Jos kyseessä on ns. tilanne että akku ei ota virtaa vastaan niin siihen on yksi konsti mitä kannattaa tehdä koneelle kuin koneelle, kuitenkin AKKUPORAkoneelle

.
Eli ostat esim. auton ajovalon polttimon. mielelään katsot volttimäärä hieman akun volttimäärän mukaan. laitat siihen + ja miinus johdot kiinni ja yhdistät ne akkuporakoneen akkuun luonnollisesti + ja miinukseen. valo syttyy ja annat pitää sitä siinä niin kauan kunnes polttimo ei pala enää ollenkaan. sitten annat akun jäähtyä jonkun aikaa koska luonnollisesti se lämpeää jonkun verran. Älä laita lämpimänä laturiin. Isket laturiin ja jos toivoa on akussa jäljellä semmoisenaan niin sen pitäisi ottaa paremmin virtaa vastaan.
Tämähän perustuu siihen että akku puretaan kokonaan polttimolla koska koneella itsellään ei voi saada akkua niin tyhjäksi kuin polttimolla saadaan. Se menee aivan kuiviin ja ottaa paremmin virtaa itseensä. Tätä tehdään aina joskus perheen firman koneille. Todettu toimivaksi ja vanhatkin akut saadaan eloon jos ne eivät ole totaalisen paskana. Jos joku insinööri-/maasturi-/hi- techGURU ei ole tätä kuullut niin se ei toki tarkoita sitä etteikö siinä olisi mitään perää. Sisuskaluja ei kannata noihin kyllä alkaa vaihtamaan (en tiedä muuten vaan vanhan korjauksesta niinkun oli jollain aiemmin puhetta...), osta vaikka ennemmin uusi akku tai saat siihen rahaan varmaan jo uuden koneen. Pirun kalliita noi akut jos ostaa irtaallaan. Testaa, saatat yllättyä, mutta jos ei sano enää mitään ne mahtaa joutaa ö-mappiin...
PS. itse olen ostanut kaupasta pienet ''haileuat'' iskenyt ne tavallisen H7 ajovalopolttimon kantakappaleen(pistokkeen) toiseen päähän. Molempiahan vaikka sun mistä kaupasta.. helppo käyttää, tai siis leuat on helppo liittää akkuun ja jos polttimo menee joskus paskaksi niin helppo vaihtaa uuteen. Sama kai mikä poltin se on(H7,H4,H1????)