Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.03.2012, 20:02
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Kumet lukkovanteella!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
mun kokemuksella sika pysyy huonosti renkaassa, joskus jotain palkeen kieltä koitin liimailla... (voi olla että ei lolu oikea sikaa kumille)

pyyhkäses jarrunesteellä renkaan reuna, pehmentää kivasti vanhoja korppuja...
Eikäku on uuvet Irokit ja pehmiätä kumesta. Kumen ja vanteen pinnat erittäin puhtaat asentaessa.

On viisi pyörää joista kaksi vuotaa. Kuinkas kiriälle nuo kehän pultit arvaa vetää ja näin litistää kumen reunaa?
Taidan vähän kiristää noita vuotavia lisää, kunhan ensten vairilla kattelen mistä kuplia tuleepi.

t. Ismo Ämmä

__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 06.03.2012 20:05
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.03.2012, 20:53
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Ei oo mullakaan mitään tököttejä vanteen ja kumin välissä eikä vuoda yhtään, ja ihan itse pari vuotta sitten tinatut vanteet eli ei voi olla mikään ameriikan temppu liimata kehä vanteeseen
hyvin/oikein. Pyörännapaan pistin hitsauksien jälkeen vanteen pyörimään rälläkän voimin ja siinä tasoittelin pahimmat kuhmut, sitten mallia päälle ja hyvä tuli.

Kehät on kiritty silleen näppituntumalta, katsele vesi+fairy+suihkupullo menetelmällä mistä vuotaa ja kokeile kiristää ko. alueen pultteja. Momentin yläraja lienee siinä että kehät taipuu liikaa tai jos pulteista korkaa kierre.

-Paavo

PS. Varmaan maailman pisin signature, tosi rasittava, eikö millään saa lyhyemmäksi, esim. 1 rivi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.03.2012, 21:00
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti

PS. Varmaan maailman pisin signature, tosi rasittava, eikö millään saa lyhyemmäksi, esim. 1 rivi
Saat omista asetuksista ylhäältä vasemmalta muutettua siten, ettei näy allekirjoitukset.
Itse en oo niitä kattellu moneen vuoteen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.03.2012, 21:37
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Off-topic

Pauli, ISO kiitos, euroopan paras "näin teet offipalstasta siedettävämmän" vinkki, muillekin tiedoksi eli http://forums.offipalsta.com/profile.php?do=editoptions ja sitten kelaat "Thread Display Options" kohtaan ja sieltä ruksi pois kohdasta "Show Signatures". Lyhenee esim. nuo ImacInnessin postaukset 90%, ja kaikki on eduksi signal/noise suhteelle.

Onko kellään mitään järkevää signaturessa, eikö defaultin vois säätää don't show signatures, ja sitten kaikki kalustonsa listaajat vois laittaa signatureen mitä ikinä haluaa, eikä kukaan ikinä huomais, eli valtakunnassa kaikki hyvin...

-Paavo
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.03.2012, 21:51
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Juu ainaki Irokissa se tiivistävä sisäpinta on melko jurmuinen niin pultit pitää olla tosi tiukassa jos ei laita mitään mäskiä väliin. Muuten vuotaa tai katkee pultit kun pitää vetää ääliöön...
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.03.2012, 22:03
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

Tasasen hitsin kun on vetässy ja pikkusen pyyhkässy lamellilaikalla isoimmat patit irti niin ei oo tarvinnu ikinä mitään tiivisteliimoja laittaa, nimimerkillä aikamonet bead lock vanteet tehny ja monet eri merkkiset ja malliset renkaat laittanu niille. eikä pulttejakaan ole mitenkään extra tiukkaan tarvinnu vetää.

kumi tiivistyy hyvin tasaiseen hitsi palkoon, se on viimenen temppu et hioo hitsin kokonaan pois saati et menee turhaan sorvailemaan hitsiä sileemmäks.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.03.2012, 06:26
tare:n Avatar
tare tare on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.051
Perusasetus

ei oo omissa bead lock vanteissakaan ollu mitään liimoja (tsl,bogger,irok)
ihan jo siitäkin syystä että jos/kun renkaan laittaa jollekin toiselle vanteelle niin hirvee putsaustyö jos käytetty "liima" puree kunnolla
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.03.2012, 07:13
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.541
Perusasetus

Pulttien kireyteen pitäis riittää sellanen nätti rannemomentti. Ite kiristelly sellasella pienellä T-avaimella ja ei oo vuotanu. Tai jos vuotaa niin pultit onki ollu vähä löysässä ja pikkunen kiriminen taas hoitanu tiiviiksi. Ne pultit siis meinaa löystyä alkuun kun kumi pikkasen litistyy vähitellen. Sit kun niitä aikansa kiristelee niin se kiristelyn tarve vähenee. Ja sit kun niitä ei oo aikoihin tarkastanut niin yhtäkkiä ne onkin löysällä. Eli säännöllinen tarkastus tarpeen mukaan!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Land Cruiser KJ90 T-Belt valon nollaus Mojoman Tekniikka & Jutustelu 6 09.08.2012 20:11
Suzuki Jimny Quick Lock / Lock right 1510 poskiratas ongelma Smäkä Tekniikka & Jutustelu 0 29.09.2011 23:17
T-BELT valo Hilux joa Tekniikka & Jutustelu 5 23.11.2008 16:08
M: Lock Right (Qvick Lock) LJiihin tai Hiluxiin Rassi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 19 14.06.2006 11:46


Sivu luotu: 20:17 (GMT +2).