![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() 270CDI:ssä polttoaineongelmia, eli ei tahdo käynnistyä sopivissa olosuhteissa. Suuttimien O-renkaat fuskaa nokea jne venttiilikoppaan ja siellä tapahtuu aika ikäviä asioita, kun se öljyn kanssa mönjäytyy. Jo öljynvaihtovälillä tapahtuu aika paljon. Gen1:ssä satunnaisesti joissain yksilöissä pirusti sähkövikoja, joille todella hankala löytää syytä. Huhu kertoo, että on olemassa viattomiakin yksilöitä, joilla ajettu yli 300tkm. -P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään" -Minä- "Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse" -Minä- |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
oispa mielenkiintoista nähdä cdi koneen suuttimien o-renkaat, joista falskaa nokea venttiilikoppaan...
kyllä nyt taas tuntuupi, että menee puurot ja vellit hiukan sekaisin... mutta - ilman herneitä !
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Itellä oli parikin ML 270 CDI:tä ja hyvät kokemukset niistä pääosin oli. Kuten tuossa ylhäälläkin oli, niin palloniveliä ne molemmat söi vuodessa ihan useammatkin. Kulutuskamaa.
Molemmissa oli kesärenkaina 275/60-17 gummit ja talvirenkaina kaposet 235 nylkyttimet. Ainoa isompi päräys kävi kun kävin broidin mökillä kesken talven laittamassa lämpöjä päälle. Päätiet oli vielä melkein ajettavassa kunnossa mutta mökkitie oli ollut koko talven auraamatta. Polvimitalla toteamus että "ai eihän tässä oo kun puol metrii lunta". Sukellus hankeen ja siellä istu. No,eikun tupa vaan lämpimäksi ja lapio ja vähän lautatavaraa ja muuta renkaan alle sopivaa kainaloon ja autoa nostamaan. Kaivuut ja lautaviritykset tehty ja sitten vaan koittamaan. Nousi ylös mutta vaan ees taas heijaamalla, mikä automaatilla oli jokseenkin hankalaa, pyörät kun pitää pysäyttää suunnanvaihdon ajaksi. Tuli se kumminkin sieltä. Päätiellä pysäytin ja kurkkasin alle mitä vaurioita näkyi. Lievää öljyvuotoa jostain keskivaiheilta laatikkoa mutta muuten okei. Tuumin että tomaatti se vaan oksensi vaahdot pihalle. Väärin. 20 kilsaa ajettuani hävis veto ja rullailin tiensivuun. Hinurilla pajalle ja diagnoosina oli haljennut jakolaatikko josta kuulemma puuttui paljonkin sinne alunperin insinöörin suunnittelemia osia. Olivat kuulemma poistuneet siitä kylkeen tulleesta reijästä. No, joo. Pitää tietty olla vähän pahvi (mä) että sen auton upottaa sinne ensialkuun, ja vähän järkeä pitää olla siinäkin että millä tavalla sen sieltä pois ottaa, mutta kai sen jakiksen pitäisi edes jonkinlaista repimistä kestää, ei sillä että sitä ois ihan hulluna karjuttanut mutta kuitenkin...kohtuudella. Hyvä ja hieno auto sellaiselle joka ei tarvii oikeaa maastoautoa vaan autoa jossa on maasto-ominaisuuksia. Kärryn vedossa rauhallinen ja talvisille taipaleille kuin tehty. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tuo tukivarsi/palloniveljumppa on luultavasti sama kaikilla muillakin isoilla, painavilla ja tehokkailla citymaastureilla (BMW X5, Volvo XC 90 jne). Yritetään tehdä autoista superhienoja ajettavia ja alustan suunnittelun periaatteet on otettu henkilöautoista => paljon hienoa liikkuvaa mekaniikkaa, joka sitten tuossa koko,paino/painopiste ja teho luokassa kuluttaa niitä lähes kuin tupakkia vaikka ei vielä edes maastoon eksyisi (se rasitus sitten vielä päälle)
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Itellä oli ML 320CDI (W164).
Alle 10tkm ajettuna ja alle vuodenvanhana ostettu (2007 mallia) ja vaihdoin sen pois 79tkm ajettuna nyt noin 2 kk sitten. Mun aikana autoon laitettiin tasan takaiskarit, jotka on ihan paskat jo tehtaalta. Bilsteinit tais maksaa sen n. 300 pari ja sen jälkeen ei tarvinnu ihmetellä niitä. Kärryä (3500kg kokonaispainollista) vedettiin runsaasti. Autossa oli ohjelmointi alusta saakka jne. koko elämänsä ajan ja sai mailaa. Kone on hieno ja ongelmaton. On voimaa ja vääntöä. 7G on hyvä aski, vaikkakin toki siinäkin jossain kohtaa pientä vikaa saattaa esiintyä... kai... Ajettiin huvikseen umpihangessa auraamattomia metsäautoteitä yms. citymaasturointia siinä seassa. En voi moittia kyseistä autoa kyllä pätkääkään. Paljon paskempiakin vehkeitä maailma päällään kantaa kun W164 ML ![]()
__________________
Tanner RMX LS2 Jeep CJ7 V8 Viimeksi muokannut CJ7 : 12.03.2012 10:14 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Esim. taksihommissa neliveto olisi välillä kiva, siinä kuiteskin jo vuodessa on 100000 mittarissa. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
No en nyt muista, oliko ne suuttimet, vai hehkut, mutta sieltä sitä hienoa nokea tms vaan puski, joka sitten öljyn kansa sekoittui ihanaksi aineeksi, oli kuin kylmää pikeä olisi yrittänyt vuolla. Minkäänlainen liuotin ei sitä irroittanut. Eikä ollut ihan yksittäinen tapaus.
Ehkä vähän ruoka-aineet sekaisin, mutta todellinen asia. Ei vielä ilkeän flunssan jälkeen pää toimi normaalinkaan vertaa. -P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään" -Minä- "Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse" -Minä- |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Se nouseva "karsta" on ihan diiselin ja pakokaasun sekoitusta. Täten se ei pilaa moottoriöljyä ja ei samalla tuki öljykanavia kuten joissain muissa merkeissä. Viimeksi muokannut Mika_T : 12.03.2012 22:37 |
#10
|
|||
|
|||
![]() mb cdi sihahtelu....Lainaus:
![]() Siis tuo mb cdi:n "sihahtelu" hoitamattomana aiheuttaa (ensimmäisenä) kanteen uran, pystyy koneistamaan paikallaan, sitten palaa äänieristysmassa muovikopan alla, sitten kärsii suuttimien alapää, sitten palaa liittimet suuttimille.... P.S kun tuo suuttimen tiivisterengas pettää, niin tuo moottorin suojamuovi voi olla lujassa, kun tuo äänieristys on palanut... Ensimäisessä k.o ongelmassa meni vartti, ennenkä uskon että se on vaan noilla pulteilla kiinni ![]() ![]() Ja tuon ongelman hoitoon käytettiin mm. paineilmarautasahaa.... |
#11
|
||||
|
||||
![]()
tarvii olla kyllä vähintään kuuro + sokea hajuaistiton konepeltejä pelkäävä huoltofobinen kynäntyöntäjä jotta saa cdin yllämainittuun kuntoon, vaan onhan meitä moneen vaunuun...
nuo cdin hoitokonstit on onneks tullu pois pelkiltä tähtihuolloilta, joten niitä löytyy hiukan hämyisimmistäkin pajoista, tietotaito ei kuitenkaan usein seuraa työkaluja / -laitteita mummovainaa tuppas sanomaan, ettei luulo ole tiedon väärtti, mitä sitten tarkoittikaan - tuskin MB moottoreita mutta pätee näissäkin
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
kupari tiivisteet ei kalliita ole ja ne pitää aina vaihtaa.. samoin suutin putket suositellaa samalla vaihtaa. mutta kyllä kesti 3 avaus kertaa ennen kuin kävi vuotaa.. mutta jos mersun ostaa pitää olla rahaa korjata.. korjaus kulut jotain 5000-6000e /3vuodessa ei sen kalliimpaa. kilometrejä 190tkm-280tkm .. alusta jouset iskarit, moottorista tuli kampi pihalle 250tkm, laturi,suutin,laturin vapaa pyörä,kytkin+asetelma painelaakeri makso jotain 800e tarvikkeena. ymm mm. korjaamo päivia 3 vuoden aikana noin 60 eli 2kuukautena oli sit ajettava muulla autolla. ainiin uusi moottori olis maksasnu vain 12 000e 170cdi kone ihanan kallista. toyotan osat alko tuntuu puoli halvalta. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Löytyykö uusia järkeviä kommentteja asian tiimoilta?
Kiinnostaisi tuollainen W163 270 cdi ML....
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä... |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Eipä noissa mitään ihmeellistä. Joka vehkeessä on kuluvat osansa.
Itelle olen joutunut laittamaan takapyörälaakerit ja kaikki alapallot. Kilometrejä on tullu vuodessa ~50tkm Mittarissa nyt 350tkm. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Nettiautossa on muuten ML, joka "dieselöity" 290 koneiseks mek pumpulla
![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#16
|
|||
|
|||
![]() Vetoauto
Kyllä näistä tuo 400 cdi w 163 korinen on paras vaihtoehto. Ei tarvi miettiä jaksaako vetää. 270cdi,kin menettelee, mutta jos mukavuutta ajamiseen haluaa, niin 400,nen.
Mitä tossa olen kuullut, niin tuo uudempi 7 vaihteinen automaattilaatikko on huonompi kuin tämän vanhan 5 vaihteinen. Ilman vetovehjettä, sasasella ajolla olen päässyt hieman alle 9 litraan, yhtäkyytiä ajaessa. Vois sanoa että kulutus on kympin luokkaa noin normiajossa. Sitten vikoja: Ihmettelin talvella kun nestettä hävisi. Menin Veholle ja sieltä äijä sano että tarkista kaikki paisuntasäiliöstä lähtevät letkut. No yksihän oli irti ja toinen lohjennut. Eli kun ne liitoskodan ulokkeet on muovia, niin murtuvat helposti. Sitten rupes kääntäessä pitämään meteliä. Vaihdoin ohjaustehostajan nesteet, niin jo auttoi. Ilmeisesti vettä ollut järjestelmässä. Sitten keskuslukitus. Auton ovi ei mennyt lukkoon. Piti raklattavaa ääntä. Johto irti. Muuta ei olekkaan ollut. Hyvä peli. Katsastuksessa ihmettelin kun kestää, niin perhanan kauan. Kolme tavallista japsia katsastettiin samassa ajassa. Mutta tässä vm. 2002 dieseleissä otetaan kaikki tiedot järjestelmästä, joten on syytä olla kunnossa, ilman varoitusvaloja. 2000 ja alemmissa dieseleissä ei tarvi olla kaikki, ns. kunnossa. Voi palaa joku huoltovalo, kunhan ei turvalaitteisiin liittyvä valo. Tällaista autoa ei nimittäin laiteta testeriin. Vuosimalli raja menee 2000 ja 2001 , sen välillä. Tietty vakuutukset on kalliita, varsinkin jos täyskaskon ottaa. |
#17
|
||||
|
||||
![]()
400 on hieno moottori, kunnes tulee ketjun vaihdon ikään
![]() ... ja uskon asiat on jokaisen omia
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Mistäs lähtien dieseleihin on alettu vaatimaan ja tekemään obd-mittaus?
![]() |
#19
|
|||
|
|||
![]()
Meille tuli taxfreena jenkeistä uitettu 2001 mallin 430 bensa ml.
leimalle piti vaihdella raidetangonpäät,alapallo,kaikki iskarit, 2 jousta oli poikki. Takaiskarit oli todella tuskaisia vaihtaa ja kuskinpuolen iskarin vaihtoa varten pitäisi varmaan ottaa tankin täyttöputki irti joka ei lähtenyt kun koitin joten laikalla iskarin päälle pohjaan luukku. kylmänä laatikko venytti vaihtoa ja kone kävi ravistaen. Erään startin myötä starttasi varmaan sekunnin ja startti mykistyi. Ilmeisesti myöskin yleinen vika noiden starteissa eli paloi solenoidin ja startin yhdistävä virtajohto poikki. obd vikoja oli myös kaikennäköisiä mutta en tähän hätään muista mitä. Kerran matkan aikana päästiin vikatilaankin mutta parani sammuttamalla. Voi olla että kyseessä oli hyvin huono yksilö joka jenkeistä raahattu pikkurahalla mutta paska maku siitä silti jäi kun hintava vehje sillai on ainakin suomen hinnoissa. niin ja ruostetta oli alustassa varmaan enemmän kuin tuossa meikäläisen hiluxissa ![]()
__________________
Kyllä tosta pääsee,jos ei kävellen ni patrollilla |
#20
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
riiseli mersedes ![]() |
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Paljoks se Raissssion Veho silloin arvioi sun 400 cdi n ketjurempalle hinnaks ... ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eipä paljon lisättävää tähän ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut G280E : 18.03.2015 19:52 |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Alkoi houkuttaa tuollainen ML-Mersu ja löytyi vielä tällainen valmis kyselyketjukin aiheesta..
Vempeleet vaikuttaa järjellisen hintaisilta ja tarjoavat näköjään mulle sopivia ominaisuuksia melko hyvin. 7 paikkaa, nelikko, hyvä varustelutaso, jne. Tuntuu olevan tässakin ketjussa keskitytty enemmän noihin dieseleihin, mutta ites nuo bensakoneet? Lähinnä 320 ja 430. 500:t tuntuu olevan ylihinnoiteltuja ja 230 ei varmasti ole oikea moottri tän kokoluokan vempeleeseen. vekkipapalla tuntui olevan vähän negaatioita oman 430:nsä suhteen, mutta oliko muilla ollut ajossa bensakoneisia? Dieseliä ei pysty enää mun ajoilla puolustamaan mitenkään, eikä nuo huoltokertomukset niistä ole niin kovin mieltälämmittäviä. Tokihan tuo V8 olisi sydäntä lähellä enemmän kuin vajaapyttyinen, mutta mitenkäs toiminnan ja varaosien suhteen? Kulutuksessa ei taida kummemmin olla eroa kummankaan eduksi numeroiden perusteella. Käytön puolesta siis kumpi vaan menisi, eikä tehonpuutetta pitäisi enää hirveästi joutua potemaan edes kuutosella. EDIT ..ainakaan verrattuna Hiluxiin, jota vaihdossa tarjoan tuollaiseen.. ![]() ![]() ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. Viimeksi muokannut Gary Grand : 07.01.2016 10:28 |
#24
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
T: Harri Viimeksi muokannut Harriko : 07.01.2016 11:05 |
#25
|
||||
|
||||
![]()
Mölli sai tänään uudet ölpät voimalinjaan. Muut öljyt oli n.100000 km jälkeen ihan jees mutta jakolootan tomaattiölpät oli jo vaihtaneet värinsä tumman sävyisiksi.Eli kai niitäkin kandee vaihella...
Liqui moly öljyt tulivatten.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
Mikä kosahti Mersusta? | Tapsa | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 16.10.2011 19:01 |
Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |