Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.03.2012, 07:09
JEO:n Avatar
JEO JEO ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.08.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 203
Perusasetus

Pakoputki


Ideoita ja kuvia miten ootte pakoputken laittaneet.

Itellä pätkä G280, alustassa 3mm hardox panssari, putki menee sen päällä ja tulee rungonläpi ulos oikealta kyljeltä takarenkaan edestä.

Tämä on muuten hyvä, MUTTA kun panssarin päälle jotenkin mystisesti kertyy turvetta, niin tulipaloja/alkuja on ollut ihan riittävästi : )

-JEO-

__________________
Toyota Hilux 2,4D-4D -17
M-B 280GE -87 (Yhteishyvä)
(Nissan KC 2.5TDi -05)
(Nissan Terrano2 2,4i -96)
(Mitsubishi L-200 2.5TD -96)
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.03.2012, 07:30
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Itel tulis yksinkertaisempana ratkaisuna mieleen semmonen pakosarjan kääre. Ei voi olla putki enään niin kuuma auton alla(olettaen ettei ole jälkipoltinta eli käy liian rikkaal) etteikö noin pieni lämpöeristys auttais. Toinen on et estät sen turpeen pääsyn sinne panssarin päälle. Sit jos ei auta niin alkasin ite vasta putkihommiin... =)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.03.2012, 11:21
JEO:n Avatar
JEO JEO ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.08.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 203
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tatsga Näytä viesti
Itel tulis yksinkertaisempana ratkaisuna mieleen semmonen pakosarjan kääre. Ei voi olla putki enään niin kuuma auton alla(olettaen ettei ole jälkipoltinta eli käy liian rikkaal) etteikö noin pieni lämpöeristys auttais. Toinen on et estät sen turpeen pääsyn sinne panssarin päälle. Sit jos ei auta niin alkasin ite vasta putkihommiin... =)
Bilteman käärinliinaa jo lähes kokomatkalla, turve imeytynyt kääreeseen ja tahtoo haista koko ajan.
Turvelillingin pääsy taitaa olla aikas vaikeeta estää...

Onko kukaan tehnyt sellaista ratkaisua että putki rungon ulkopuolelle heti eturenkaan takaa ja siitä taaksepäin semmosella ainevahvuudella että kestää???

-JEO-
__________________
Toyota Hilux 2,4D-4D -17
M-B 280GE -87 (Yhteishyvä)
(Nissan KC 2.5TDi -05)
(Nissan Terrano2 2,4i -96)
(Mitsubishi L-200 2.5TD -96)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.03.2012, 11:56
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Tuollaista pohdin itsekkin. Jos sen putken saa pujotettua jotenkin viisaasti sieltä alkupäästä renkaan kohdalta (ettei osuisi koriin, korin kannakkeeseen, tukivarteen, renkaaseen) niin sen loppuputken kanssa kyllä pärjää. Laittaa menemään lähellä runkopalkkia ja aika ylhäällä niin eiköhän isoimmat osumat silloin ota se runkopalkki. Jos haluaa laittaa siihen palkin viereen myös vaimentimen niin hitsaa siihen sellaiset pienet liukulevyt (pakoputkesta vaimentimen ulkoreunaan) niin ei jää mitään kynnystä mikä tarttuisi mihinkään.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.03.2012, 12:38
JEO:n Avatar
JEO JEO ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.08.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 203
Perusasetus

Ahasta


Kovin ahdas se toisiaan on... jos muutais korin kannakkeen joksikin aivan muuksi ja tois putken läpi siitä vanhan kannakkeen putkesta joka tulee rungon läpi???

Tätä miettinyt, mutta toivoin jollakin olevan tarjota jotakin yksinkertaisempaa. Omat ideat kun tuppaa olemaan niitä kaikista monimutkaisimpia : )
__________________
Toyota Hilux 2,4D-4D -17
M-B 280GE -87 (Yhteishyvä)
(Nissan KC 2.5TDi -05)
(Nissan Terrano2 2,4i -96)
(Mitsubishi L-200 2.5TD -96)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.03.2012, 12:42
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Viestit: 1.502
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JEO Näytä viesti

Onko kukaan tehnyt sellaista ratkaisua että putki rungon ulkopuolelle heti eturenkaan takaa ja siitä taaksepäin semmosella ainevahvuudella että kestää???

-JEO-

On tehny, mutta kuvia ei ole. Korin kannatinputki pois, niin mahtuu paljon paremmin ja mahdollisimman lähelle runkoa. Turbolta n. 2m rst putkea, ei vaimentimia.

Joissakin 463 sarjalaisissahan se tulee noin, mutta on vedetty aavistuksen pidemmälle(toisellepuolelle http://www.youtube.com/watch?v=Uh73n...eature=related). Tuossa joku viritys http://www.youtube.com/watch?v=gHLwUJNtk40

http://hikipedia.info/wiki/G-man

Viimeksi muokannut Tumi : 07.03.2012 12:49
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.03.2012, 11:47
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

PRESSURE RETAINING VALVE


Tähän vitjaan on hyvä jatkaa eli mikä on tuo valve jarrupiirissä taaksemenevän putken välissä? Mitä se tekee? Eli joku venttiili vissiin... esiintyy numerolla 65 oheisessa kuvassa.

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.03.2012, 13:04
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Mutua:

Jonkinlainen hidastusventtiili paineennousulle...
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 21.03.2012 13:09
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.03.2012, 15:43
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Eli jos otan ja suolistan tuon potikan eli kaivan sisuskalut pihalle niin jarrujen epämääräinen poljintuntuma saattaisi korjaantua...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.03.2012, 17:10
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Tähän vitjaan on hyvä jatkaa eli mikä on tuo valve jarrupiirissä taaksemenevän putken välissä? Mitä se tekee? Eli joku venttiili vissiin... esiintyy numerolla 65 oheisessa kuvassa.
Sen venttiilin tehtävä on säilyttää pieni esipaine takajarruilla, jotta jarrukengät ei palautuisi ihan kokonaan, koska seuraavalla polkaisulla ne ei menis kertapolkasulla perille asti.
PRESSURE RETAINING VALVE = PAINEEN SÄILYTYS VENTTIILI
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 21.03.2012, 19:58
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Sen venttiilin tehtävä on säilyttää pieni esipaine takajarruilla, jotta jarrukengät ei palautuisi ihan kokonaan, koska seuraavalla polkaisulla ne ei menis kertapolkasulla perille asti.
PRESSURE RETAINING VALVE = PAINEEN SÄILYTYS VENTTIILI

No nyt kuulostaa PALJON viisaammalta - onnex meillä on tuo hauska ja wiisaskin naawaparta !!!
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.03.2012, 20:15
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Sen venttiilin tehtävä on säilyttää pieni esipaine takajarruilla, jotta jarrukengät ei palautuisi ihan kokonaan, koska seuraavalla polkaisulla ne ei menis kertapolkasulla perille asti.
PRESSURE RETAINING VALVE = PAINEEN SÄILYTYS VENTTIILI
Mielenkiintoista... Eikös rummuissa ollu jonkinlainen mekaaninen säätö kengille muistelisin näin? Ja siitä huolimatta vielä pitää tommoinen viritys laittaa?
idea toiminnasta tai paremminkin tarkoituksesta ei vielä avaudu... Tarkoitan sitä että kun hyrdaulisesti pidetään männät vireessä niin pääseekö mekaaninen säätö kirraamaan kenkiä miten?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 24.03.2012, 14:25
Suikkanen Suikkanen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.11
Sijainti: Häme
Viestit: 33
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Tähän vitjaan on hyvä jatkaa eli mikä on tuo valve jarrupiirissä taaksemenevän putken välissä? Mitä se tekee? Eli joku venttiili vissiin... esiintyy numerolla 65 oheisessa kuvassa.

Löytyykö tuolle venttiilille varaosanumeroa? Onko hinta- ja saatavuustietoutta kenelläkään?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 24.03.2012, 19:38
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Suikkanen Näytä viesti
Löytyykö tuolle venttiilille varaosanumeroa? Onko hinta- ja saatavuustietoutta kenelläkään?
A0004313907 on vissiin se numero. http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cat...&client=dr2000 tuolta tongi lisää.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 24.03.2012, 19:46
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Viestit: 1.502
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Suikkanen Näytä viesti
Löytyykö tuolle venttiilille varaosanumeroa? Onko hinta- ja saatavuustietoutta kenelläkään?
Tilit näyttää nollaa motonetissa.
Tuote
23-8531
Nimike
Jarrupaineen säädin MB-G/Pakut
Hinta
88.80 €

Kuvassa ehkä nro. 163

Minulla ollu ikinä G:ssä jarrujen kanssa ongelmia(mitä nyt pääsylinteri meni vaihtoon yhden kerran, 10 vuoden aikana). Kun ne kerran laittaa kuntoon ja muistaa säätää joskus, niin kyllä ne pelaa. Huom! Takajarrut on ainakin 460 sarjassa käsisäätöiset, ei automaatit. Ja uudet osat ei paljoa maksa.

Toki eihän se levyjarru rumbakaan kait paha rasti ole... vetarin laipasta pitää sorvata vähän pois, jne.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Räjäytyskuvia mersusta Larha Tekniikka & Jutustelu 12 23.06.2015 07:30
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! TOPPAHOUSU Chit-Chat 87 26.11.2008 14:00
Mersusta loppuu joustot! Larha Tekniikka & Jutustelu 13 26.02.2008 20:41
Mersusta huoltoauto MakeH Tekniikka & Jutustelu 2 13.04.2006 17:24
Mersusta Masi Tekniikka & Jutustelu 0 23.11.2005 18:07


Sivu luotu: 00:55 (GMT +2).