Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.03.2012, 15:53
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja abc123 Näytä viesti
mikä mahtaa olla td25 koneen vauhtipyöränpulttien kiristysmomentti?
Jotakuinkin kuten jyrden sanoi,pajerossa vedin 140nm,ohje 138nm. Mutta jossei ole varmaa tietoa niin vetää kunnolla vaan kiinni niin pysyy.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.03.2012, 17:04
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Itse...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Jotakuinkin kuten jyrden sanoi,pajerossa vedin 140nm,ohje 138nm. Mutta jossei ole varmaa tietoa niin vetää kunnolla vaan kiinni niin pysyy.
Itse (ja ukkokin) pistää noi kii paineilmakoneella kolmosella... Eikä oo mikään irti lähtenyt vaikka noit tulee melkeen kerran kuussa pultattua kii, vaikka aktiiviset korjausajat takana. Oli siis bensa, tai diesel kyseessä...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.03.2012, 03:29
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Eipä muuten ollu ihan bolt on homma vaihtaa sd tilalle td moottori..

apparinpuolen moottorin korvakko pitää risteyttää sd ja td koneista..

sitte niitä startin sähköjä vähä vielä kattella..

etuakselin palkkki on erillainen,meinas olla tiukka paikka saada alapään kehäpultit paikalleen...

kannatttaa muuten laittaa sitte joku 75 mm korikorotus niin lähtee se moottori helpommin pois konehuoneesta....
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.03.2012, 10:19
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Hmmm....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
Eipä muuten ollu ihan bolt on homma vaihtaa sd tilalle td moottori..

apparinpuolen moottorin korvakko pitää risteyttää sd ja td koneista..

sitte niitä startin sähköjä vähä vielä kattella..

etuakselin palkkki on erillainen,meinas olla tiukka paikka saada alapään kehäpultit paikalleen...

kannatttaa muuten laittaa sitte joku 75 mm korikorotus niin lähtee se moottori helpommin pois konehuoneesta....
Kyllä ku itse vaihdoin SD:n TD:ksi irrotin vaan puoleltaan yhdet mutterit korvakoltaan... Ja ei ongelmaa ollut...

Startin johdothan tuli vaihdettua ainakin, kun eri puolilla moottoria... Tämähän olikin tiedossa ja kerrottukkin...

Etuakselin palkkin kaa ei ongelmaa ollut ku sormet mahtu ihan hyvin välistä ja sai ne kaks alapäänkin pulttia kii... Vaikka eihän ne pidä ku sen peltilevyn kii kytkinkopassa... Mikäli nyt samoista pulteista puhutaan...


Moottorit lähti kummastakin yksilöstä hyvin, vaikka kummassakaan EI ollut mitään korotuksia tehty. Startin pulttien asennus vaan työläämpi korotuksitta (omassa tehtny lievä ja helpottaa kummasti). Ja asennuskaan ei tuottanut vaikeutta vakiokorkusena edes...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.03.2012, 20:23
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Kyllä ku itse vaihdoin SD:n TD:ksi irrotin vaan puoleltaan yhdet mutterit korvakoltaan... Ja ei ongelmaa ollut...

Startin johdothan tuli vaihdettua ainakin, kun eri puolilla moottoria... Tämähän olikin tiedossa ja kerrottukkin...

Etuakselin palkkin kaa ei ongelmaa ollut ku sormet mahtu ihan hyvin välistä ja sai ne kaks alapäänkin pulttia kii... Vaikka eihän ne pidä ku sen peltilevyn kii kytkinkopassa... Mikäli nyt samoista pulteista puhutaan...


Moottorit lähti kummastakin yksilöstä hyvin, vaikka kummassakaan EI ollut mitään korotuksia tehty. Startin pulttien asennus vaan työläämpi korotuksitta (omassa tehtny lievä ja helpottaa kummasti). Ja asennuskaan ei tuottanut vaikeutta vakiokorkusena edes...
itte ujutin sen startin sinne väliin ku laskin konetta,sai kiinni aika simppelisti ku käytti semmosta kulmaa jatkopäässä...


apparin korvakkoa ensaanu sopimaan sitte millään...piti vaihtaa sd koneesta,jotenki eripaikassa oli se kiinnitys siinä korvakossa ku laitetaan se kumityyny siihen kiinni,heitti noin 1cm reikien välinene ero sd ja td korvakossa.. mutta joo,vaihettu se on kuiteski ja ekat ajot ajettu,hyvin tuntuu toimivan paitsi laturin remmi meni poikki,,,melkein vois sanoa että uus remmi....liekkö joku vika tuli...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.03.2012, 20:46
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

No sit...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
itte ujutin sen startin sinne väliin ku laskin konetta,sai kiinni aika simppelisti ku käytti semmosta kulmaa jatkopäässä...


apparin korvakkoa ensaanu sopimaan sitte millään...piti vaihtaa sd koneesta,jotenki eripaikassa oli se kiinnitys siinä korvakossa ku laitetaan se kumityyny siihen kiinni,heitti noin 1cm reikien välinene ero sd ja td korvakossa.. mutta joo,vaihettu se on kuiteski ja ekat ajot ajettu,hyvin tuntuu toimivan paitsi laturin remmi meni poikki,,,melkein vois sanoa että uus remmi....liekkö joku vika tuli...
No, itse ujutin sit ku kone oli naitettu vaihteistoon kii... Ja ihan suorilla jatkoilla sen vetelin kii... Yläpultin kyllä taisin vetää lenkkiavaimella kii...
Ylhäältä käsin... Kuten tein varaosiks tulevaa autoakin laittaessa hakukuntoon nevan laidalla...

Jaa... Ei itsellä ollut ongelmaa tosiaan ton korvakon kaa...

Laturin ja tehostimen remmit hain itse rempaa tehdessä ihan uudet ja ei mulla porsinut vielä ja autolla on tähän päivään mennessä jotakuinki tonni toista ajettu omistajan toimesta. Koeajot tehtiin pariin kertaan ja n. 30km per kiekka...

Omistaja tuumaillut jälestä päin et puhdikkaampi ku ennen toi on. Vaik ei siin oo ku pari hepoo enemmän ku ennen,
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.03.2012, 21:42
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Oliko ne samat remmit mitkä lähtiissä

Bonuskuva
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 11:07 (GMT +2).