![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Käviskö kone kuitenkin jos olis noin hitosti pielessä? Ainut vaihtoehtohan tuossa olis ollut siis se et oon vääntäny kampiakselin 180 astetta pieleen ja laittanut sen mukaan pumpun 15 astetta enne YKK:ta. Tuollaiset ohjeet sain PP-dieselistä: "Pumpun akselin booripalassa on yksi leveämpi väli, käännä se rungossa olevan merkin kohdalle ja lukitse pumppu siihen. Aseta ajoitus 15 EYKK ja poista lukitus. Pitäisi olla aika lähellä oikeaa." Mistä kohtaa lukitsen tuon pumpun? Yritin katsoa lukitusta mutten sitä löytänyt. Pitääkö nokkaketju olla lukittuna sillä alipainepumpun rattaan kohdalla olevalla ruuvilla? Tuli muuten todettua, että tuo 5dl bilteman tuninkisäiliö on aivan liian pieni paisariks vaikka siinä on 2,5m 13mm vesiletkua syylärin välissä lisäks. Pitänee rakennella isompi säiliö. Paljonkohan tarvii olla paisuntatilavuutta n.8 litralla nestettä?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mulla on kolme 70-luvun autoa, ja missään niissä ei ole paisaria. Järjestelmien tilavuudet 7-30 litraa.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Pitänee kokeilla tuota nykyistä jäähdytyssysteemiä tukkimalla korkkiin tehty reikä(prätkämiehenä tuli semmoinen tehtyä) ja täyttämällä järjestelmä säiliön pohjaan asti kylmänä. Toivottavasti ei ammu jotain vesiletkua irti, kun ei ole tällä hetkellä minkäänlaista paineenrajoitinta järjestelmässä. Pitänee pieraista jostain sopiva jousi ja tehdä M5 uppokantaruuvista tuohon säiliön korkkiin varoventtiili.
Ja niin, letkujen asennot vammaiset ja jäähdytin melko pieni... =) |
#4
|
||||
|
||||
![]()
puolen kierroksen pumppuasentajat kertoo juuri kuvailemistasi oireista - ite en oo koittanu ...
Pasin ohjeilla ei mee pieleen ... MB jäähdytysjärjestelmät tykkää toimia parhaiten noin barin paineella, eli laita hallitusti se varovee ... Paisunta säiliön tilavuuteen inssi laskee tuolta vastauksen: http://www.taulukot.com/index.php?se...sa_0°c_-_100°c
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 01.04.2012 21:04 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
mulle ppd sano 16.5 eykk, todellisuus on noin 20-21 eykk että käy oikein.
pumpun kyljessä on muistaakseni kuusiokolo ruuvi mikä otetaan pois ja sen tilalle pultataan sellanen teräväkärkinen lukituspultti. Ne merkit nokassa kohilleen. yhden boorin heitto muuttaa muistaakseni 11 astetta pumppua. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Pahin vuotokohta paikallistettu sisäkierron hanaan. Pihisee ja puhisee sekä työntää nesteen jämiä pihalle minkä kerkii 1,3barilla. Eli pitää ostaa sieltä motonetistä huomenna messinkinen yleismallinen hana ja viritellä se sit huomenna paikoilleen. Muuten sai melko hyvin kiristeltyä vuotavat liitokset. Pitää vielä kiristellä lämpimänä uudemman kerran.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ja noniin... Ettei pääsis tuo topicin aihe unohtumaan, niin pitäähän sit tietty sisäkierron kennon falskata vedet kabiinin lattialle... Eli täs on viimeset 2h purettu keskikonsolia auki. Noh tuleepahan kokeiltua nyt viikonloppuna sit vihdoin tuota nukkausta, kun tuli revittyä noita kulahtaneita oransseja samenttijäljitelmiä veke. Hakee huomenna purkki mustaa miranolia "liimaks" nukalle ja sit tarvittavat kemikaalit ton kennon fiksaamiseen ellei sit ole aivan seula. Siinä tapauksessa korvaan kennon pelkällä putkella siks aikaa et saan ehjän tilalle. Ja täytyy muuten myöntää et on pelimiesveto mersulta toi valonvaihtokytkin. Kolmesataa miljoona piuhaa ruuveilla kiinni ja ei liitintä missään välissä... Meinas käpy jo palaa tuota irrottaessa.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
ei sieltä kyllä tarvi johoja irrotella...
kahdessa tunnissa se kojelauta on purettu ja kasattukin jo pariin kertaan ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Vittu kun pitää olla niin täydellisyyteen tähtäävä persoona... Noh tänä iltana tuli sit väkerreltyä sisätilanlämmitys kuntoon. Kaikkihan lähti taas käsistä siinä vaiheessa ku painetestailussa orggishana päätti kusta oikein kunnolla vaikka koneen piti olla tyhjä nesteistä... =)
Noh nyt on uus hana ja samalla tuli purettua koko puhallinboksi kun alkuun vaikutti et kenno kusis, mut tais letkuliitokset kusta ainoastaan. Vanha öljytikunpätkä löys uuden elämän ilmansäätöläppien välitankona. Joku oli yrittänyt epoksoida originellia tankoa kasaan, vaan oli uudestaan poikki aivan juuresta. Pikkupäissään alku myös vituttaa irvistävät tuulilasin suulakkeet, niin tuli ne kolvailtua kasaan. Menee muuten yllättävän paljon aikaa ku alkaa tollasia pieniä metalliosia suunnittelemaan ja väkertämään... Meni tuon hanan kiinnikkeen tekemiseen kolmatta tuntia aikaa, mut tuli kyl hyväkin. Huomenna jos vihdoin viimein pääsis lyömään nesteet koneeseen ja ihmettelee tuota pumpun ajoitusta tarkemmin kun uskaltaa käyttää konetta nesteiden kanssa paremmin ku kuivana. Parit kuvatkin oon muistanut ottaa matkan varressa: |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Noi pikku nippelit taitaa viedä eniten aikaa näissä vanhoissa rojekteissa.
Itekkin hieronut vanhaa mersua jo 2kk tallissa ![]() Mutta hieno tosta tulee, toivottavasti saat toimimaan. Itse tilasin herleviltä pumpun, tästä saa sitten asennus oohjeet! |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Noni eli keskityn tuon pumpun ajoituksen säätämiseen eli tavaan Pasin ohjeita niin kauan että onnistuu. Täytyy myöntää että on kyllä aivan saatanan jännä järjestelmä kun kerta toimii edes jotenkin vaikka pummpu olis missä asennossa... =)
Pitänee tuo varoventtiili koeponnistaa/säätää tuohon baariin paineilmalla. Vaatinee muutenkin hieman tuotekehittelyä =) |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Juu
Tee nyt sillä uudella ketjulla ihan Pasin ohjeilla, mutta jotain metkaa tuossa HV n ohjeessa on, jos hammas on n. 11 astetta, ja heitto Pasin ohjeeseen n. 3,5 - 4,5 ( 3 x 3,5 = jotakuinkin 11) Mulla ei aivan tarkkaa muistikuvaa 617 n pumpusta, periaate kuitenkin sama kuin noissa uudemmissa, ja niissähän lukitus tulee kans kyljestä hahlotapilla Muista myös pyörityssuunta kun haet sitä ajoitusta kohilleen
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#13
|
|||
|
|||
![]()
no ei siinä nyt mitään metkaa ole, on vaan tullu toi jumalaton valkosauhu aikanaan tutuks
![]() ota pumppu irti, laita pumpun merkit kohilleen, lukitse pumppu ( siitä lukituskohdasta näkee pienen pistejäljen joka tullu siitä lukitusruuvista) ite laittaisin koneen 20 eykk ja pumppu paikalleen, muista ottaa lukituspultti irti. kone käynnissä voi tehdä hienosäätöä. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Pitää yrittää saada tuohon n.15 ast EYKK tuo ja laittaa tällä kertaa pumppu aluksi aivan toiseen ääriasentoon. Kumpaan suuntaan tuo ajoitus muuttuu kun kääntää pumppua lohkoon päin? Tarkoitus olis siis kääntää pumppua tuosta 15 ast peruasennosta aikasempaan päin jos kerta toiminta-alue on siellä 20 asteen paremmalla puolella.
|
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
MYYTY: Oranssi Toyota BJ 5.0 V8 TH400 38.5" | Joukka | O/M/V Ajoneuvot | 18 | 23.02.2008 01:25 |
O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up | hena | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 14.02.2008 19:56 |
M: Oranssi Suzuki SJ413 1.8 Turbo MYYTY: | Joukka | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 11.12.2007 13:01 |
Kenen oranssi 4x4x4??? | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 23.06.2006 15:06 |
Oranssi Blazeri | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 17.07.2004 20:13 |