![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Näillä on tapana korjaantua "itsestään" tulee halvaks Ei mut oli mulla kysyttävääkin, eli mistä porukka on valmistanut etupyörän laakerin mutterin avaimen ? vai mihin hintaan saa erikoistyökaluna ? ei viitsi tuurnalla vielä pilata kun ovat ehjät
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
http://www.sstbike.fi/tuotteet.html?id=333/ |
|
#3
|
||||
|
||||
MikäLainaus:
__________________
Toyota Hilux 2,4D-4D -17 M-B 280GE -87 (Yhteishyvä) (Nissan KC 2.5TDi -05) (Nissan Terrano2 2,4i -96) (Mitsubishi L-200 2.5TD -96) |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Muakin kiinnostais, kun on melko paljon välystä laakereissa...
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Tällänen löyty melkein pitäs käydä mittaamassa ni tietää varmaks, tuntuis vaan äkkiseltään aika isolta.
Edit ei oo sen vaikeempaa kun kuppi pois, 42mm aika tarkkaan ulkohalkasia ja 35mm tuo pienin mitta sakarien välissä. Edit 2. 43mm vesijohtoputkesta tuli tehtyä työkalu ja toimii laakerit on kireellä ja matka jatkuu ![]() Edit 3 jatketaas vielä, mietin tuossa onko kukaan laskenu etu tukivarsia toisesta päästä? silloinhan casteri korjaantuisi korotuksen jälkeen ja katselin ettei kardaani kulma nyt ihan mahdottomaksi menisi? eli onks mitään järkee ? Entä miten tuo takalaakeri kuuluu kiristää kun kartiorulla on kuitenkin, jotenkin en nyt saa päähäni oikeeta tapaa.? saako tilalle pakkalaakeria? löyty oikee kuvakin. ilmanen kuvasarja etu ja taka akselin laakerointiin. http://www.mercedestechstore.com/pdf...%202-17-03.pdf työkalu ebaystä http://www.ebay.ca/itm/ws/eBayISAPI....d=327859686874 Viimeksi muokannut tdi : 28.03.2012 19:10 |
|
#7
|
|||
|
|||
|
No eipä korjaantunu itestään. 40km jälkeen oli konee taas märkänä eikä huohotus ainakaan ole vähenemään päin... No ens vkolla diisselipajalle mittailtavaksi. Rupee kiinnostaan toi turbokoneen kunnostus joka hetki enemmän ja enemmän...
Minkähänlainen todennäkösyys olis ensikertalaiselta saada tommonen (OM617 turbo) kone takasin nippuun jos sen purkais ite? Aina huvittanu laittaa perehtyä paremmin noihin moottoreihin muttei oo koskaan ollut aikaa eikä tiloja. Nyt olis tilat ja aikaakin vois jonkun päivän sillon tällön tohon uhrata. Olis kumminkin työnkin puolesta hyödyllistä osaamista kun noitten vanhojen raktoreiden ja muiden kanssa töitä tekee... Onko mitään hyvää kirjaa suositella kellään wannabemekaanikolle? Kone on nyt kumminkin täysin tyhjänpanttina hallinnurkassa niin ei suurta vahinkoa kävis vaikka susi tulisikin ![]() EDIT: Tossa turbokoneessa siis vikana on se kampiakselin takapään stefa. Viimeksi muokannut GKC : 29.03.2012 16:04 |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Paljon yleisempi koko on DIN 981 KM5 M25X1,5 eli aavistuksen pienempi. km5 avaimia on maailma täynnä. Sellaisen avaimen voisi ehkä pienellä muokkauksella saada käypäseksi. KM6 mutteri on jo 30x1.5 kokoa eli se avain ei käy huonostikaan. Meidän leluun valmistettiin uudet mutterit m24 muttereista jonka avainväli on 36mm eli bilteman hylsystä ulkopuolelta pala pois niin avain on valmis. Tossa KM5 mutterin mitat. http://www.jwwinco.com/products/section13/km/ ![]() KM-5 M25 x 1.5 25 D 25 D1 38 D2 32 T 7 i 5 H 2 Edit: Tarkat ukot ottaisivat KM5 mutterin ja sorvaisivat sen millin suuremmaksi niin vot olisi "standardi" mutteri mersussa
Viimeksi muokannut Patu925 : 29.03.2012 16:46 Perustelu: juttuu lisää |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Todennäköisyys konerempan onnistumiseen on Toivasen maankuululla patentoidulla "perse edellä puuhun, muna edellä maahan"-laskentamenetelmällä(RaHiRepe-teknolokies) tarkasti arvioiden 69,42%...
Ei se mitään rakettitiedettä ole! Kun purkaat niin ota kuvia, tee muistiinpanoja ja pussita kaikki kokonaisuudet yhteen, niin on helpompi koota. Nokan irrottamisen kanssa kannattaa varoa, ettei nokkapukit ratkee. Kokoonpannessa ainuat kriittiset tiedot on momentit ja ajoitukset joita ihan kauheen monta ollut. Kantsii sit tehdä myös kannelle peruskunnostus eli seetit hipasta tahnan kanssa ja venttiivarrenkumit vaihdella. Jos pytyt ei oo kokenut täystuhoa, niin Biltemasta vaan hoonaustyökalu ja medium-kivet ja sit öljyn kanssa hoonata pytyt. Tein itse ja säätin ja hyvät tuli =) |
|
#10
|
||||
|
||||
|
^^^^^
joks se käy ? -tatsga-n auton vakiovarustukseen muuten kuului silloin kun se mulle tuli / mulla oli tuommonen D.I.Y. napa"mutteri" avain, matkusti / majoittui kuskin penkin aluslaatikossa - en tiedä kenen järki on sittemmin ollu sekin hukata...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Pitääkin huomenna kurkata tuonne laatikkoon josko avain vielä olis siellä... =)
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#13
|
|||
|
|||
Uutta harmia...
Tulipa sitte oltua vähän jumissa ja siitä irti heijaillessa lipes vaihteen valitsin pakilta P-asentoon aika kovilla kierroksilla. Seurauksena pakki jäi pysyvästi silmään... Mitähän ny sitte???
|
![]() |
| Luokat |
| mercedes, mersu |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
| Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 87 | 26.11.2008 14:00 |
| Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
| Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
| Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |