![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Eli kyllä porttaalikikotin pitäis pystyä tekemään alle kaks metriä korkeena 39½" renkaillakin? Tuo ugly_hj speksi vaikuttaa aika mainiolle.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joo toi on jollain 0,7 rengaspaineilla, on muuten sun range tonkin auton porttaalisoitumisinspiraatiooon vaikuttanut sekä peen hottis. Ei ole ollut tojotan akseleilla tuo auto koskaan niin hyvä ajaa kuin nyt noilla volvolaisilla.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tais olla jotakuinkin Suomen eka volvon porttaaleille leimattu range. Pyssykylässä oli hieman aiemmin leimattu range mokin akseleilla, alla kuva siitä syyskuulta 2004. -Paavo ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
kyllä se minunkin portaalikuumeen phase I alkoi Paavon Rangesta, joka sitten johti Strange Powerin (R.I.P.) syntyyn...
Sittemmin phase II johti HoTTenToTTiin, joka jatkaa elämäänsä ilmeisen hyvin voivana -Farmarin- n hoTeissa - terkkuja Jennylle ! Nyt vaivaa phase III - eli krooninen moGGikuume...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on nyt Jeep XJ:n katonraja muistaakseni ~185-190cm lattiasta, alle tulee Mogin peltiperät ja 42" renkaat. Mutta tuo korkeus on se minkä auto tulee olemaan pohjaanlyöntikumien varassa, ja tarkoitus on saada 15cm sisäänjoustoa niin voi huoletta lasketella menemään vaikka officrossissakin. Vituttaa ajaa jollain kivireellä missä ei ole sisäänjoutoa kuin nimeksi
![]() Enimmäkseen putkirunkoinen kori joka ei putken metripainon mukaan paina ihan älyttömästi; mogin akselit ja 42" Pitbullit painaa sen verta paljon että painopiste ei pitäisi nousta kovin ylös. Laskelmien mukaan kokonaiskorkeudeksi tulee siis 200-205cm, akseleiden alle jää ~45cm, mahan ja helmojen alle sitten hieman reilummin. Kokonaisleveys kait tulee olemaan ~210cm tjsp., joten ei pitäisi olla kaatumatautinen. Sitten se selviää kun joskus saa valmiiksi ![]() Jos alkaisi puhtaalta pöydältä tehdä Jeep Cherokeeta tai Comanchea portaaleilla, niin varmaan tulisi siirrettyä kone + laatikkopakettia taaksepäin ~20cm, saisi painopisteen keskemmälle pituusakselilla ja koneen eteen tilaa tunkea akseli mahdollisimman ylös sisäänjoustossa. Voisi varmaan silloin hyvinkin tehdä 15cm matalemman auton, mikä ei olisi ollenkaan haitaksi. Öljypohjaa leikkaamalla saan ehkä 3-5cm lisää tilaa edessä. Takana ei ole ongelmia, voisi olla vaikka 20cm matalampi ja jäisi tilaa sisäänjoustoille ![]() Sama pätee varmaan moneen muuhunkin offiaihioon, että tekniikkapakettia taakse siirtämällä tilaa portaaleille saisi hyvin ja auto jäisi matalemmaksi. On vain vitunmoinen homma, mitä ei ihan heti innosta alkaa tekemään varsinkin jos kilpiin vielä tulossa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Muistaako ketään mikä oli peltiperän stefan koko. Siis sen johon tulee napa kiinni. Mulla näemmä vuotaa poksi öljysä ulos siitä
Viimeksi muokannut murkula_ : 11.03.2012 19:13 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Paljonko valuperässä on vetopyörästön kotelon halkaisija?
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
90x120x13
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
riiseli mersedes ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Joo... tosiaan tuo Hiluxin korkeus on katon korkeimpaan kohtaan ja 1,5barin rengaspaineilla. Edessä sisäänjoustoa n. 10 senttiä ennenkuin akseli ottaa öljypohjaan, takana suurinpiirtein samanverran. Öljypohjaa olis tarkoitus muokata että saisi vielä vähän madallettua sisäänjoustojen kärsimättä.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Alias hirvitorni kärsseri on noin 238cm korkea unimogin valuakselit ja alla 44" monster mudderit
__________________
RASOR Rauman Seudun OffRoad ry Vain kääpiöt madaltavat autojaan... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Uaz lukot ja muuta jorinaa | Smuli | Tekniikka & Jutustelu | 67 | 02.04.2013 20:39 |
sj 410 renkaat, vanteet ja yleistä | antti_boy | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 05.06.2007 19:30 |
bj.n yleistä tietoa | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 27.07.2005 07:19 | |
Muutos katastus (Yleistä keskustelua) | juha_t | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 19.03.2005 18:01 |