![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Ohoi muistaako kukaan noista jarruletkuista että löytyskö muista laitteista pitempiä tuohon eteen. Kuuklailemalla löysin tiedon että jostain kingkabistä vois löytyä 57centtiset letkut. Jos sais varmaa tietoa ni ei tartteis osamyyjää juoksuttaa niin kauheasti tiskin ja varaston väliä
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Ööh, onpas taas puuhasteltu jotain. Säätelin venttiilit ihan ite mutta tais jotenki kumminnii onnistua ku kilikatus ja savutus vähenty. Nii ja suuttimien vaiholla rupes tulemaan sitten mustoo utua putkesta, yritin säätää syöttöä pienemmälle mutta repäsin sormen lemmarin kulmaan auki ni alko sapettammaan sen verran että säätelen sitten joskus loppuun..
Jännitten säätimestä oli hitsannu käret ja hiomapaperilla "pyyhkäsyn" jälkeen rupes lataamaan, oli sen verran raju hitsaus että uus on ostettava ja jätettävä nykynen hätävaraks. Tero asenteli polttoaine letkun nätisti auton alle ja veteli vähän virtapiuhoja ja läpivienti juttuloita asenteli. Hirvittävä on muuten mutkien määrä siinä alkuperäisessä putkistossa, varmaan japsit asentamisen ilosta käännelleet aikanaan putkea sinne auton alle. Pesin koneen sisältä päin liuottamalla konetiski tapletin vesien sekaan ja pyörittämällä lämpimäks, sieltähän tulikin melkosta sotkua sitten ulos, ehkä ku satalitraa olin laskenu koneen ja lämppärin kennon läpi vettä ni rupes melkein puhasta tulemaan. Tero huolti vinssiä samalla ku käänteli vapautus vipstaakia, jostain kulkeutunu vettä tuonnekkin. Pitäsköhän turskauttaa vinssiin moottorin ja vaihteiston "pohjaan" jotkut 6millin reijät että pääsis vesi pois ku jotenki näkyy aina vesi vinssin sisälle osaavan ![]() Tommonen 100/200 audin syyläri löyty keulille, on tarpeeks matala että mahtuu vinssi mahollisimman taakse, tuo sen päälle ja pelti vielä kunnialla kiinni. Hahmoteltiin flektiä siihen kylkeen ja mikälie nimeltään tuo pelti siihen ympärille siinä toivossa että imeksii paremmin ilmaa koko jähyttimen läpi. Takaa otin murikan irti simmilevyjen lisäystä varten ja öljyjen poiston yhteydessä tuli ekaks noin litra vettä ja sitten lopuks semmosta lusikoitavaa öljyripulia. Ihme ettei ollu vesi tehny tuhojaan kummemmin laakereille tai välityksille. Semmonen perkele vaan selvis ettei tässä mitään kitkalukkoa kyllä takanakaan ole. Joskus muistaakseni pyörittelin kyllä takapyörylöitä pyörät ilmassa ja olevinaan oisivat samaan suuntaan rullanneet, noh hälläkö väliä Teutori nappasi murkulan lähtiessään kainaloon ja huomenna "kytkee" työmaalla tasauspyörästön lukkoon ![]() Pitänee lirauttaa laatikoistakin oilit ulos ja kahtoo minkäsorttiset ripelit siellä on. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Taasen pikkusen puuhailtu. Eilissä iltana pesasin joku aika sitten hankitun moottorin että kehtaa talliin siirtää ulkosalta ja joskus mukavempi rassata. Tämä ois tarkotus tarkistella ja katella oisko siitä vielä eläjäks, jos on ni vaihella tarvittavia laakereita yms yms ja lopuks pistee turpo vielä kylykeen.
![]() Taka uxula kasattiin tännään ja huomattiin samalla että takajortaanin liuku oli aivan stanan jumissa ja ristikko kanssa. Hirveä lämmitys ja takomis savotta oil että liun sai liikenteeseen. Ei taija tuo vesi toimia voiteena oikein hyvin missään. Pyörähettiin sitten motonetissä hakemassa kaikkea tarpeellista ja siellä selvisi tuohon aiemmin miettimääni jarruletku kysymykseen että ainakaan 9000 saapista, sitroen zx tai nussin kinkkukaapista ei löydy käypäsillä päillä olevia pitempiä jarruletkuja hiluksiin. Näitä sen taatta kyseltiin ku jossain tämmösiä suositeltiin korvaaviks tuotteiks. Eikä löytäny myymämies kyllä muistakaan juurikaan pitempiä letkuja vaikka varastossa pemus jonkun tovin hilun jarruletkun kanssa. Otettiin sitten hiluksin omat ja muokkaillaan kiinnityksistä lisä varoja letkuihin. Hirveesti kaikkee muutaki pikku näppäilyä ja pyörimistä mahtu tälle päivee vuan ee ennee muuta muista. Josko tuo vielä piäsiäis ajuille liikkuvaks tulis
Viimeksi muokannut -Jallu- : 31.03.2012 22:08 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Örf, takavinssi ois kitaa ja vaijeria vaille redi, syylärin ja letkut kiinnittelin tänään ja tuntus pelloovan. Öljyt lirruuttelin periin ja laatikoista laskin vanhat poies, niihin en jaksanu ennee uusia syöttee, huomenna sitten. Päälaatikossa oil ihan ok oilit mutta jakiksesta tuil semmosta harmoota liejua, varmaan vois tarkkailla useammin noittenki vesipitoisuuksia. Uuet poisto roput pittää ehtiä joka paikkaan ku kaikista on nurkat ruvella, piälaatikon pohjaroppuun ja takaperän täyttöön pit mikkiliimata mutterit että sai auki prkl.
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Nyt on pakkosarja matkalle teille
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Eekäkö mutkanpaikka tuil jo eilis iltana perille
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
mitenkäs jos tuo flektin rupellin ympärillä oleva pyöreä pelti on kiinni tossa kennossa niin mahtaakos tuo valkea pelti auttaa jäähdytys tehoon..? ei kyllä ole kokemusta mutta tuntuisi vain että jos tuon valkean pellin jättäis pois niin ilma kulkisi paremmin....ehkä..
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään hilux taka akseli 4.56 välitys , hilux perä murikka 4.56 | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 25.10.2012 21:25 |
| Myyty rytö hj metsään rymyttäväksi | linttala | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 27.12.2009 00:16 |