![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() G:n jarrujen ilmaaminenJarrupolustimen polkijaa ei koskaan löydy juuri silloin, kun sitä kaivattaisiin. ("Myöhemmin kyllä, tai ehkä huomenna.") Tuo ongelma on hoitunut niin G:ssä, kuin muutamassa muussakin autossa yksin seuraavasti: Käsin pumpattavan öjynvaihtajan (sellaisen sankoruiskun näköisen) imuletkun päähän pätkä letkua, joka sopii jarrujen ilmausnippaan. Letku sen verren pitkä ja notkea, ettei se luista pois nipasta, kun sitä avaa. Jarrunestesailiö täyteen, korkki auki / imusäiliöön muutamalla painalluksella alipainetta / ilmausnippaa hiukan auki (niin paljon, että läpinäkyvässä letkussa lähtee kuplat liikkeelle). Nipan juuresta, tietty falskaa hiukan ilmaa imusäiliöön, mutta mukana menee pääasiassa kuitenkin ilmaa ja jarrunestettä jarrujärjestelmästä Kun ilmakuplien lisäksi alkaa tulla enevässä määrin jarrunestettä on ilmat todennäköisesti pois, ilmausruuvi kiinni ja poljintunnetta kokeilemaan. Ehkä, jos epäilet, voi vielä vähän imaista varmuuden vuoksi kerran tai pari. Huom ! varo, että et vedä jarrunestesäiliöä tyhjäksi, tai saat koko järjestelmän täyteen ilmaa. Tietenkin samalla tavalla onnistuu G:ssä lukkojen ja kytkimen nestepiirien ilmaus. Kokemusta ei ole, mutta varmaankin sähköisellä öljynvaihtajalla pääsee samaan.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
meillä on kyllä imuri sitä käytettiin, sitte sellasta konstii että pitkä letku täyteen jarrunestettä ei ilmakuplia välissä ja nippaan niinni paineilmalla painaa säiliöön päin. sitte sellasta että ylipainetta säiliöön ja ruuveja auki. + perinteistä pumppaus systeemii ja letku takasin säiliöön niin ei kulu ihan hirveesti hyvää jarrunestettä hukkaan
![]() mut harvinaisen vaikee oli... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
nyt olis kattoteline ja astinlaudat lähes valmiina, hetken annetaan maalin kuivuu
![]() tallilla tapahtuneissa testi olosuhteissa astinlaudat kesti ihan hyvin auton tunkkaamisen mutta ovat kuitenkin rälläkällä irroitettavissa. ![]() huomenna vaihdan nuo hd ohjausvarret ja raidetangonpäät sitten saa akselipanssaria suunnitella kiinni. vihdoin oikea flektin anturi löyty sekin asentuu huomenna. sitten vois tota takapuskurii suunnitella jotain "arb" tyylistä ehkäpä ![]() Mut se tärkein! toivotaan että renkaat saapuis tälläviikolla sitä ennen en pistäkkää kuvia. ![]() sit tota maasto peräkärryy oon suunnitellu ja jotain osia haalittu. katotaan nyt miten kerkee. Viimeksi muokannut tdi : 19.03.2012 22:02 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nonii vihdoinki kerkes koneelle!
![]() Eli mersu nous nyt n4-5" riippuen lähtökohdasta ja iskareitten kiinnityksiä jatkettiin 10senttii. Vanteet levittää tosiaan aika reilusti mutta minusta kuitenki aika hillityn näkönen. Vanteet käytän kyllä sorvissa kun tulee sopiva hetki ja uudet pidemmät iskarit tulee. Sit tuo casteri tietenkin muuttu aika hurjaks se pitää kattoo jos navoista kääntäis tai riittääkö ne epäkeskopuslat kääntämään tarpeeks. Samalla laakeroi tuon etuakselin ja taakse uudet laakerit. Maantie ominaisuudet tietty kärsi nyt lähinnä tuon casterin takia vähän rauhaton mutta muuten hyvä ei täristä tai muuta ja onha se nyt paljon katu uskottavamman näkönen ! Ainaki omaan makuun! ![]() Tässä nyt muutama kuva osa ehkä vähän turhiakin mutta olkoon... nii ja tulihan tuota kärriikin tehtyy en nyt tiedä onko sen kummempi "maastoperävaunu" mutta tuntuu se tuolla perässä kulkevan ![]() ![]() Ihan mukava oli rakennella loma viikko ja inspistä löytyy ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Hyvältä näyttää noilla isommilla renkailla! Sulaako laturi jos laitat kaikki tuikut päälle samaan aikaan?
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Täytyy kyllä myöntää että hyvin onnistuneita muutoksia muutenkin jo hienoon lähtökohtaan... =) Voiko enään safariauto muuttua yhtään herrasmiesmäisemmäks? =)
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Uudemmasta mursusta. Esim 290/300 väykystä 120A tai 145A laturi. Passaa suoraan tuohon kapiakantiseen kutoseen. Ja tietenki johdot jämerämmiksi. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
komia vehe! näyttää kyllä hyvältä tuol liikentees ku on korotettu ja isompaa pyörää! äske näin honkkarin valois
![]() |
![]() |
Luokat |
603, gee, holset, tdi, turbo |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mercedes-BJ | peraaa | Maasturiprojektit | 44 | 05.02.2010 02:26 |
Ostetaan Mercedes G | MBG | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.12.2009 23:23 |
M: Mercedes... | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 10.04.2008 17:05 |