Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.03.2012, 23:12
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

vastasit jo kysymyksiin
jos ei tule kilpiin takapäähän kempi on yks vaihtoehto.
ja mahdollisesti soa ilman sitäkin pärjää mutta antaa jonkunverran isommille kumeille tilaa.
hyvillä renkailla jo itsestään pääsee pitkälle.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.03.2012, 07:05
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Mites toi soa:n toteutus menee, muutakun siirretään akseli lehtijousien alle...mitäs muuta joutuu puuhasteleen??

Miten noi tasaus Pyörästön lukot toimii? Lukittuuko vasta sitten kun toinen pyörä alkaa sutimaan? Eikös joissakin lukoissa oo "ohjaus" paineilmalla ja joissakin tojotoissa vaijerilla.....?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.03.2012, 07:12
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Mites toi soa:n toteutus menee, muutakun siirretään akseli lehtijousien alle...mitäs muuta joutuu puuhasteleen??

Miten noi tasaus Pyörästön lukot toimii? Lukittuuko vasta sitten kun toinen pyörä alkaa sutimaan? Eikös joissakin lukoissa oo "ohjaus" paineilmalla ja joissakin tojotoissa vaijerilla.....?
Mielestäni soaa ei kannata tehdä,rälläkällä saa tilaa isommille renkuloille.
Muuttuu kaatumatautiseksi soan jälkeen.
Lukkoja on automaattisia palalukkoja ja sitten kytkettäviä lukkoja.
Kytkentä voi olla vaijerilla,paineilmalla,sähkösolenoidilla.
Automaattilukot halvimpia.

Lukkojen toimintaperiaatteista on täällä paljon keskusteluja,kannattaa käyttää hakuoimintoa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.03.2012, 07:15
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 547
Perusasetus

Kannattaa selata palstaa haulla. On noin miljoonakolme keskustelua ko. aiheista.

Mutta soa oikeastaan yhtä isotöinen kuin muutos kuin tukivarsin/panhardilla toteutettu kiekuraalusta ja on sitten ihan eri planeetalta.

Suikkelissa toimii myös lock-right tyyppiset lukot takaaleksilla, hinta arbiin verrattuna noin puolet. 410 vaikeahko löytää vaan. Ovat katulaillisetkin.

Napalukoilla ei juurikaan hyötyä, eikä vaikuta etenemiseen millään tapaa.

Suikan tärkeimmät muutokset:
-renkaat
-välitykset
-lukot
-välitykset
-lukot

-sami-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.03.2012, 11:36
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lisätään samin listalle vielä panssarit niin homma puikoissa

Rälläkällä tilaa 31" renkaille, jakolaatikkoon tiuhempaa välitystä, pohjaan ja tasauspyörästöihin panssarit, vinssi keulille, pari tuumaa korottavat jouset, taakse vaikka palalukko ja siitä suoraan ajoon.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.03.2012, 12:33
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Lisätään samin listalle vielä panssarit niin homma puikoissa

Rälläkällä tilaa 31" renkaille, jakolaatikkoon tiuhempaa välitystä, pohjaan ja tasauspyörästöihin panssarit, vinssi keulille, pari tuumaa korottavat jouset, taakse vaikka palalukko ja siitä suoraan ajoon.
...ja rajoittaa etujousten sisäänjoustoa ettei mee nurinpäin,isse huomannu et nurinpäin vääntyminen tappaa äkkiä jousen notkeuden.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.03.2012, 19:05
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Mitä eroa on 410 ja 413 , muuta kuin koneen koko?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.03.2012, 19:08
sami_k:n Avatar
sami_k sami_k ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.04.06
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 1.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Mitä eroa on 410 ja 413 , muuta kuin koneen koko?

akselit ja latiikot
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.03.2012, 19:08
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.277
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Mitä eroa on 410 ja 413 , muuta kuin koneen koko?
Lähinnä akselit ovat 413:sta vähän järeämmät, sekä viisivaihteinen laatikko. Jakolaatikkokin on parempi, johon sopii myös ameriikan välitykset. Tosin 410:ssä on myös merkkivalollista jakolaatikkoa, joka taitaa olla lähes sama. Loput ovatkin lähinnä kosmeettisia pikku eroja.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 23:42 (GMT +2).