![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Ja tuore leima no jarruista pomppas ekalla yrittämällä mutta se oli vähän niinku tiedossakin nyt pelaa. oikeen puolen taka "stefa" vuoti tai siis se O rengas, aika erikoinen systeemi minusta että pien O rengas hoitaa tiivistyksen ja pyörii siellä mukana mutta jos se toimii ni eihän siinä. ja sitä tuossa pohdittiin että tarviiko lukko olla kytketty kun vetarin irrottaa tai muuta. Niin ei tarvitse, minulla ei ainakaan tapahtunut mitään odottamatonta Etu satulan tiivisteet vaihdettiin, ilmauksen kanssa vaan meinas jo usko loppuu mutta lopulta saatiin eri kikkojen kanssa ilma liikkeelle ja hyvä tuli.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
G:n ilmaaminen ylipaineellakin oli yhtä helvettiä. Ei vaan poljintuntuma suostunut palautuu vaikka kuinka valutti nesteitä läpi...
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
no hyvä että muillakin on samaa ongelmaa ettei ole ihan yksin tuon vaivan kanssa
|
|
#5
|
|||
|
|||
G:n jarrujen ilmaaminen
Jarrupolustimen polkijaa ei koskaan löydy juuri silloin, kun sitä kaivattaisiin. ("Myöhemmin kyllä, tai ehkä huomenna.")
Tuo ongelma on hoitunut niin G:ssä, kuin muutamassa muussakin autossa yksin seuraavasti: Käsin pumpattavan öjynvaihtajan (sellaisen sankoruiskun näköisen) imuletkun päähän pätkä letkua, joka sopii jarrujen ilmausnippaan. Letku sen verren pitkä ja notkea, ettei se luista pois nipasta, kun sitä avaa. Jarrunestesailiö täyteen, korkki auki / imusäiliöön muutamalla painalluksella alipainetta / ilmausnippaa hiukan auki (niin paljon, että läpinäkyvässä letkussa lähtee kuplat liikkeelle). Nipan juuresta, tietty falskaa hiukan ilmaa imusäiliöön, mutta mukana menee pääasiassa kuitenkin ilmaa ja jarrunestettä jarrujärjestelmästä Kun ilmakuplien lisäksi alkaa tulla enevässä määrin jarrunestettä on ilmat todennäköisesti pois, ilmausruuvi kiinni ja poljintunnetta kokeilemaan. Ehkä, jos epäilet, voi vielä vähän imaista varmuuden vuoksi kerran tai pari. Huom ! varo, että et vedä jarrunestesäiliöä tyhjäksi, tai saat koko järjestelmän täyteen ilmaa. Tietenkin samalla tavalla onnistuu G:ssä lukkojen ja kytkimen nestepiirien ilmaus. Kokemusta ei ole, mutta varmaankin sähköisellä öljynvaihtajalla pääsee samaan. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
meillä on kyllä imuri sitä käytettiin, sitte sellasta konstii että pitkä letku täyteen jarrunestettä ei ilmakuplia välissä ja nippaan niinni paineilmalla painaa säiliöön päin. sitte sellasta että ylipainetta säiliöön ja ruuveja auki. + perinteistä pumppaus systeemii ja letku takasin säiliöön niin ei kulu ihan hirveesti hyvää jarrunestettä hukkaan
![]() mut harvinaisen vaikee oli... |
|
#7
|
||||
|
||||
|
nyt olis kattoteline ja astinlaudat lähes valmiina, hetken annetaan maalin kuivuu
![]() tallilla tapahtuneissa testi olosuhteissa astinlaudat kesti ihan hyvin auton tunkkaamisen mutta ovat kuitenkin rälläkällä irroitettavissa. ![]() huomenna vaihdan nuo hd ohjausvarret ja raidetangonpäät sitten saa akselipanssaria suunnitella kiinni. vihdoin oikea flektin anturi löyty sekin asentuu huomenna. sitten vois tota takapuskurii suunnitella jotain "arb" tyylistä ehkäpä ![]() Mut se tärkein! toivotaan että renkaat saapuis tälläviikolla sitä ennen en pistäkkää kuvia. ![]() sit tota maasto peräkärryy oon suunnitellu ja jotain osia haalittu. katotaan nyt miten kerkee. Viimeksi muokannut tdi : 19.03.2012 22:02 |
![]() |
| Luokat |
| 603, gee, holset, tdi, turbo |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Mercedes-BJ | peraaa | Maasturiprojektit | 44 | 05.02.2010 02:26 |
| Ostetaan Mercedes G | MBG | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.12.2009 23:23 |
| M: Mercedes... | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 10.04.2008 17:05 | |