![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
No en nyt muista, oliko ne suuttimet, vai hehkut, mutta sieltä sitä hienoa nokea tms vaan puski, joka sitten öljyn kansa sekoittui ihanaksi aineeksi, oli kuin kylmää pikeä olisi yrittänyt vuolla. Minkäänlainen liuotin ei sitä irroittanut. Eikä ollut ihan yksittäinen tapaus. Ehkä vähän ruoka-aineet sekaisin, mutta todellinen asia. Ei vielä ilkeän flunssan jälkeen pää toimi normaalinkaan vertaa. -P- Lainaus:
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Se nouseva "karsta" on ihan diiselin ja pakokaasun sekoitusta. Täten se ei pilaa moottoriöljyä ja ei samalla tuki öljykanavia kuten joissain muissa merkeissä. Viimeksi muokannut Mika_T : 12.03.2012 22:37 |
|
|
|||
|
|||
mb cdi sihahtelu....Lainaus:
![]() Siis tuo mb cdi:n "sihahtelu" hoitamattomana aiheuttaa (ensimmäisenä) kanteen uran, pystyy koneistamaan paikallaan, sitten palaa äänieristysmassa muovikopan alla, sitten kärsii suuttimien alapää, sitten palaa liittimet suuttimille.... P.S kun tuo suuttimen tiivisterengas pettää, niin tuo moottorin suojamuovi voi olla lujassa, kun tuo äänieristys on palanut... Ensimäisessä k.o ongelmassa meni vartti, ennenkä uskon että se on vaan noilla pulteilla kiinni lähti se irti, kun otti kunnolla kiinni, ja repäsi![]() Ja tuon ongelman hoitoon käytettiin mm. paineilmarautasahaa.... |
|
|
||||
|
||||
|
tarvii olla kyllä vähintään kuuro + sokea hajuaistiton konepeltejä pelkäävä huoltofobinen kynäntyöntäjä jotta saa cdin yllämainittuun kuntoon, vaan onhan meitä moneen vaunuun...
nuo cdin hoitokonstit on onneks tullu pois pelkiltä tähtihuolloilta, joten niitä löytyy hiukan hämyisimmistäkin pajoista, tietotaito ei kuitenkaan usein seuraa työkaluja / -laitteita mummovainaa tuppas sanomaan, ettei luulo ole tiedon väärtti, mitä sitten tarkoittikaan - tuskin MB moottoreita mutta pätee näissäkin
|
||||
|
||||
|
No sieltä venttiilikopan sisältä minä oon niitä jankkeja kaivanut pois ihan itse ja tuo on kyllä aika tunnettu vika, jopa Mersun merkkihuollossa tuo tiedetään, kun sieltä se aiheuttajakin kerrottiin, kun sitä ihmeteltiin.
Ja tuli muuten aika nopeesti se jankki, parin öljynvaihtovälin aikana. Siitä on nyt jo joku aika, kun olin autopajalla töissä, niin ihan pilkuntarkkaan en muista. Jos ois halunnu priiman, niin ois menny uusiksi koko kansi, mutta enimmät vain otettiin pois haitolta ja matka jatkuu vieläkin. -P-
|
|||
|
|||
|
Siis se jankki nousee venttiilikopan päälle.
Ei mene sisälle öljyjen sekaan. Ei muovinen "suojakansi" ei ole mikään venttiilikoppa. |
|
|
||||
|
||||
|
voe yhentähen...
![]() tuossa kuva 320 cdi konehuoneesta, ilman sitä suojakoppaa (joka on palanut liekillä aivan muusta syystä) ja näkyy hyvin suuttimien paikat, niiden juuresta puskee sitä dieseli kun pohjatiiviste vuotaa... haisee ihan miehekkäästi ja palaa ajan saatossa, esim parin öljynvaihtovälin aikana (40 tkm) varmasti kovaa kiinni... ja kuten MikaT totesi, koneen ulkopuolelle
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 13.03.2012 17:59 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
| Mikä kosahti Mersusta? | Tapsa | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 16.10.2011 19:01 |
| Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
| Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
| Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |