tilauksen Mutta erikoiskama maksaa, olipa kyse offista tai sammutusjärjestelmistä tai niissä käytettävistä suuttimista!!
Viimeksi muokannut Byrocrat : 09.04.2012 00:24 |
|
|
|||
|
|||
|
...
Viimeksi muokannut k08888 : 27.11.2012 13:59 |
![]() |
| Luokat |
| sammutus järjestelmä, springler, sprinkleri |