![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() http://www.usparts.fi/?page=59#204 Tuolta hommasin omaan Rangeen, muistais nyt mitat, mutta kun ei. Suunnilleen orkkis mitoissa. Oli Jaskan jäljiltä isompi joka hajos. Oli ihan rungon päältä konepeltiin asti ja keräsi hirveesti kakkaa. Nykyinen on matalampi, jää rungon päälle tilaa runsaat kymmenen senttiä: Ei kerää mutaa. Tämähän on kyllä vm. -79, jos tuossa uudemmassa on jotain lisäkuulereita mukana mitä vanhoissa ei ole.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#2
|
|||
|
|||
![]()
3.5 efissä kiertää automaattilaatikon öljy syylärin kuskinpuoleisessa reunassa.
3.9:ssä on lisäksi moottoriöljyn kierto apparin puoleisessa reunassa. Efissä on kaasarikonetta paksumpi syyläri, korkeus ja leveys vois olla jotakuinkin sama (en oo mitannut). |
#3
|
|||
|
|||
![]()
oon kuullu ja nähny myös kuvia noista alumiinisyyläreistä, mutta uteliaisuudesta kysyn mikä on se kaikkein suurin hyöty joka niillä saavutetaan verrattuna normaaliin isolla vesitilallla olevaan? kun eikö noi oo melko hintavia romppeita?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
2 rivinen alumiininen on mainospuheiden mukaan yhtä tehokas kun 4 rivinen orkkis vastaavan kokosena, ainakin jos jenkkisyyläreistä puhutaan, ja kiinassa tehdyt tarvikejäähdyttimet ei vakuuta muutenkaaan, kohtuu hyvän näkösen (kiinassa tehdyn) alusyyylärin kun saa reilulla parilla ja puolellasasataa niin sitä äkkiä pitää jo varteenotettavana vaihtoehtona siinä vaiheessa.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ainakin -88 3.5EFI:ssä automaatiöljyjen jäähdytin on 'piikkiputki' normisyylärin edessä. Saattaa tuossa vuotta nuoremmassa olle normijäähdyttimen yhteydessäkin jo, vaikka muistelisin sen tulleen vasta 3.9EFI:ssä.
Onko entinen jäähdytin hajonnut/tukossa vai miksi vaihdat? Hintavahan alkuperäinen toki on ja tarviketta ei kannata ostaa. Itse ostin Britpartin tarvikkeen ja tulipahan oppirahat maksettua. Mutta muuten on kyllä itsellä ainakin jäähdytysteho riittänyt alkuperäisessä. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Moi,
> Ainakin -88 3.5EFI:ssä automaatiöljyjen jäähdytin on 'piikkiputki' normisyylärin edessä Tuohan on kaikissa, mut muistelin että fläpperi-ruiskuissakin lisäksi kiertäis syylärin päässä... Voin muistaa väärin, mut helppohan tuo on tarkistaa konepellin alle kurkkaamalla, jos on 3.5 efi helposti kosketusetäisyydellä. -Paavo |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Vielä topikin aloittajalle kysymys; miksei orkkissyyläri kelpaa? Äkikseltään kun miettii niin jäähdyttää tosi hyvin, ikinä ei oo lämpöongelmia kuumassakaan, vaikka syyläri olis (isoilta?) osin tukossa turpeesta ja kurasta jne., helppo kun istuu paikoilleen virittelemättä.
Hinta? Paino? Mikä muu syy vois ajaa hakeen vaihtoehtoista ratkaisua? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
joo on se automaatin lauhdutin mullakin piikkisiilenä siinä eessä. On menny jäähdyttimestä jäähdytysrimat aika huonoon kuntoon. aattelin kävästä kyselemässä et paljonko syylärin kunnostus maksais. Mistähän löytäis flektin vikon kun tuntus olevan sekin sökö
__________________
Off Road Klupi Ilimanmithän Ei sole poika mikhän muutako lorttapohjassa ja mättöä konepellille www.lvikemppioy.webs.com |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Range Rover 3.5EFI jäähdytin | maddis | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2012 19:42 |
Myydään Range roverin osia. | tapsa4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 17.09.2009 20:51 |
Myydään Range roverin Tukivarret | tapsa4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 09.04.2009 15:14 |
Myyty Range Roverin jäähdytin ESR74 | JussiR | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 25.03.2009 07:21 |
M: Range Roverin ylivaihde | RR82 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 07.10.2007 09:12 |