Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.03.2012, 17:29
juuso85 juuso85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: kymenlaakso
Viestit: 78
Perusasetus

ei se 272 oo luistavalla kytkimellä ajettu... mutta kytkimien kans on ollu ongelmia. nyt tuntus olevan pitävä paketti paikallaan. ei oo ollu tapana penkitellä puolikuntosena ku on ihan kiva saaha ajamalla romut pois rullilta...


Viimeksi muokannut juuso85 : 19.03.2012 17:33
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.03.2012, 19:24
Temuu Temuu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 134
Perusasetus

Ei perkele vissiin se on pakko alkaa jossakin vaiheessa ahtamaan tuo nissani, näytti nimittäin tuossa vähän matkan päässä olevan 2.5tdi transporterin turbo myytävä, oiskohan se sopivan kokoinen tuohon nissaniin? Mites ahtoputket, riittäisköhän jotku halvimmat mahdolliset? Onko tuo välijäähdytin pakollinen, onko syytä pelätä koneen hajoamista jos ajelee ilman?

Niin ja mites leimaaminen turbolle, riittääkö vain penkityslappu?

E. Niin ja onnistuuko orkkispakosarjan kääntäminen tai onnistuuko putken vetäminen turbolle tuolla Nuhapumpun mainitsemalla tavalla, eli käyrä pakosarjalta ylös ja turbolle? Ei ole taitoa alkaa tekemään turbolle sarjaa...

Viimeksi muokannut Temuu : 21.03.2012 19:47
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.03.2012, 20:31
juuso85 juuso85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: kymenlaakso
Viestit: 78
Perusasetus

kait se volsun fööni siel välttää... mul on ahtoputket pakoputkitavarasta tehty ja kyl ne tos pelaa ku vaa maalaa... se piti olla tarpeeks vanha auto ettei tullu päästöjen kaa sanomisii... muuten ei tarvi ku teholapun. jos ei meinaa mitää selitellä enempiä konttorilla nii voimaahan sai olla vissii max 90hp lapulla ku vapari oli 75... siin dynolapus tulee selvitä myös ahtopaine. sen ne merkkaa rek otteesee. ja välijäähy on mun mielestä kyllä ehdoton, mutta on noita ollu ilmanki... sillon on turha isoja ahtoja havitella.... ja ei se mikää temppu oo sarjaa tehdä, mut kyllä se jollain lailla pelaa se väliputkikin siinä jos sen nokas on pikkuturbo, kun noi isot on aika painavii ni ei taho kestää pultit ja putket tärinää... oli miten oli niin laita nippa mistä pääsee pakopainetta kattoo ni sit tietää millo tulee turbon rajat vastaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.03.2012, 20:42
juuso85 juuso85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: kymenlaakso
Viestit: 78
Perusasetus

ja mitä ite oon noit kokeillu muutaman erilaisen sarjan tehhä tohon omaa ni lyhyil ja pienehköil putkil oon saanu turbon herää paljo alempaa ku käärmeenpesäsarjoil.... nyt on pakosatsi vissii 42.4 millist vesijohtokäppyrää, vaik td konees on ihan sairaan isot kanavat.... ja lyhkäsel satsil saa sen turbon siihe koneen kylkee kii ni saa muut kamat mahtuu... mul on kyl td27t turbokamat ylimääräseen mut niis on paljo katkenneit pulttei ja öljynpaluu on 27 konees lohkon kyles aika alhaal ni pitäs lohkoo tai öljypohjaa tehä paluu turbolta et ne saa kii.... ainii ja turbon kunnost ei oo takuita, mut siin on kyl hieno alumiininen ahtoputki mihin on kaiverrettu teksti turbo... jos ne rojut kiinnostaa ni tarjouksia otetaa vastaa. sisältää turbo, ahtoputkee, pakosarja ja downpipe.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.03.2012, 16:22
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Tehoista....


Kyllähän siit dieselistä saa ihan laillisesti ottaa rapiat sata hummaakin... Ku vertailuna käytetään Z24:lla varustettua Kingii, eli 2.4bensaa missä se sata hummaa. Mikäl oikeen hyvin käy, niin voidaan jopa VG30:iä käyttää, eli sitä 3litrasta V6 bensaa.

Velillä on dieseli Bluebird, mistä penkitetty katsastukseen 114,7hevosta 0.7barin ahdoilla. EIKÄ katsuri valittanut et ompa tehoa tässä ku vrt tehtaan lukuihin (n.60hp). Niin, ja kysisessä autossa EI ollu cooleria n.400tkm aikana turbollisenakaan ja kesti silti. Velille tullessa siihen tuli sit se, ja jarrut päivitettiin levyt taaksekkin.

Eli Kingissäkin saa olla tehoa enemmänkin ku se sata hummaa ja eikä tarvi cooleria välttämättä heti laittaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.03.2012, 23:14
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.913
Perusasetus

Nelikossa oli ne tehorajat isommat, takapotkussa meinas olla ongelmia kun verrokkimoottorissa oli jotain max 70hp tms..

En muista ennää
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.03.2012, 19:21
EZU:n Avatar
EZU EZU ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 66
Perusasetus

Terrano siirtyi 4x4 aikaan kun sain uuden etuperän, varustettuna arb:in lukolla, paikalleen. Takana olikin jo ennestään lokan palalukko. Vielä kun saisi taka-akselin kasattua kun oli puhaltanut öljyt jarrurumpuihin niin pääsis metsään kokeilemaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 15:12 (GMT +2).