Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.05.2004, 12:04
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Nii kuten junnu sanoikin hyötyä on esim. jyrkässä ylämäessä johon joudut pysähtymään ja lähtemään liikkeelle. Melkosta kytkin kaasu kikkailua manuaalilla että pääsee liikkelle enempiä revittelemättä tai valumatta taaksepäin. Samoin vaihteen vaihto voi olla jossain tilanteissa hankalaa manuaalilla esim. soramonttukisoissa moni hyytyi mäkeen isolla vaihteella, eikä ehtinyt shiftata tarpeeks nopeesti pienemmälle vaihteelle ennenkuin vauhti hyytyi. Jotkut pitävät huonona puolena automaatissa jos joutuu tekemään ykköspakki heijjaamista mutta mielestäni sekin onnistuu hyvin kun omaa vaan oikeanlaisen shifterin (ei mitään räikkää). Automaatti antaa myös hieman anteeksi pitkiä välityksiä. Huonoja puolia ei siis juurikaan ole ja omasta mielestäni automaatti on paras off road käyttöön. Ja jos haluaa parasta molemmista maailmoista niin automaatti manuaalikoneistolla!

nimimerkillä : Kytkinlevyn haju on tuttu !

-http://www.G-69.tk - http://g-69foorumi.no-ip.com -

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mitä eroa Fedimalla ja Insalla? Tekniikka & Jutustelu 34 10.11.2007 12:00
Mitä eroa dl-50 ja dl-51 koneilla? Tekniikka & Jutustelu 1 11.10.2006 10:23
mitä eroa volvon ja unimogin porttaaleilla? Tekniikka & Jutustelu 20 27.11.2005 20:44
Mitä eroa? Tekniikka & Jutustelu 1 22.09.2005 08:15
mitä eroa on,. ttapio Tekniikka & Jutustelu 16 23.05.2005 07:32


Sivu luotu: 12:33 (GMT +2).