Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.03.2012, 23:28
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.261
Perusasetus

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012...66497_uu.shtml

Lainaus:
Pelko heräsi poliisiliitossa

Perjantai 23.3.2012 klo 18.21

Räsänen esittää lupauksia poliiseille

Suomen poliisijärjestöjen liiton (SPJL) puheenjohtaja Yrjö Suhonen pohtii blogissaan poliisin tulevaisuutta hallituksen kehitysriihen valossa.

- Näillä luvuilla hallitus ei kykene saavuttamaan hallitusohjelman mukaista tavoitetta poliisimiesmäärän säilyttämisessä ennallaan koko vaalikauden ajan. Laskentatavasta ja leikkausten kohdentamisesta riippuen organisaatiosta katoaa 200-300 henkilötyövuotta, Suhonen kirjoittaa.

Suhosen mukaan poliisin määrärahat on hankittu kohtuuttoman kovilla lupauksilla ja sitoumuksilla. Ylin poliisijohto on luvannut panna vyön todella kireälle, Suhonen kirjoittaa.

- Tuntuvin uhka on noussut liikkuvan poliisin päälle. Näyttää siltä, että poliisiylijohtaja Mikko Paatero lopultakin saavuttaa yhden pitkään vaalimansa tavoitteen ja saa liikkuvan poliisin lihoiksi. Jos päättäjät lähtevät Paateron kelkkaan, se on hyvästit ammattitaitoiselle liikenteenvalvonnalle.

Paatero ja sisäministeri Päivi Räsänen (kd) vahvistavat Ylen haastattelussa, ettei liikkuvan poliisin asema itsenäisenä yksikkönä ole tulevaisuudessa varma. Liikkuvaa poliisia ei kuitenkaan Paateron mukaan välttämättä lopeteta, vaan se yhdistetään osaksi uusia poliisilaitoksia.

"Paateron poliisivaltakunta"

Suhonen pelkää myös, että poliisitoiminta heikkenee huomattavasti, kun poliisilaitosten määrää vähennetään.

- Jokainen voi alkaa miettiä, miltä suomalainen poliisitoiminta näyttää ja tuntuu, kun sitä pyöritetään 5-6 poliisilaitoksen kautta, Suhonen kirjoittaa.

- Kysynkin, miksei samalla viedä tätä suuruudenhulluutta loppuun saakka, ja jätetään jäljelle vain yksi, Paateron johtama poliisivaltakunta?

Suhosen blogikirjoituksesta uutisoi ensimmäisenä Helsingin Sanomat.

IL
Nokiasta Tulee UUSI POLIISI SUOMEEN !!!!

__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.03.2012, 06:58
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.261
Perusasetus

http://www.esaimaa.fi/Online/2012/03...012113153574/4

Lainaus:
Yli 100 poliisia epäiltynä Myllylä-tietojen kaivelusta
23.3.2012 17:20

Yli sataa poliisia epäillään laittomuuksista edesmenneen hiihtäjän Mika Myllylän tietojen kaivelussa. Nelosen uutisten mukaan esitutkinta alkaa noin 140 poliisin toiminnasta.

Heitä epäillään henkilörekisteririkoksesta ja virkavelvollisuuden rikkomisesta.

Iso määrä poliiseja haki poliisin tietojärjestelmistä tietoja Myllylän kuoleman syystä. Noin 50 poliisia on pystynyt todistamaan, että heillä oli tietojen katseluun perusteltu syy. STT
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.03.2012, 20:26
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

No jos liikkuvat lähtee niin täällä saa ajaa kolmeasataa vaikka kymmenen vuotta eikä saa edes rikesakkoa...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.03.2012, 20:59
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Eihän tuossa mitään kun sovitaan poliittisesti ja alueellisesti että sieltä aletaan vähentämään missä eniten on asutusta jolloin poliisien tiheys/asukas pysyy kohtuu vakiona.
Haluaisin vain nähdä senkin metekan mikä syntyy kun Helsingin poliisi ilmoittaa vähentävänsä 75% väkimäärästään ja poliisilaitokset ovat avoinna ma-pe 07-15.30 ja muina aikoina paikalle tullaan kunhan joku joutaa.
Sama meno sitten palokuntaan ja sairaanhoitoon ja aloitetaan menokersinta sieltä kehä III sisäpuolelta ensimmäisenä.
Tai sitten voisi alkaa ihan oikeasti karsimaan vaikka kehitytukiapuhuuhaa-määrärahoista, pakoilaiskiintiöistä ja niden elausmenoista jne jne jnejne...

Kyllä ne muutkin mat hoitaa ensin oman tonttinsa ja jos/kun aikaa tai kiinnostusta jää niin sitten pohditaan muita jos viitsitään... täällä vaan pitää olla EU-mallioppilas ja tehdä kuten sanotaan tai ei olla ytimessä...
Vittu mit paskaa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.03.2012, 15:50
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.261
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
No jos liikkuvat lähtee niin täällä saa ajaa kolmeasataa vaikka kymmenen vuotta eikä saa edes rikesakkoa...
Paitsi että gepsillä otetaan lukemat ja jorma laittaa sakon puhelinlaskun yhteydessä kotiin.

Tv1:sellä on nyt keskustelua aiheesta.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012...83786_uu.shtml

Sitäpaitsi se on teollisuuden etu että Lp. ei ole häiritsemässä ryssien laitonta kabotaasi liikennettä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.03.2012, 16:09
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.324
Perusasetus

Käsittääkseni liikkuva poliisi itsenäisenä organisaationa ollaan lopettamassa mutta sen toiminnot siirtyvät paikallispoliisien hoidettavaksi. Hurskas ajatus on vähentää päällekkäistä byrokratiaa ja saada varsinaiseen kenttätyöhön lisää paukkuja. Eli ei se liikennevalvonta minnekään häviä. Tiedä sitten miten tuo homma käytännössä menee.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.03.2012, 16:27
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.261
Perusasetus

Kätevästi sulautetaan liikkuvan ukot tuonne muuhun porukkaan niin saadaan sopivan epämotivoituneita järjestyspoliiseja, ja epäpäteviä raskaanliikenteen valvojia.

Kaikki voittaa??

Mihin sitä byrokratiaa muutenkaan tarvii?? Kai aikuiset ukot ja akat osaa lähteä duuniin ilman vahtimistakin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.03.2012, 17:27
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.324
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Kätevästi sulautetaan liikkuvan ukot tuonne muuhun porukkaan niin saadaan sopivan epämotivoituneita järjestyspoliiseja, ja epäpäteviä raskaanliikenteen valvojia.

Kaikki voittaa??

Mihin sitä byrokratiaa muutenkaan tarvii?? Kai aikuiset ukot ja akat osaa lähteä duuniin ilman vahtimistakin.
Pitääkö kaikki asiat nähdä negatiivisesti ? Mielestäni ei.

Tässä(kin) asiassa on lehdistö taas kerran vähintään johtanut lukijoita harhaan. Koko liikkuvan poliisin lakkauttaminen on heitetty lööppeihin suurella fontilla mutta itse asiaa ei olla selvitetty. Kysymys ei ole liikenteen valvonnan lopettamisesta vaan päällekkäisten organisaatioiden karsimisesta. Ja itse asiassa liikenteen valvonnan resurssit voimat muutoksen takia nousta. Eli kuka voittaa ?

Byrokratia on aika kliseinen sana, jonka merkitys on kuin se kuuluisa veteen piirretty viiva. Mutta tässä tapauksessa hallinnollisia toimia yhdistämällä saadaan niitä säästöjä. Ajatellaan vaikka yrityksia A ja B, jotka yhdistetään. Lopputulos ei ole A+B, vaan vähän vähempi. Varsinaisen toiminnan aputehtävistä voidaan säästää.

Vahdin työkseni aikuisia ukkoja ja kyllä, heitä todellakin pitää vahtia

Turha tästä on enempi vääntää kättä tässä vaiheessa, katotaan rauhassa miten homma etenee ja mitä vaikutuksia niistä tulee.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
"Kytätäänpä toisiamme Orwellin hengessä" VonLeka Chit-Chat 0 13.03.2010 13:32


Sivu luotu: 17:37 (GMT +2).