Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.03.2012, 11:20
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Joo,elikkä nyt olis se parempi moottori tuolla konehuoneessa ollu jo viikon päivät, mitenkä se tuo TD 25 moottori kestää turbotuksen,

pystyykö sen vakio sarjan kääntää ympäri ja toimiiko sillä ratkasulla jos sen pystyy pyöräyttää??

__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.03.2012, 13:43
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Risukärsähän teki itte uuden pakosarjan, voi olla hankala kääntää alkuperäistä sarjaa, vaan enpä ole koskaan kokkeillukkaan...

Hep! sitte Cybressille vastapallona kymysys, kitiseekö siulla ne Rough countryn ylätukivarret, mitkä tuli korosatsin kansa?? Mulla nuo Calminit pitää aivan jumalatonta metakkaa!!! Mitähän se tuumais jos porailis rasvanipalle reijjät sinne yläpuolelle??
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.03.2012, 13:58
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nippan Näytä viesti
Risukärsähän teki itte uuden pakosarjan, voi olla hankala kääntää alkuperäistä sarjaa, vaan enpä ole koskaan kokkeillukkaan...

Hep! sitte Cybressille vastapallona kymysys, kitiseekö siulla ne Rough countryn ylätukivarret, mitkä tuli korosatsin kansa?? Mulla nuo Calminit pitää aivan jumalatonta metakkaa!!! Mitähän se tuumais jos porailis rasvanipalle reijjät sinne yläpuolelle??


ei mulla kitise ku mulla o niissä rasvanipat originaaleina... keskelle ku poraat reiät ja teet kierteet ni awot....
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.03.2012, 14:02
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
ei mulla kitise ku mulla o niissä rasvanipat originaaleina... keskelle ku poraat reiät ja teet kierteet ni awot....
no perkele... eihän nuo calminin paskat ole etes sivistyneet ko eijjoo nipanpaikkoja.... nooh pittää ottoo irti kun vie kaverin nosturille palkkihelemoin tekkoon, ni samalla turata nipoille paikat, onneks rasvanippoja meiltä löytyy vähän jokalähtöön ko on konefirma....
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.03.2012, 14:10
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nippan Näytä viesti
no perkele... eihän nuo calminin paskat ole etes sivistyneet ko eijjoo nipanpaikkoja.... nooh pittää ottoo irti kun vie kaverin nosturille palkkihelemoin tekkoon, ni samalla turata nipoille paikat, onneks rasvanippoja meiltä löytyy vähän jokalähtöön ko on konefirma....

joo noita nippoja o tullu laiteltua jonku verrran lisää ku ei oo kaikissa paikoissa ollu missä olis hyvä olla.esim tarvike mallin apusimpukassa ei ollu nipan paikkaa ni pitihän siihen laittaa ku tuli hommattua pronssi holkit niitten kumiletkun pätkien tilalle...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.03.2012, 14:15
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
joo noita nippoja o tullu laiteltua jonku verrran lisää ku ei oo kaikissa paikoissa ollu missä olis hyvä olla.esim tarvike mallin apusimpukassa ei ollu nipan paikkaa ni pitihän siihen laittaa ku tuli hommattua pronssi holkit niitten kumiletkun pätkien tilalle...
Siinnei muuten taijja olla alkuperäisosassakkaan nippaa??? en ole kyllä koskaan niintarkkaan kahtona...
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.03.2012, 14:28
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nippan Näytä viesti
Siinnei muuten taijja olla alkuperäisosassakkaan nippaa??? en ole kyllä koskaan niintarkkaan kahtona...


ainaki 87 vm on nippa vakiona siinä apusimpukassa...+ muissa nivelissä...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.03.2012, 00:41
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
Joo,elikkä nyt olis se parempi moottori tuolla konehuoneessa ollu jo viikon päivät, mitenkä se tuo TD 25 moottori kestää turbotuksen,

pystyykö sen vakio sarjan kääntää ympäri ja toimiiko sillä ratkasulla jos sen pystyy pyöräyttää??
Käyrällä vaan ylöspäin pakosarjasta ja turbo siihen,tällai kaveri tehnyt monta ja ihan hyvin on pelannut,tuollainen viritys menee näissä meidän hommissa läpi kuin väärä raha sokealle.

Viimeksi muokannut Nuhapumppu : 18.03.2012 00:45
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.03.2012, 07:43
juuso85 juuso85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: kymenlaakso
Viestit: 78
Perusasetus

turbotushommista


mul on jossain kyl autokädikuva siitä td motin pakosarjanlaipasta ni saa poltettuu laippoja, tosin erillisiä... ja td tyypin koneet kestää aika paljon ottaa löylyä... ittellä ollu ongelmia lähinnä kytkimien kanssa. kävin joku aika sitte penkis ja oli 272hv 460nm ahdot noin 2.5 baarii tämä siis td27t moottorista, mutta samalla ahtimella ja pumpulla olen ajanut myös td25 moottorilla. kyllä siihen kannattaa pakosarja liimailla itse ni jää paremmin tiloja rassailla muutenkin. ja tosiaan mulla eka turbotus oli sillon 0.9baarii ja tehoi oli 145hv ja 270nm... sen se vakiokytkin vielä piteli, mutta paljon siitä ei pystynny nostaan ku alko lipsuun...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.03.2012, 13:48
Temuu Temuu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 134
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juuso85 Näytä viesti
mul on jossain kyl autokädikuva siitä td motin pakosarjanlaipasta ni saa poltettuu laippoja, tosin erillisiä... ja td tyypin koneet kestää aika paljon ottaa löylyä... ittellä ollu ongelmia lähinnä kytkimien kanssa. kävin joku aika sitte penkis ja oli 272hv 460nm ahdot noin 2.5 baarii tämä siis td27t moottorista, mutta samalla ahtimella ja pumpulla olen ajanut myös td25 moottorilla. kyllä siihen kannattaa pakosarja liimailla itse ni jää paremmin tiloja rassailla muutenkin. ja tosiaan mulla eka turbotus oli sillon 0.9baarii ja tehoi oli 145hv ja 270nm... sen se vakiokytkin vielä piteli, mutta paljon siitä ei pystynny nostaan ku alko lipsuun...
Huhuh ois makeat tollaset tehot kingkäppiin

Itsellä kans pyörinyt mielessä tuo turbotus, vakio pakosarjalla toteuttaa ja muutenkin mahdollisimman vähän rahaa pitäisi siihen käyttää..
Millaisiahan tehoja tuomosesta 460tkm ajetusta td25:sta viellä uskaltais ottaa että kestää? Jos edes reilu 100hv sais niin olisin tyytyväinen
Minkälainen turbo??
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.03.2012, 16:38
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Sopivasti ajettu...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temuu Näytä viesti
Huhuh ois makeat tollaset tehot kingkäppiin

Itsellä kans pyörinyt mielessä tuo turbotus, vakio pakosarjalla toteuttaa ja muutenkin mahdollisimman vähän rahaa pitäisi siihen käyttää..
Millaisiahan tehoja tuomosesta 460tkm ajetusta td25:sta viellä uskaltais ottaa että kestää? Jos edes reilu 100hv sais niin olisin tyytyväinen
Minkälainen turbo??
Sopivasti ajettu han se on, kun esim. ST MB:hän on +500tkm ajettuja jo.

Itse nostasin koneen ylös ja laakeroisin alakerran, mutta mikäli nyt se sata hummaa riittää ni se kyllä sieltä löytyy...

Ahtimeksi vaikka Garretin GT2508, tai sitten KKK mallia en nyt muista (mut löytys 300TD MB:stä). Itsellä jälkimmäinen menossa (paikallaan jo) Mitsun Pajerossa 2.5TD:ssä ja oishan siellä ollut toi Garrettikin laittaa. Tai sitten KKK K14, joka on 2.5 Ivecosta lähtösin. Yms...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.03.2012, 19:52
juuso85 juuso85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: kymenlaakso
Viestit: 78
Perusasetus

joo ei noi kilsat haittaa tossa mitään... pakopaineita on hyvä seurailla ku ahtimen laittaa ja välijäähy on ehdoton noissa jälkiturbovehkeissä... noi edellämainitut ahdintyypit on ihan sopivii tohon kokoluokkaan mut jos uutta ahdinta niin sitte holsetti tietenkin!
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.03.2012, 20:01
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Juu...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juuso85 Näytä viesti
joo ei noi kilsat haittaa tossa mitään... pakopaineita on hyvä seurailla ku ahtimen laittaa ja välijäähy on ehdoton noissa jälkiturbovehkeissä... noi edellämainitut ahdintyypit on ihan sopivii tohon kokoluokkaan mut jos uutta ahdinta niin sitte holsetti tietenkin!
Juu... Ja suoran He221:nen ku sitä ei tarvi päivittää heti... Tollasen Holsetin He221:nen on menossa GTI Sunnyyn juurikin... Onhan siihen paljon muutakin menossa, kun vapari alkujaan...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 18.03.2012, 19:33
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Oli sitte edelliseltä sepältä jääny etupäästä vetarin laipan pultit kiristämättä

nips ja naps ja oho vetari irti ojan ylityksessä....

vissiin 4 kpl puuttu kokonaan vai oliko 2 ja loput poikki

onneksi tuli ostettua se varaosa tötterö
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 23:30 (GMT +2).