![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Jep. Sitte tossa olis lavalla irtonainen OM617 turbokone joka edellisen omistajan mukaan rempattu perusteellisesti mutta vuotaa tiemmä öljyä kiertokangen juuresta. On kaiketi aika operaatio senkin stefan vaihto... Tiedä sitten mkä olis järkevää... Kun kerran vastauksista jäi se fiilinki ettei toi huohotus niin vakavaa oliskaan niin kertokaas sitten että mitä käy jos tolla vaan ajelee? Ja mikä sitten on se merkki et nyt seis jos toi huohotus ei kerran sitä ole? En mä tohon kyllä rupee sitä kansiremppaa isompaa tekemään kumminkaan. Mieluummin sitten kunnostan ton turbo koneen. Cdi koneen vaihtoa mietin heti alkuun mutta totesin et on meikäläiselle liika iso projekti ja toisekseen tuleeko loota ongelmia moisten tehojen kanssa sitten... Ton nykysen motin huono kunto on kyllä siinä mielessä takaisku koska oletin että "legendaarisella taksimersun koneella" pääsee 1 miljoona km koska vaan... Mut ei vissiin sitte.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Vuotaa kampiakselin etu- tai takapään stefasta, vai mitä tarkoitat?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Ohhoh kun tuli taas sekavia kirjotettua. SIIS:
Vuotaa kampiakselin stefa... Ja nimenomaan takapäästä. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Etupään stefa on helppo vaihtaa, takapään sit mahdoton ilman kampiakselin irrotusta koneesta. Kantsii olla varovainen noiden "perusteellisesti rempattujen" kanssa. Omaankin koneeseen oli vaihdettu ilmeisesti männät ja laakerit jossain vaiheessa, mutta ketju jäänyt vaihtavamatta mikä paukku sit poikki...
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Tommonen ns, vanha kone ei lähde käymään ollenkaan jos ei hehkuta ja venttiilien säädöstä on semmonen ohje kun 30tkm.Mitähän sillä koneella on mahdettu ajaa? Kilometri testin voi tehdä öljykorkilla eli kuumalla koneella kun avaa korkin tyhjäkäynnillä 300tkm pysyy nätisti aloillaan,400 pomppii ja 500 ja yli lentää pois.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Niin korkki vai koko moottori? =)
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
toi oliki hyvä kysymys
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
HEH
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Eipä tolla välttämättä ihan miltsiä vielä ole ees kelattu kun toi pitäs olla ton auton orkkiskone ja välissä on se turbokonekin ollu kiinni joskaan ei kauaa kun se oli kuulemma heti asennuksesta lähtien vuotanu...
Tutkin konetta tarkempaan tänään ja nyt näyttää kyllä siltä että öljy oiskin lentäny kumminkin venttiilikopan välistä. Liekö sittenkin vaan ruutannu öljynvaihdon jälkeen ylimääräsiä mäelle. Joskohan seuraavaks sitten vaikka pesis ton motin niin ei tarvis täällä arvuutella...
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Näillä on tapana korjaantua "itsestään" tulee halvaks
Ei mut oli mulla kysyttävääkin, eli mistä porukka on valmistanut etupyörän laakerin mutterin avaimen ? vai mihin hintaan saa erikoistyökaluna ? ei viitsi tuurnalla vielä pilata kun ovat ehjät
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
http://www.sstbike.fi/tuotteet.html?id=333/ |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Paljon yleisempi koko on DIN 981 KM5 M25X1,5 eli aavistuksen pienempi. km5 avaimia on maailma täynnä. Sellaisen avaimen voisi ehkä pienellä muokkauksella saada käypäseksi. KM6 mutteri on jo 30x1.5 kokoa eli se avain ei käy huonostikaan. Meidän leluun valmistettiin uudet mutterit m24 muttereista jonka avainväli on 36mm eli bilteman hylsystä ulkopuolelta pala pois niin avain on valmis. Tossa KM5 mutterin mitat. http://www.jwwinco.com/products/section13/km/ ![]() KM-5 M25 x 1.5 25 D 25 D1 38 D2 32 T 7 i 5 H 2 Edit: Tarkat ukot ottaisivat KM5 mutterin ja sorvaisivat sen millin suuremmaksi niin vot olisi "standardi" mutteri mersussa
Viimeksi muokannut Patu925 : 29.03.2012 16:46 Perustelu: juttuu lisää |
![]() |
| Luokat |
| mercedes, mersu |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
| Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 87 | 26.11.2008 14:00 |
| Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
| Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
| Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |