Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.03.2012, 08:52
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Nyt joutaa kysymään että miksi se ilmanotto pitää muuttaa?

__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.03.2012, 10:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika.U Näytä viesti
Nyt joutaa kysymään että miksi se ilmanotto pitää muuttaa?
Varmaan ettei kone vedä vettä sisäänsä jos ajaa syvemmästä lätäköstä? Tai en tiedä, ehkä Rytari haluaa lisää tehoja myllystä ja kylmää ilmaa koneelle?

Mulla ainakin ollut joskus ilmanputsarikotelo melkein suodattimeen asti täynnä vettä vaikka koko keula ei edes käynyt uppeluksissa. Kohtuu hyvinhän tuo etuvalo suojaa pahimman veden sisääntuloa, mutta jos humpsauttaa keulan reilusti valoja myöten lätäkköön niin kyllä helpolla imuroi vettä sisään. Tuolla "cowl intakella" voi käytännössä käydä keula ikkunaa myöden veden alla hetkellisesti eikä tule ongelmaa. Eikä ole snorkkelia ottamassa joka puuhun ja kiveen kiinni eikä estämässä näkyvyyttä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.03.2012, 12:02
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika.U Näytä viesti
Nyt joutaa kysymään että miksi se ilmanotto pitää muuttaa?
numero 1 on se viileä ilma, mulla ainak konehuoneessa on niin lämmintä että kesäkelillä tosta autosta häviää tehoo ihan perr.. kylmempi imuilma auttais siihen asiaan varmaan kummasti.

tommonen matka mitä esim tolla thorilla se ilma tulee konehuoneessa en usko sen enää paljo lämpiävän verrattuna siihen normaaliin että nokkapelliä ei pysty avaan ilman kintaita ja orkkis ilmanputsarikotelo on niin kuuma että pehmenee jo hieman


toisena tulee se vesi, mulla oli vähä syksyn lehtiä ja sammalettakin siellä kipossa tässä taannoin kun enne lumien tuloa vähän offatt.. öö vinssattiin tuolla kulmilla. vaikka ei se irkkisputsari niin paljo ole hörpännyt että se käyntiä haittais niin olis se vaara vähän pienempi tolla cowl systeemillä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.03.2012, 13:18
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Nojuu, ymmärrän sen viileän ilman kyllä.

Miksei sitten samantien sitä snorkkelia? Ei kolise joka puuhun eikä se myöskään häiritte näkyvyyttä...
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.03.2012, 14:16
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika.U Näytä viesti
Nojuu, ymmärrän sen viileän ilman kyllä.

Miksei sitten samantien sitä snorkkelia? Ei kolise joka puuhun eikä se myöskään häiritte näkyvyyttä...
no se snorkkeli maksaa kuiteski jotain myös, cowl kolisee vielä vähemmän joka puuhun ku snorkkeli, ja ku haaveissa on ne kaaret niin sen snorkkelin paikka on hakusessa vähä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.03.2012, 14:29
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
no se snorkkeli maksaa kuiteski jotain myös, cowl kolisee vielä vähemmän joka puuhun ku snorkkeli, ja ku haaveissa on ne kaaret niin sen snorkkelin paikka on hakusessa vähä

No mitä nyt paskaputki ja muutama mutka makso

Kato miten mulla on.
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.03.2012, 14:45
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika.U Näytä viesti
No mitä nyt paskaputki ja muutama mutka makso

Kato miten mulla on.


nii juuri... ei kelpaa leimamiehelle kun on lasin edessä, muutenki tosi kaunis, cowl kummiskaan ei paljo ulospäi näy, mä jos rupeen kantaan paskaputkee tää kylällä mukanani niin aivan varmasti joku tekee tarpeensa sinne, tai sille käy ihan samalla lailla kun villerin rotken pystypiipulle, se tosin puhaltaa rojut ulospäin....
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.03.2012, 18:08
Jii:n Avatar
Jii Jii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: Joroinen/Kuvansi
Viestit: 158
Perusasetus

Autoa on pitkään vaivannut "hyytyminen" 2000 rpm:n tienoilla kun vähänkään antaa kaasua. Nyt on alkanut käydä sietämättömäksi, matkavauhdin ylläpitäminenkin alkaa olla maantiellä työn takana. Kun painaa kaasua liikaa, alkaa nykiä ja paukutella pako- tai imusarjassa. Eli pintakaasulla kiihdyttämällä pääsee vauhtiin, mutta ylämäet tuottaa tuskaa. Kovemmilla kierroksilla (>3000) menee paremmin. Epätoivon vallassa ja kun vikaa ei ole löytynyt johdotukssta, mittailemalla antureita jne jne niin on ollut pakko ruveta enemmän tai vähemmän arviosta vaihtamaan antureita.

Nokka-akseln asentoanturia vaihtaessa huomasin että virranjakajan ratas on aika kulunut, ja jakajassa on jonkun verran välystä. Virranjakajan kehää pitkin mitattuna välystä on noin 3-5mm.

Näyttääkö tuo ratas kokeneempien silmään miltä? Ja paljonko välystä saisi olla vai eikö käytännössä mitään?

Ja se anturin vaihto ei muuten auttanut.

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.03.2012, 20:05
pikku-pepe pikku-pepe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.03.08
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 502
Perusasetus

En tiedä cherokeesta mutta tuolla tapaa kun ottaa wranglerissa ilman moottoriin ikkunan etupuolelta niin kaasua painaessa pitkään pohjassa niin alkaa auton sisätilassa olla happi melko vähissä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.03.2012, 20:13
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-pepe Näytä viesti
En tiedä cherokeesta mutta tuolla tapaa kun ottaa wranglerissa ilman moottoriin ikkunan etupuolelta niin kaasua painaessa pitkään pohjassa niin alkaa auton sisätilassa olla happi melko vähissä.
cherokeessa taaitaa bensa loppua ennne ku ilma tolla tyylillä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 08:25 (GMT +2).