![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() [QUOTE=Defender 110;795976]Terve taas kaikille. Sitten vain sokeoinnit paikoilleen. Sitten itse pääpirun kimppuun. Venttiili on kiinni neljällä pultilla imusarjassa. Itse poistin samalla alipaineohjauksen venttillit yms. Autoon jäi siis EGR:stä muistoksi vain kaksi sähköliitintä. HUOM! Muista tulpata alipainejärjestelmän T-liitin, muuten esim. jarrutehostin lakkaa futaamasta. Miten ton egr:n kanssa on et jos sen tukkii niin tekeekö mitään vahinkoa mihinkään tai muuta ongelmaa. Itellä mitsussa on toi paska keksitö ja oon miettiny et jos sen poistaa käytöstä niin tuleeko isoakin vahinkoa vai onko vain hyväksi????
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei muuta kuin pois vaan käytöstä,hyväksi se vaan on kun poistaa. Tuo EGR on vähän sama kuin hengittäisi perseestä suuhun.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() .
Vahinkoa se ei koneelle aiheuta vai onko se paha jos se hieman puhtaampaa ilmaa saa. Tai no lämpiää hieman hitaammin talvella mut muuta eroa en ole itse huomannut.
![]() ![]()
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Juurikin näin, tämä kyseinen LR Td5 moottori ei anna vikakoodia koska kyseistä autoa on tehty luullakseni myös ns. rest of the world "Africa spec":inä joissa tälläisiä turhia systeemejä ei ole. Esim. joissain VW ja Pökön dieseleissä vikakoodi tulee heti jos irroittaa läppää ohjaavan solenoidin piuhan. Niissä koneissa ovat sitten onnistuneesti huijaneet moottorin ohjelmaa ja katsuria asentamalla yksinkertaisesti sokeoinnin pakosarjaan jättäen kaiken muun paikoilleen. Yleensä ohjeet systeemin sulkemiseen löytyvät moottoriin kuin moottoriin herra googlen avulla.
__________________
_________________ Land Rover Defender 110 Td5 Vm.2002 --------------------------- |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Toi mun pirssi on mallia 89v bensa pajero joka käy nyt jo vähän huonosti. Siis tyhjäkäyntiä.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Pääsiäisen vapailla tuli taas vähän rakenneltua, mutta löysin vasta nyt aikaa kirjoitella / laittaa kuvia tänne. Päätin tehdä ns. kaappien tyhjennysviikon, eli asennella autoon varaston perälle kertyneitä hankintoja. Varastosta löytyi uusi CD-soitin, LA-radio, uudet antennit, uudet ilmanottosuojat ja kuskinpenkin korotuskiskot. Koska kojelaudassa on paikka vain yhdelle DIN radiolle tuli kaverin kanssa leikattua plasmalla 3mm. alumiinista päällilevy, johon tehtiin paikat kahdelle DIN radiolle. Samalla kun päästiin vauhtiin, tehtiin lokasuojien ja konepellin päälle 3mm. turkkialumiinista kävelytasot. Nuo alkuperäiset alumiinipellit alkoivat olla jo niin täynnä painaumia ja naarmuja, että nyt sai nuo siis kätevästi piiloon. Koripeltien ja turkkipeltien väliin tuli "tiivisteeksi" 2mm. solukumia.
Ja sitten taas kuvia... Uudeksi CD-soittimeksi tuli valittua tälläinen, josta löytyy CD:n lisäksi USB ja Bluetooth. Eli voi soitella puhelut mankun kautta, eikä tarvitse pelleillä minkään erillisten Hands Free settien kanssa. Plussana näytön värin saa myös valittua vihreäksi, jolloin sopii hyvin alkuperäisten kojelaudan valojen kanssa. Vanhassa radiossa oli sellainen vika, että radio ei enää kuulunut kun laite lämpeni käyttölämpötilaan. ![]() Länkyksi valitsin tälläisen. Löytyy kaikki mausteet ja tästäkin saa valittua taustavalon vihreäksi. Ensimmäiset "kusot" jo pidetty reilun 7km. päähän ja oli kuulemma hyvä ääni koneessa. ![]() Kuva radioitten kiinnityslevystä. Tähän tuli vielä porattua kinnitysreiät sekä kaksi reikää 12V. lautauspistorasioille. Levyn maalasin mustalla kiveniskumassalla jonka päälle vedin mattalakkaa. Pinnasta tuli aika samanlainen kuin kojelaudasta. ![]() Radiot ja levy paikallaan. Levy on luonnossa samanvärinen kuin kojelauta mutta näköjään heijastaa kameran salamasta valoa erilailla. ![]() Kun kojelauta oli johdotuksia varten auki, tuli tulevaisuutta ajatellen lisättyä johdot lisävalojen katkaisijalle, sekä vakionopeudensäätimelle. Valokatkaisijaksi tuli alkuperäinen kytkin kojelaudassa olevaan tyhjään paikkaan. Vakionopeudensäätimen kytkimiksi valitsin aidon LR tuotteen, jota käytetään ainakin Disco2:sessa, sekä Freelanderissa. Mutta tästä sitten tarkemmin kun löydän aikaa rakennella nuo loppuun. ![]() Antenneiksi länkkyyn ja radioon tuli samanlaiset LA-käyttöön tarkoitetut rosteriset antennit. Toimii kyllä mielettömän hyvin radiopuolellakin ja nyt kuuluu sellaisia kanavia, joista ei ollut ennen kuullutkaan. Antennit vaikuttavat tosi kestäviltä ja nuo voi taivuttaa kunnon kiepille, josta vielä palautuvat normaaleiksi. Kestävät siis luultavasti myös suhteellisen hyvin puuniskuja ja myös SWR:t oli helppo säätää kohdalleen. Lisäksi uudet turkkialumiiniset suojapellit, sekä hytin sisäilmanoton päälle uudenmallinen suoja, joka estää lumien menemisen ilmanottoon. Toisella puolella identtinen systeemi, jossa suoja huolehtii konehuoneen tuuletuksesta. ![]() ![]() Koska tuo defen kuskinpenkki on pitkille kuskeille vähän turhan matalalla, löytyy siihen ratkaisuksi tehdasvalmisteiset korotuskiskot, joilla penkki tulee taaemmas ja korkeammalle. Tämä on nyt muutaman sadan kilsan koeajolenkin jälkeen osoittautunut ihan ehdottomaksi varusteeksi defeen, sillä enää ei jalat väsy/puudu pitkilläkään ajorupeamilla. Näitä löytyy useammalta valmistajalta mutta itse valitsin omankin turvallisuuden kannalta E-hyväksytyt, jolloin ei tarvitse katsurinkaan kanssa vääntää. Suosittelen. ![]() Paikallaan autossa. ![]() Tälläistä tälläkertaa.
__________________
_________________ Land Rover Defender 110 Td5 Vm.2002 --------------------------- |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eikös tuolla kapiinissa ole 100km vauhdissa sellanen meteli että aivan sama mitä soittaa niin ei kuule
![]() ![]() Sun pitää myös ostaa vihreetä ledinauhaa tonne sisälle ( niin sanotusti orgguvalot ) ![]() ![]() ![]() ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
moi!
Lainaus:
Nim "Kokemusta on" penkki puukotti mulle 10cm haavan munuaisten kohdalle! penkin "jalusta" on IHAN liian ohutta ja pehmyttä metallia! //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" Viimeksi muokannut lacrits68 : 21.04.2012 21:36 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Tämän http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/9591...auto-katolleen defen kolarin jälkeen nähneenä voin olla lacrits68 kanssa hyvin samaa mieltä!
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Land Rover 90/Defender | Racingrabbit | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 17.12.2010 17:40 |
Ostetaan Land Rover Defender 90/110 | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 06.05.2010 20:58 |
M/V: Land Rover Defender 110 Td5 | Defe110 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 15.05.2008 16:09 |
M: Land Rover Defender 130 - 2005 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 15.08.2007 17:41 | |
M: Land Rover Defender 110 | landy | O/M/V Muut | 8 | 21.06.2005 07:17 |