![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Siis lähtee pilotilla käymään ja jää käymään ja pelaa normaalisti??? No sitten tarkista hehkut. Etukammio kone ei normaalisti lähde kylmiltään käntiin ilman hehkuja. Lämppäristä tai kuumiltaan kylläkin. Sitten tulisi mieleen virtalukon pohja tai tai joku muu yhteys mistä se sammutin saa ohjauksensa silloin kun avain on startti asennossa.Ja kun se lähtee tulille niin sitten kun avaimen löysää ON asentoon niin jää käyntiin. Selittäisi myös miksei se dunkkaa valkoista startatessa. Voisiko se toinen käikäle olla sähköinen pakkosyöttö eli startatessa päästää säätötangon liikkumaan normaalia pitemmälle.?? Ja näin antaa enemmin dieseliä starttiin. Ja nämäkin voi olla naimisissa sen hehku systeemin kanssa jollain tapaa. Eli jos ei muista hehkuttaa niin startatessa hehkuttaa automaattisesti, ja antaa myös pakkosyöttöä. Ja jottei kaikki toimisi aina samaan aikaan niin jossain on oltava jonkinlainen diodi/ rele systeemi joka päästää sähköä vain sinne minne sitä milloinkin saa päästää. Mitä kaikkea tarkalleen ottaen oot jo kerinny nyhtää sieltä irti?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ton kuvan pumppu taitaa olla lähimmäksi sitä miltä pumppu näyttää.
http://www.zexel.com/fastmovingparts....asp?Pump=2279 Ja liekö osanumero 11 eli magneettiventtiili on sammutin? Niin ja onkos jakohihna milloin viimeksi vaihdettu? Hihna pyörittää syöttöpumppua. Oisko mahdolista että ajoitus on mennyt pielee?
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" Viimeksi muokannut Ooppeli : 03.04.2012 16:47 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tietämättä olettaisin sen sammuttimen olevan juuri tuo kuvan 11 osa.Eli magneetti vena.
Nii oliko ne hehkut vaihdettu uusiin missään remontin vaiheessa? Luin uudestaan eli oli....
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 03.04.2012 20:01 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tää on hyvä palsta kieltämättä, apua tarjotaan kiitettävästi.
Laitanpa tähän vielä (selvennykseksi?) oireet. -temppuilu alkoi sillä että eräs aamu sai pyörittää akun lähes tyhjäksi ennenkuin lähti käymään erittäin vaivoin. Ennen lähti heti. -seuraavaksi ei lähtenyt startista enää ollenkaan. Lämppärissä olon jälkeen lähti hinaamalla heti käyntiin kun kytkintä nosti, mutta ei startista. -starttipilottia käyttäen lähtee heti käymään ja käy normaalisti. Mutta ei lupaakkaan ilman sitä. Epäilin hehkujen ja hehkun releen toimivuutta joten: -hehkut on uusittu. -nappihehku asennettu. -lisäksi tankki on putsattu ja koepaineistettu, ylipaineventtiili huutaa jossain vaiheessa joten vuotoja ei ole. -oireena on myös se, että kun auton on starttipilotilla laittanut käymään, antaa koneen käydä lämpimäksi ja sammuttaa, antaa seistä sammuneena vaikka puoli tuntia, niin sen jälkeen useamman sekuunnin sahauksen jälkeen lähtee vaivoin käymään. Kylmällä koneella ei toivoakaan käydä. Viittaa vahvasti hehkuihin mutta kun nekin ovat uudet ja nappihehkuakin painaessa mittarivalot himmenevät niin kyllä siihen kiskoonkin sähkö mielestäni menee. Epäilin myös ilmavuotoa, eli jos jostain ilmaa saa niin siirtopumpun puuttuessa polttoaineen pumppaaminen pumpulle omin voimin kestäisi kauan, mutta tämän vaihtoehdon voi nyt mielestäni poissulkea. Tämä jakohihnahomma on sellainen että itseasiassa on tullut ajettua jo 10tkm vaihtovälin yli eli se olisi kyllä järkeenkäypää. Itse myös epäilin ajoituksen muuttumista MUTTA kun auto starttipilotilla lähtee käyntiin, niin voiko auto käydä normaalisti ja ottaa kierroksia jos ajoitus on pielessä? Ja haalealla koneella lähtee kuitenkin huonosti käymään.. Eipä tämä tuohon sammuttimeenkaan tai virtalukon pohjankaan oikein mielestäni (enää?) liity kun se haaleana jotenkin käy?. Vai? Laittakaas dieselimiehet kaikkenne peliin =). Kiitoksia tähän asti! T: Esko Viimeksi muokannut farmforest : 03.04.2012 22:11 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Meitsi pysyisi edelleen hehkujen ympärillä.
Eli mikä nappi siinä hehkussa on ja onko mitään relettä tms. välissä? Ne hehkut ottaa äkkiä 30-60 amppeeria virtaa joten jos johdot ja kytkin ei ole tarpeeksi jämyt niin mikään muu ei hehku kuin se johto. Eli kokeile vielä startti kaapelilla suoraan akulta sinne hehkukiskoon ja heti startti perään vaikka kaverin kanssa. Ja EI pilottia tässä kohtaa koska jos siellä joku sattu hehkumaan samalla kun se saa pilottia niin siitä saatta löytyä äkkiä hieman näkyvämpääkin vikaa...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#6
|
||||
|
||||
![]()
mitkä hehkut? Jos pikahehkut ja nappi niin ovat kyl laakista vainaat eli kunnon hehkut ja rele hehkuille. Hehkua 15-20 sekunttia ja pitäs näilläkeleillä kyl pamahtaa tulille.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#7
|
|||
|
|||
![]() vrtalukko
Tais mennä camposta virtalukko mäskäks kun avain ei kääntyny virtalukossa aivain kuin ois ollu rattilukko päällä mutta ratti kuitenkin pyöri vapaasti no voimalla sit käänti avainta niin sai virrat päälle mut vilkut hävis johonkii ? sähköt toimii muuten kyllä loistavasti...
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
2l-t ongelmia | Kossu88 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 23.05.2011 19:38 |
hj 61 ongelmia | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.04.2007 17:00 | |
2L ja 2LT ongelmia?? | las-c | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 11.12.2006 21:52 |
Ongelmia patrollissa | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 24.05.2005 11:18 | |
LJ:n ongelmia | LaaLaa | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 14.10.2004 13:52 |