Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.03.2012, 22:52
Juilma Juilma ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 16.03.12
Sijainti: Saarijärvi, Suomi
Viestit: 8
Perusasetus

Tuossa vielä kuvapari korotuksesta johon olen omaa autoa mielessä suhteuttanut. Varsin onnistunut ja sopusuhtainen tuo lopputulos (niin maastoonhan minä en ole menossa ettenkö varmasti jo nykyisellä maavaralla pärjäisi)






Voisi kuvitella että korotus varmaankin on parin tuuman luokkaa kuvissa. Auton omistaja ei ole sitä maininnut.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.03.2012, 23:03
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.907
Perusasetus

Suurin piirtein tuli samanlainen ero 2006 KJ Cherokeessani, kun vaihdoin 50mm korottavat jouset ja Bilsteinin iskarit.

Tuollainen sen Communterinkin ois pitänyt olla tehtaalta tullessaan!
Huomaa kuvissa myös isommat kumit.
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.03.2012, 01:44
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

^ olen kyllä tuosta aivan samaa mieltä. Ja sama juttu duunikaverin KJ- mallin Cherokee, 2" korotus ja 31" karkeat renkaat niin on aivan erinäköinen ja oloinen auto. Olen myös samaista aparaattia ajanut vakiona, ja korotusten/ renkaiden jälkeen, ei se tippakkaan huonommaksi mennyt.

Ei tosiaan tee pahaa Commanderillekaan, ei ulkonäössä ja tuskin myöskään ajettavuudessa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.03.2012, 07:05
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Pienilläkin jutuilla saa aikaan isoja vaikutuksia. Omaan käyttikseen hankin vakiorenkaiden (215/70-16) tilalle bfg allterrainit (245/70-16) ja johan alkoi Suzuki näyttää maasturilta. Tuota isompaa ei eteen mahtunut pyörimään. Vielä kun olisi laittanut 2" korotuspalikat niin johan olisi auto ollut komean näköinen.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.03.2012, 16:37
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Pyörät vaikuttaa.


Oma Libertyyn kun laitan 17" kesä alut ja matalprofiili katukumit niin kumin ja pyörän väliiin jää paljon tilaa ja auto näyttää korotetulta, ku taas on alla on isot 16" talvipyörät niin pyöränaukot on täysi eikä korotusta juurikaan huomaa.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.03.2012, 17:29
Juilma Juilma ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 16.03.12
Sijainti: Saarijärvi, Suomi
Viestit: 8
Perusasetus

Kävin kattomassa renkuloiden koot niin molemmat ovat 17", talvirenkaat 245/65 ja kesärenkaat 255/65. Salaa toivoin että kesärenkaat olisivat olleet hieman isommat

Kyllä se taitaa olla niin että parin tuuman palikat menee alle kunhan keskustelen vielä aiheesta autonlaitto tuttavani kanssa. Katsotaan sitten kuinka hullulta näyttää noilla gummeilla ja laitellaan isompaa kun sopiva sauma tulee.

Anteeksi laiskuuteni kun en jaksa alkaa googletteleen mutta onko jollakin lonkalta tietoa mitkä tuohon maksimissaan saa laittaa käyttäen 17" vanteita ja mitä maksimissaan kannattaa käyttää. Olen ihan noviisi näiden maastoauto rengas kokojen kanssa. Mesessäkin oli kesätassuina 19" matalaprofiilirenkaat joita ei kyllä maastorenkaiksi voinut kutsua edes unissaan
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.03.2012, 17:59
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Ei nyt löytynyt STRO-taulukoita mistään, mutta laskennallisesti 265/70x17 (~803mm) rengas on n. 52 milliä isompi halkaisijaltaan kuin vakio 245/65x17, joten sillä hilkulla, onko sallittu. 255/70x17 on ainakin.

Itselläni on kesärenkaat jollain tarvikevanteilla ja niissä ET on pienempi kuin alkuperäisissä ja mielestäni leveämpi rengaskin mahtuisi olemaan. Vakiovanteissa ET on muistaakseni 50 ja niiden kanssa taitaa leveämpi rengas ottaa käännettäessä kiinni. Ei nuokaan nyt ihan varmaa ole, kun noiden asioiden selvittelystä on varmaan vuosi kulunut ja niin tarkkaan ei muista.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep Chero KJ korotus jarkko Tekniikka & Jutustelu 34 05.04.2018 20:31
-04 Jeep kj:n korotus Aapo-A Tekniikka & Jutustelu 3 14.09.2009 12:40
Jeep XJ vanne ja korotus kysykyksiä Nemi Tekniikka & Jutustelu 9 17.02.2009 22:53
Ostetaan Jeep XJ korotus jouset Nemi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 17.02.2009 21:02
Jeep Grand cherokee -97 korotus NBRT Tekniikka & Jutustelu 10 15.05.2008 17:13


Sivu luotu: 05:46 (GMT +2).