![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Turvelillingin pääsy taitaa olla aikas vaikeeta estää... Onko kukaan tehnyt sellaista ratkaisua että putki rungon ulkopuolelle heti eturenkaan takaa ja siitä taaksepäin semmosella ainevahvuudella että kestää??? -JEO-
__________________
Toyota Hilux 2,4D-4D -17 M-B 280GE -87 (Yhteishyvä) (Nissan KC 2.5TDi -05) (Nissan Terrano2 2,4i -96) (Mitsubishi L-200 2.5TD -96) |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuollaista pohdin itsekkin. Jos sen putken saa pujotettua jotenkin viisaasti sieltä alkupäästä renkaan kohdalta (ettei osuisi koriin, korin kannakkeeseen, tukivarteen, renkaaseen) niin sen loppuputken kanssa kyllä pärjää. Laittaa menemään lähellä runkopalkkia ja aika ylhäällä niin eiköhän isoimmat osumat silloin ota se runkopalkki. Jos haluaa laittaa siihen palkin viereen myös vaimentimen niin hitsaa siihen sellaiset pienet liukulevyt (pakoputkesta vaimentimen ulkoreunaan) niin ei jää mitään kynnystä mikä tarttuisi mihinkään.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ahasta
Kovin ahdas se toisiaan on... jos muutais korin kannakkeen joksikin aivan muuksi ja tois putken läpi siitä vanhan kannakkeen putkesta joka tulee rungon läpi???
Tätä miettinyt, mutta toivoin jollakin olevan tarjota jotakin yksinkertaisempaa. Omat ideat kun tuppaa olemaan niitä kaikista monimutkaisimpia : )
__________________
Toyota Hilux 2,4D-4D -17 M-B 280GE -87 (Yhteishyvä) (Nissan KC 2.5TDi -05) (Nissan Terrano2 2,4i -96) (Mitsubishi L-200 2.5TD -96) |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
On tehny, mutta kuvia ei ole. Korin kannatinputki pois, niin mahtuu paljon paremmin ja mahdollisimman lähelle runkoa. Turbolta n. 2m rst putkea, ei vaimentimia. Joissakin 463 sarjalaisissahan se tulee noin, mutta on vedetty aavistuksen pidemmälle(toisellepuolelle http://www.youtube.com/watch?v=Uh73n...eature=related). Tuossa joku viritys http://www.youtube.com/watch?v=gHLwUJNtk40 http://hikipedia.info/wiki/G-man Viimeksi muokannut Tumi : 07.03.2012 12:49 |
#5
|
|||
|
|||
![]() PRESSURE RETAINING VALVE
Tähän vitjaan on hyvä jatkaa eli mikä on tuo valve jarrupiirissä taaksemenevän putken välissä? Mitä se tekee? Eli joku venttiili vissiin... esiintyy numerolla 65 oheisessa kuvassa.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mutua:
Jonkinlainen hidastusventtiili paineennousulle...
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 21.03.2012 13:09 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Eli jos otan ja suolistan tuon potikan eli kaivan sisuskalut pihalle niin jarrujen epämääräinen poljintuntuma saattaisi korjaantua...
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
jos tuo toimii niinkuin kuvittelen...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
PRESSURE RETAINING VALVE = PAINEEN SÄILYTYS VENTTIILI |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
No nyt kuulostaa PALJON viisaammalta - onnex meillä on tuo hauska ja wiisaskin naawaparta ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
idea toiminnasta tai paremminkin tarkoituksesta ei vielä avaudu... Tarkoitan sitä että kun hyrdaulisesti pidetään männät vireessä niin pääseekö mekaaninen säätö kirraamaan kenkiä miten? |
#12
|
||||
|
||||
![]() Faktaa
Ei mutu vaan kirjatietoa.
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Juurikin tätä tietoa olin hakemassa. Kiitos ja kumarrus.
Meillä ei alkuperäisistä takajarruista muuta kuin muisto tallella. Tuo kyseinen venttiili pitää ohittaa ja todeta vaikutus. Jos se aiheuttaa ei toivottua "ominaisuutta" poljintuntumaan... |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Löytyykö tuolle venttiilille varaosanumeroa? Onko hinta- ja saatavuustietoutta kenelläkään?
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuote 23-8531 Nimike Jarrupaineen säädin MB-G/Pakut Hinta 88.80 € Kuvassa ehkä nro. 163 Minulla ollu ikinä G:ssä jarrujen kanssa ongelmia(mitä nyt pääsylinteri meni vaihtoon yhden kerran, 10 vuoden aikana). Kun ne kerran laittaa kuntoon ja muistaa säätää joskus, niin kyllä ne pelaa. Huom! Takajarrut on ainakin 460 sarjassa käsisäätöiset, ei automaatit. Ja uudet osat ei paljoa maksa. Toki eihän se levyjarru rumbakaan kait paha rasti ole... vetarin laipasta pitää sorvata vähän pois, jne. |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Jep. Letkut kävin läpi tänään ja oli ehdassa kuosissa. Selkeesti edellinen omistaja hiljan letkuttanu uusiksi. Muutkin katsurin mukinat tuli tänään kuntoon niin pääsee seuraavaksi ihmetteleen tota jarrua. Ei kais siinä tartte muuta vikaa olla kun työsylinteri päästäny mehut ulos...
Oli muuten kyllä naurussa/itkussa pitelemistä kun katsuri laitto myös jälkitarkastuksen etujarruletkusta joka oli muka hankautunut ja meni väärää reittiä. Tänään kun tutkin ton letkuston niin se meni tasan ainoaa oikeeta reittiä eikä ollut minkäänlaista jälkeä missään... Ei minkäänlaista hankautumaa. Täytynee viedä suurennuslasi katsurille lahjaksi jälkitarkastukseen... Ei muutenkaan ollu Gee vissiin kauheen tuttu hälle kun kyseli että voiko tällasen nelivedon laittaa jarrudynoon ollenkaan ja kaiken kukkuraksi etti etuparkkivaloja vilkkumajakoista... Semmosta... ![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Kurkkaapa nyt GKC sinne rummun sisään ihan ekaks, veikkaan ettei vuoda jarrusylinteri, vaan haiskahtaa peräöljy... Se vetarin stefa ei oo ikuinen
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 87 | 26.11.2008 14:00 |
Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |