Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.03.2012, 14:52
-P-:n Avatar
-P- -P- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.11.05
Sijainti: Hyrynsalmi, .
Viestit: 1.007
Perusasetus

270CDI:ssä polttoaineongelmia, eli ei tahdo käynnistyä sopivissa olosuhteissa.


Suuttimien O-renkaat fuskaa nokea jne venttiilikoppaan ja siellä tapahtuu aika ikäviä asioita, kun se öljyn kanssa mönjäytyy. Jo öljynvaihtovälillä tapahtuu aika paljon.

Gen1:ssä satunnaisesti joissain yksilöissä pirusti sähkövikoja, joille todella hankala löytää syytä. Huhu kertoo, että on olemassa viattomiakin yksilöitä, joilla ajettu yli 300tkm.

-P-

__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään"
-Minä-

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
-Minä-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.03.2012, 19:55
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -P- Näytä viesti
270CDI:ssä polttoaineongelmia, eli ei tahdo käynnistyä sopivissa olosuhteissa.

-P-
tuo kai johtuu kun korkeapaine pumppu väljistyy + suuttimissa on ongelmia, naftan suodatinta kannattaa vaihdella ettei edellämainitut pääse väljistymään. juurikin O-renkaiden välistä horii ilmaa herkästi, myös öljy laadulla on jonkin näköistä osaa käyntiin lähtöön+ hehkut kunnossa. tälläistä havaittu noiden sprintterien kanssa..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.03.2012, 20:06
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

oispa mielenkiintoista nähdä cdi koneen suuttimien o-renkaat, joista falskaa nokea venttiilikoppaan...

kyllä nyt taas tuntuupi, että menee puurot ja vellit hiukan sekaisin...

mutta - ilman herneitä !
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.03.2012, 21:00
MakeG:n Avatar
MakeG MakeG ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.08.09
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 140
Perusasetus

Itellä oli parikin ML 270 CDI:tä ja hyvät kokemukset niistä pääosin oli. Kuten tuossa ylhäälläkin oli, niin palloniveliä ne molemmat söi vuodessa ihan useammatkin. Kulutuskamaa.
Molemmissa oli kesärenkaina 275/60-17 gummit ja talvirenkaina kaposet 235 nylkyttimet.

Ainoa isompi päräys kävi kun kävin broidin mökillä kesken talven laittamassa lämpöjä päälle. Päätiet oli vielä melkein ajettavassa kunnossa mutta mökkitie oli ollut koko talven auraamatta. Polvimitalla toteamus että "ai eihän tässä oo kun puol metrii lunta".
Sukellus hankeen ja siellä istu. No,eikun tupa vaan lämpimäksi ja lapio ja vähän lautatavaraa ja muuta renkaan alle sopivaa kainaloon ja autoa nostamaan.
Kaivuut ja lautaviritykset tehty ja sitten vaan koittamaan. Nousi ylös mutta vaan ees taas heijaamalla, mikä automaatilla oli jokseenkin hankalaa, pyörät kun pitää pysäyttää suunnanvaihdon ajaksi. Tuli se kumminkin sieltä. Päätiellä pysäytin ja kurkkasin alle mitä vaurioita näkyi. Lievää öljyvuotoa jostain keskivaiheilta laatikkoa mutta muuten okei. Tuumin että tomaatti se vaan oksensi vaahdot pihalle. Väärin. 20 kilsaa ajettuani hävis veto ja rullailin tiensivuun. Hinurilla pajalle ja diagnoosina oli haljennut jakolaatikko josta kuulemma puuttui paljonkin sinne alunperin insinöörin suunnittelemia osia. Olivat kuulemma poistuneet siitä kylkeen tulleesta reijästä.

No, joo. Pitää tietty olla vähän pahvi (mä) että sen auton upottaa sinne ensialkuun, ja vähän järkeä pitää olla siinäkin että millä tavalla sen sieltä pois ottaa, mutta kai sen jakiksen pitäisi edes jonkinlaista repimistä kestää, ei sillä että sitä ois ihan hulluna karjuttanut mutta kuitenkin...kohtuudella.

Hyvä ja hieno auto sellaiselle joka ei tarvii oikeaa maastoautoa vaan autoa jossa on maasto-ominaisuuksia. Kärryn vedossa rauhallinen ja talvisille taipaleille kuin tehty.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.03.2012, 09:38
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Tuo tukivarsi/palloniveljumppa on luultavasti sama kaikilla muillakin isoilla, painavilla ja tehokkailla citymaastureilla (BMW X5, Volvo XC 90 jne). Yritetään tehdä autoista superhienoja ajettavia ja alustan suunnittelun periaatteet on otettu henkilöautoista => paljon hienoa liikkuvaa mekaniikkaa, joka sitten tuossa koko,paino/painopiste ja teho luokassa kuluttaa niitä lähes kuin tupakkia vaikka ei vielä edes maastoon eksyisi (se rasitus sitten vielä päälle)
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.03.2012, 10:11
CJ7:n Avatar
CJ7 CJ7 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 942
Perusasetus

Itellä oli ML 320CDI (W164).

Alle 10tkm ajettuna ja alle vuodenvanhana ostettu (2007 mallia) ja vaihdoin sen pois 79tkm ajettuna nyt noin 2 kk sitten.

Mun aikana autoon laitettiin tasan takaiskarit, jotka on ihan paskat jo tehtaalta.
Bilsteinit tais maksaa sen n. 300 pari ja sen jälkeen ei tarvinnu ihmetellä niitä.

Kärryä (3500kg kokonaispainollista) vedettiin runsaasti. Autossa oli ohjelmointi alusta saakka jne. koko elämänsä ajan ja sai mailaa.
Kone on hieno ja ongelmaton. On voimaa ja vääntöä. 7G on hyvä aski, vaikkakin toki siinäkin jossain kohtaa pientä vikaa saattaa esiintyä... kai...

Ajettiin huvikseen umpihangessa auraamattomia metsäautoteitä yms. citymaasturointia siinä seassa.

En voi moittia kyseistä autoa kyllä pätkääkään. Paljon paskempiakin vehkeitä maailma päällään kantaa kun W164 ML
__________________
Tanner RMX LS2
Jeep CJ7 V8

Viimeksi muokannut CJ7 : 12.03.2012 10:14
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.03.2012, 11:14
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja CJ7 Näytä viesti
Itellä oli ML 320CDI (W164).

Alle 10tkm ajettuna ja alle vuodenvanhana ostettu (2007 mallia) ja vaihdoin sen pois 79tkm ajettuna nyt noin 2 kk sitten.
Eikös minkä tahansa halvimmankin kotteron kuuluisi toimia hyvin alle 100 ajettuna, omasta mielestä laatuerot punnitaan kun mittarissa rupeaa olemaan joku puoli miljoonaa.

Esim. taksihommissa neliveto olisi välillä kiva, siinä kuiteskin jo vuodessa on 100000 mittarissa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.03.2012, 19:37
-P-:n Avatar
-P- -P- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.11.05
Sijainti: Hyrynsalmi, .
Viestit: 1.007
Perusasetus

No en nyt muista, oliko ne suuttimet, vai hehkut, mutta sieltä sitä hienoa nokea tms vaan puski, joka sitten öljyn kansa sekoittui ihanaksi aineeksi, oli kuin kylmää pikeä olisi yrittänyt vuolla. Minkäänlainen liuotin ei sitä irroittanut. Eikä ollut ihan yksittäinen tapaus.

Ehkä vähän ruoka-aineet sekaisin, mutta todellinen asia. Ei vielä ilkeän flunssan jälkeen pää toimi normaalinkaan vertaa.

-P-


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
oispa mielenkiintoista nähdä cdi koneen suuttimien o-renkaat, joista falskaa nokea venttiilikoppaan...

kyllä nyt taas tuntuupi, että menee puurot ja vellit hiukan sekaisin...

mutta - ilman herneitä !
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään"
-Minä-

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
-Minä-
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.03.2012, 22:34
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -P- Näytä viesti
No en nyt muista, oliko ne suuttimet, vai hehkut, mutta sieltä sitä hienoa nokea tms vaan puski, joka sitten öljyn kansa sekoittui ihanaksi aineeksi,
Mersun commonrail (CDI) koneissa ei suuttimen pohjatiivisteen vuotaessa ylös nouseva "karsta" pääse moottoriöljyn kanssa tekemisiin ollenkaan.
Se nouseva "karsta" on ihan diiselin ja pakokaasun sekoitusta.

Täten se ei pilaa moottoriöljyä ja ei samalla tuki öljykanavia kuten joissain muissa merkeissä.

Viimeksi muokannut Mika_T : 12.03.2012 22:37
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.03.2012, 23:40
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

mb cdi sihahtelu....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Mersun commonrail (CDI) koneissa ei suuttimen pohjatiivisteen vuotaessa ylös nouseva "karsta" pääse moottoriöljyn kanssa tekemisiin ollenkaan.
Se nouseva "karsta" on ihan diiselin ja pakokaasun sekoitusta.

Täten se ei pilaa moottoriöljyä ja ei samalla tuki öljykanavia kuten joissain muissa merkeissä.
Mitä minulla kokemusta, niin tuo suihkun/kannen välisen tiivisteen vuotaminen ei AIHEUTA merkittävä ongelmaa öljyihin, ongelmat alkaa muualla enen sitä

Siis tuo mb cdi:n "sihahtelu" hoitamattomana aiheuttaa (ensimmäisenä) kanteen uran, pystyy koneistamaan paikallaan, sitten palaa äänieristysmassa
muovikopan alla, sitten kärsii suuttimien alapää, sitten palaa liittimet suuttimille....

P.S kun tuo suuttimen tiivisterengas pettää, niin tuo moottorin suojamuovi
voi olla lujassa, kun tuo äänieristys on palanut...
Ensimäisessä k.o ongelmassa meni vartti, ennenkä uskon että se on vaan noilla pulteilla kiinni lähti se irti, kun otti kunnolla kiinni, ja repäsi

Ja tuon ongelman hoitoon käytettiin mm. paineilmarautasahaa....
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.03.2012, 23:50
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

tarvii olla kyllä vähintään kuuro + sokea hajuaistiton konepeltejä pelkäävä huoltofobinen kynäntyöntäjä jotta saa cdin yllämainittuun kuntoon, vaan onhan meitä moneen vaunuun...

nuo cdin hoitokonstit on onneks tullu pois pelkiltä tähtihuolloilta, joten niitä löytyy hiukan hämyisimmistäkin pajoista, tietotaito ei kuitenkaan usein seuraa työkaluja / -laitteita

mummovainaa tuppas sanomaan, ettei luulo ole tiedon väärtti, mitä sitten tarkoittikaan - tuskin MB moottoreita mutta pätee näissäkin
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.03.2012, 23:10
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
oispa mielenkiintoista nähdä cdi koneen suuttimien o-renkaat, joista falskaa nokea venttiilikoppaan...

kyllä nyt taas tuntuupi, että menee puurot ja vellit hiukan sekaisin...

mutta - ilman herneitä !
kyllä tossa taltattiin mutsin mersun kauppakassin yhtä cdi suutinta irti lähes päivän siinä oli kuparinen tiiviste rengas vuotanu ja pytystä karstaa kannen välitilaan jotta suutin on kunnolla jumissa.. diesel jones englannissa saa halvalla suutimia alle 200e tais olla..
kupari tiivisteet ei kalliita ole ja ne pitää aina vaihtaa.. samoin suutin putket suositellaa samalla vaihtaa. mutta kyllä kesti 3 avaus kertaa ennen kuin kävi vuotaa.. mutta jos mersun ostaa pitää olla rahaa korjata.. korjaus kulut jotain 5000-6000e /3vuodessa ei sen kalliimpaa. kilometrejä 190tkm-280tkm .. alusta jouset iskarit, moottorista tuli kampi pihalle 250tkm, laturi,suutin,laturin vapaa pyörä,kytkin+asetelma painelaakeri makso jotain 800e tarvikkeena. ymm mm. korjaamo päivia 3 vuoden aikana noin 60 eli 2kuukautena oli sit ajettava muulla autolla.
ainiin uusi moottori olis maksasnu vain 12 000e 170cdi kone ihanan kallista. toyotan osat alko tuntuu puoli halvalta.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.02.2013, 21:38
TOPPAHOUSU:n Avatar
TOPPAHOUSU TOPPAHOUSU ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.10.07
Sijainti: Finland.
Viestit: 550
Perusasetus

Löytyykö uusia järkeviä kommentteja asian tiimoilta?


Kiinnostaisi tuollainen W163 270 cdi ML....
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 01.02.2013, 23:37
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Eipä noissa mitään ihmeellistä. Joka vehkeessä on kuluvat osansa.

Itelle olen joutunut laittamaan takapyörälaakerit ja kaikki alapallot. Kilometrejä on tullu vuodessa ~50tkm
Mittarissa nyt 350tkm.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 02.02.2013, 09:22
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Nettiautossa on muuten ML, joka "dieselöity" 290 koneiseks mek pumpulla
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 20.04.2014, 18:24
hsp1 hsp1 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 20.04.14
Sijainti: Lohja
Viestit: 3
Thumbs up

Vetoauto


Kyllä näistä tuo 400 cdi w 163 korinen on paras vaihtoehto. Ei tarvi miettiä jaksaako vetää. 270cdi,kin menettelee, mutta jos mukavuutta ajamiseen haluaa, niin 400,nen.
Mitä tossa olen kuullut, niin tuo uudempi 7 vaihteinen automaattilaatikko on huonompi kuin tämän vanhan 5 vaihteinen.
Ilman vetovehjettä, sasasella ajolla olen päässyt hieman alle 9 litraan, yhtäkyytiä ajaessa. Vois sanoa että kulutus on kympin luokkaa noin normiajossa.
Sitten vikoja: Ihmettelin talvella kun nestettä hävisi. Menin Veholle ja sieltä äijä sano että tarkista kaikki paisuntasäiliöstä lähtevät letkut. No yksihän oli irti ja toinen lohjennut. Eli kun ne liitoskodan ulokkeet on muovia, niin murtuvat helposti.
Sitten rupes kääntäessä pitämään meteliä. Vaihdoin ohjaustehostajan nesteet, niin jo auttoi. Ilmeisesti vettä ollut järjestelmässä.
Sitten keskuslukitus. Auton ovi ei mennyt lukkoon. Piti raklattavaa ääntä. Johto irti.
Muuta ei olekkaan ollut. Hyvä peli. Katsastuksessa ihmettelin kun kestää, niin perhanan kauan. Kolme tavallista japsia katsastettiin samassa ajassa. Mutta tässä vm. 2002 dieseleissä otetaan kaikki tiedot järjestelmästä, joten on syytä olla kunnossa, ilman varoitusvaloja. 2000 ja alemmissa dieseleissä ei tarvi olla kaikki, ns. kunnossa. Voi palaa joku huoltovalo, kunhan ei turvalaitteisiin liittyvä valo. Tällaista autoa ei nimittäin laiteta testeriin. Vuosimalli raja menee 2000 ja 2001 , sen välillä.
Tietty vakuutukset on kalliita, varsinkin jos täyskaskon ottaa.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 20.04.2014, 18:36
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

400 on hieno moottori, kunnes tulee ketjun vaihdon ikään


... ja uskon asiat on jokaisen omia
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 20.04.2014, 18:51
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Mistäs lähtien dieseleihin on alettu vaatimaan ja tekemään obd-mittaus?
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 20.04.2014, 22:29
vekkipappa vekkipappa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 14.03.13
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 623
Perusasetus

Meille tuli taxfreena jenkeistä uitettu 2001 mallin 430 bensa ml.
leimalle piti vaihdella raidetangonpäät,alapallo,kaikki iskarit, 2 jousta oli poikki. Takaiskarit oli todella tuskaisia vaihtaa ja kuskinpuolen iskarin vaihtoa varten pitäisi varmaan ottaa tankin täyttöputki irti joka ei lähtenyt kun koitin joten laikalla iskarin päälle pohjaan luukku.
kylmänä laatikko venytti vaihtoa ja kone kävi ravistaen. Erään startin myötä starttasi varmaan sekunnin ja startti mykistyi. Ilmeisesti myöskin yleinen vika noiden starteissa eli paloi solenoidin ja startin yhdistävä virtajohto poikki.
obd vikoja oli myös kaikennäköisiä mutta en tähän hätään muista mitä. Kerran matkan aikana päästiin vikatilaankin mutta parani sammuttamalla.
Voi olla että kyseessä oli hyvin huono yksilö joka jenkeistä raahattu pikkurahalla mutta paska maku siitä silti jäi kun hintava vehje sillai on ainakin suomen hinnoissa.
niin ja ruostetta oli alustassa varmaan enemmän kuin tuossa meikäläisen hiluxissa
__________________
Kyllä tosta pääsee,jos ei kävellen ni patrollilla
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 08.01.2016, 22:17
tepa250d tepa250d ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.08.08
Sijainti: oripää
Viestit: 533
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
400 on hieno moottori, kunnes tulee ketjun vaihdon ikään


... ja uskon asiat on jokaisen omia
halvempaa se ketju on vaitaa tohon moottoriin kun audiin jakohihna
__________________
riiseli mersedes
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 08.01.2016, 23:20
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tepa250d Näytä viesti
halvempaa se ketju on vaitaa tohon moottoriin kun audiin jakohihna

Paljoks se Raissssion Veho silloin arvioi sun 400 cdi n ketjurempalle hinnaks ...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 18.03.2015, 19:45
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hsp1 Näytä viesti
Kyllä näistä tuo 400 cdi w 163 korinen on paras vaihtoehto. Ei tarvi miettiä jaksaako vetää. 270cdi,kin menettelee, mutta jos mukavuutta ajamiseen haluaa, niin 400,nen.
Mitä tossa olen kuullut, niin tuo uudempi 7 vaihteinen automaattilaatikko on huonompi kuin tämän vanhan 5 vaihteinen.
Ilman vetovehjettä, sasasella ajolla olen päässyt hieman alle 9 litraan, yhtäkyytiä ajaessa. Vois sanoa että kulutus on kympin luokkaa noin normiajossa.
Sitten vikoja: Ihmettelin talvella kun nestettä hävisi. Menin Veholle ja sieltä äijä sano että tarkista kaikki paisuntasäiliöstä lähtevät letkut. No yksihän oli irti ja toinen lohjennut. Eli kun ne liitoskodan ulokkeet on muovia, niin murtuvat helposti.
Sitten rupes kääntäessä pitämään meteliä. Vaihdoin ohjaustehostajan nesteet, niin jo auttoi. Ilmeisesti vettä ollut järjestelmässä.
Sitten keskuslukitus. Auton ovi ei mennyt lukkoon. Piti raklattavaa ääntä. Johto irti.
Muuta ei olekkaan ollut. Hyvä peli. Katsastuksessa ihmettelin kun kestää, niin perhanan kauan. Kolme tavallista japsia katsastettiin samassa ajassa. Mutta tässä vm. 2002 dieseleissä otetaan kaikki tiedot järjestelmästä, joten on syytä olla kunnossa, ilman varoitusvaloja. 2000 ja alemmissa dieseleissä ei tarvi olla kaikki, ns. kunnossa. Voi palaa joku huoltovalo, kunhan ei turvalaitteisiin liittyvä valo. Tällaista autoa ei nimittäin laiteta testeriin. Vuosimalli raja menee 2000 ja 2001 , sen välillä.
Tietty vakuutukset on kalliita, varsinkin jos täyskaskon ottaa.

Eipä paljon lisättävää tähänson kiva ku reilun parin tonnin käikäle tuntuu parilta sadalta kilolta ratin ja penkin väliis)))kaikenlaiset seka ajot reilun 3000km,10.5ltr. ei kulutus ole niin tärkee et joka tankillisel tuliis nollattua,sekuhäntä tuos päivänä muutamana tuli ohimennen vilastuamaltillista siis..

Viimeksi muokannut G280E : 18.03.2015 19:52
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 07.01.2016, 10:24
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Alkoi houkuttaa tuollainen ML-Mersu ja löytyi vielä tällainen valmis kyselyketjukin aiheesta..
Vempeleet vaikuttaa järjellisen hintaisilta ja tarjoavat näköjään mulle sopivia ominaisuuksia melko hyvin. 7 paikkaa, nelikko, hyvä varustelutaso, jne.

Tuntuu olevan tässakin ketjussa keskitytty enemmän noihin dieseleihin, mutta ites nuo bensakoneet? Lähinnä 320 ja 430. 500:t tuntuu olevan ylihinnoiteltuja ja 230 ei varmasti ole oikea moottri tän kokoluokan vempeleeseen.

vekkipapalla tuntui olevan vähän negaatioita oman 430:nsä suhteen, mutta oliko muilla ollut ajossa bensakoneisia? Dieseliä ei pysty enää mun ajoilla puolustamaan mitenkään, eikä nuo huoltokertomukset niistä ole niin kovin mieltälämmittäviä.
Tokihan tuo V8 olisi sydäntä lähellä enemmän kuin vajaapyttyinen, mutta mitenkäs toiminnan ja varaosien suhteen? Kulutuksessa ei taida kummemmin olla eroa kummankaan eduksi numeroiden perusteella.
Käytön puolesta siis kumpi vaan menisi, eikä tehonpuutetta pitäisi enää hirveästi joutua potemaan edes kuutosella.

EDIT ..ainakaan verrattuna Hiluxiin, jota vaihdossa tarjoan tuollaiseen..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.

Viimeksi muokannut Gary Grand : 07.01.2016 10:28
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 07.01.2016, 11:01
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Alkoi houkuttaa tuollainen ML-Mersu ja löytyi vielä tällainen valmis kyselyketjukin aiheesta..
Vempeleet vaikuttaa järjellisen hintaisilta ja tarjoavat näköjään mulle sopivia ominaisuuksia melko hyvin. 7 paikkaa, nelikko, hyvä varustelutaso, jne.

Tuntuu olevan tässakin ketjussa keskitytty enemmän noihin dieseleihin, mutta ites nuo bensakoneet? Lähinnä 320 ja 430. 500:t tuntuu olevan ylihinnoiteltuja ja 230 ei varmasti ole oikea moottri tän kokoluokan vempeleeseen.

vekkipapalla tuntui olevan vähän negaatioita oman 430:nsä suhteen, mutta oliko muilla ollut ajossa bensakoneisia? Dieseliä ei pysty enää mun ajoilla puolustamaan mitenkään, eikä nuo huoltokertomukset niistä ole niin kovin mieltälämmittäviä.
Tokihan tuo V8 olisi sydäntä lähellä enemmän kuin vajaapyttyinen, mutta mitenkäs toiminnan ja varaosien suhteen? Kulutuksessa ei taida kummemmin olla eroa kummankaan eduksi numeroiden perusteella.
Käytön puolesta siis kumpi vaan menisi, eikä tehonpuutetta pitäisi enää hirveästi joutua potemaan edes kuutosella.

EDIT ..ainakaan verrattuna Hiluxiin, jota vaihdossa tarjoan tuollaiseen..
Mulla oli vuonna 2000 320 v6:nen. Aikaahan tuosta on, mutta ei itse moottorista mitään pahaa sanottavaa. Hyvin pärjasi yli 2000 kg:n kärrynkin kanssa. Keskikulutus alle 15 l sadalle, maantieajossa tais päästä 10 l sadalle. Tohon aikaan noi bensakoneiset tuli jenkeistä, en tiedä vaikuttiko tuo, mutta itse auto ei ollut mikään laadun riemuvoitto. En jaksa muistaa mitä kaikkea tossa korjattiin, mutta normi huollotkin Veholla aina yli 1000 eur. Niin sen muistan että kovilla pakkasilla syylärin päädyt vuosi nestettä pihalle, tyyppivika koska vuosi useista korjauksista huolimatta.
__________________
T: Harri

Viimeksi muokannut Harriko : 07.01.2016 11:05
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 29.10.2017, 17:54
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Mölli sai tänään uudet ölpät voimalinjaan. Muut öljyt oli n.100000 km jälkeen ihan jees mutta jakolootan tomaattiölpät oli jo vaihtaneet värinsä tumman sävyisiksi.Eli kai niitäkin kandee vaihella...

Liqui moly öljyt tulivatten.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Räjäytyskuvia mersusta Larha Tekniikka & Jutustelu 12 23.06.2015 07:30
Mikä kosahti Mersusta? Tapsa Tekniikka & Jutustelu 11 16.10.2011 19:01
Mersusta loppuu joustot! Larha Tekniikka & Jutustelu 13 26.02.2008 20:41
Mersusta huoltoauto MakeH Tekniikka & Jutustelu 2 13.04.2006 17:24
Mersusta Masi Tekniikka & Jutustelu 0 23.11.2005 18:07


Sivu luotu: 13:51 (GMT +2).