![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
||||
|
||||
![]()
http://forums.offipalsta.com/showthr...469#post826469
Joopa joo, sulakeonkelmaan löytyi ratkaisu tossa linkin topikissa. Pakkianturihan se siellä maadoitti. Pimeyden laskeuduttua korjaaminen jäi huomiselle. Voisi kokeilla myös sen polttoainevalon polttimon laittamista takasin, sillä kun ei ilmeisesti ollut mitään yhteyttä sulakkeen palamiseen, sattuipa vaan sopivaan kohtaan oire ja muutos järjestelmässä. ps. Kaimanit ei ole kovin kummoiset talvirenkaat, 40km/h on ihan sopiva matkavauhti. ![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#52
|
||||
|
||||
![]()
Konttiin heivattu 2x10" subit ja niille vahvistin+jakosuodin. Siivosin samalla koko auton, vain kaksi täyttä muovikassia täysin turhaa rojua ja roskaa.
Keulapään valaistusta suunnittelin uusiksi, lisää tulee 2 lisäpitkää ja 2 työvaloa, nämä kattotelineeseen. Johdotuksen kanssa mietin, josko vetäisi katolle virtaa "isolla" 20 mm^2 kaapelilla ja rakentelisi releytykset ja muut himmelit vesitiiviiseen laatikkoon katolle. Kabiinista ohjaukset 7-napasella peräkärrykaapelilla yhtenä kyrpänä ulos, niin vähenisi se johtohelvetti sisältä jonkin verran.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#53
|
||||
|
||||
![]()
Nah. Tulipa turailtua, eli korikorotus 50mm. Takapään kiinnikkeet on kyllä melkosen haperoa, kuten koko taimmainen poikkipalkki. Helppo laittaa palikat väliin, kun vaan vääntää korin kiinnikkeen edestä.
![]() Mahtuu tupakkiaski kaaren sisälle ruttaantumatta ![]() ![]() Jarruputkia en lähtenyt taittamaan ollenkaan, vaan pistin pirran pyörimään ja tein tilaa putkille. ![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#54
|
||||
|
||||
![]()
Taas mennään! Tuossa viimeisimmässä kuvassa ton kirkkaimman valon kohdalla oleva "pikku" mätä paljastui oikein kunnon reijäksi, 30cm x 10-2cm. Tai olihan siinä paikka, joka lähti liitämään parilla sorkkaraudan kopautuksella, vain pikku reikä oli näkyvissä.
Tuohon paikkaan oli laitettu massaa sitäkin reilummin, mikä hitsisaumassa oli säästetty. Haiskahti ihan kevyesti katsastuspaikalta tuo värkki, kun materiaalikin oli jotain 1,5mm rosteripeltiä. Nyt on 4mm plootusta kunnon paikka ja maalit ja massat lämpimään pintaan niin varmaan kestää sen mitä muutkin haperot tossa vehkeessä. Ei varmaan ensimmäinen mutkan kohdalta laho maasturin runko, kun pakkaa tuota muta-hiekka-ruoste-suolapaskaa aisan täyteen niin siinähän muhii. Kuvatkin tähän löytyisi kunhan vain saan koneelle.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#55
|
||||
|
||||
![]()
Kuvat rungon paikkuuksesta:
Pikku reikää näyttäisi olevan? ![]() Heppaillaanpa paikka päälle. ![]() Maalia niskaan. ![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#56
|
||||
|
||||
![]()
Joulupäivän iltana alkoi puskurijumppa. Vanha puskurinraato pihan perältä talliin ja laikka laulamaan.
![]() Sopivat palat, noin 13 cm päistä pois ja päätyihin 4mm lätkät tilalle. Vanhat kannakkeet 60mm korokkeella takaisin paikalleen. Tottakai kaasu loppui mikistä tähän vaiheeseen. ![]() Vähän vesijohtoputkea ja valmista mutkaa niin tämmönen siitä tuli. ![]() Pikku fiksausta vielä ja sitä migin kaasua niin kyllä tuo varmaan ihan välttävän hyvä on. Nuo kumilortot lähtee kuubaan kyllä ja pikku tuki tuolle paksulle putkelle puolentoista tuuman putkesta niin avot. Saapa nähdä malttaako tuota jättää noin simppeliksi, lopulta tähän varmaan hitsataan koko romulaari ja 4kpl lisävaloja, vetolenkit ja liftin teline. ![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#57
|
||||
|
||||
![]()
Nonii, näköjään se meni vinssipedin askarteluksi.
![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#58
|
||||
|
||||
![]()
Tuo vinssipeti tulee aika nätisti tuohon rungon väliin,ainakin siihen tein itse kun pystyi hyödyntämään valmiita reikiä. Tuleeko joku sähkövatkain vaiko toyotankuninkaallinen?
|
#59
|
||||
|
||||
![]()
Sähkövirveli mallia kiinamötkö. Jonku sortin peti pitäis tulla mukana vinssissä, pitää vähän mallailla sitten kun pääsee pajottaan.
Katolla oleviin valoihin olisi uudet kaapelointivärkit valmiina ja snorkkelia varten olis rööriä ja mutkia myös. Hankaloittaa harrastuselämää, kun ei ole tallille muutaku 250km. ![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#60
|
||||
|
||||
![]() ![]() Töttöröö, tollasta väsättiin tämä päivä. Kaipa se välttää. ![]() ![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#61
|
||||
|
||||
![]()
Eilettäin tuli laitettua myös ilmavaivoja kuntoon ja huonon käynnistyvyyden aiheuttaneet jutut poistuivat.
Tossahan on mulla hüco-kopio siirtopumppu, jossa letkut kiinnitetään aivan ylimaallisen huonoilla ja kepuleilla laipoilla ja sieltähän se nappasi ilmaa ainakin. Pieni haitta käynnistyksen kannalta vissiin oli myös liian pieni perussyöttö. ![]() Pidensin tankin täyttöputkea ja huohotinta, oli vähän letkut turhan tiukalla korikorotuksen jäljiltä.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#62
|
||||
|
||||
![]()
Hohoo, jakolaatikon ketju hyppii yli vedättäessä. Sekin vielä.
![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#63
|
||||
|
||||
![]()
Kerroppa jos jostain löydät uuden ketjun,vois miltei ostaa varastoon yhden niin olis varalle sellainenkin.
|
#64
|
||||
|
||||
![]()
Timanttitiskiltä hiukkasen rapeahko 600€ uusi ketju, ihanan kallista.
![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#65
|
||||
|
||||
![]()
Mulla olis kokonaanen pikkuaski ylimäärääsenä pistä yv jos kiinnostaa
|
#66
|
||||
|
||||
![]()
Ei kellään olis hajua mitkä on vetoketjun speksit tässä ykköskoppasen isossa laatikossa?? Jos jollain olisi irrallaan loota niin olisin melko kiitollinen mitoista, eli rattaan leveys, hampaiden jako nokasta nokkaan ja lenkkien määrä.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#67
|
||||
|
||||
![]()
Laitetaas nyt jotain semmosta projektin edistymiseen liittyvää, eli tuli hommattua L200 vaparin imusarja coolerin siirtoa varten. Ajatuksissa on rakentaa uusi 2" ahtoputkisto ja istuttaa vakiocuuleri keulalle vinssin ja releboksin kaveriksi. Viskoflektin heitto kuubaan ja korvaaminen termostaattiohjatulla sähköflektillä tilan saamiseksi on varmaan edessä, jos vaan suunniteltu syylärin siirto taaksepäin toteutuu.
Tuohon L200 imusarjan huohotinputkeen meinasin istuttaa m12 tai m14 banjoliittimen, josta saapi ryöstettyä painetta hukkaportin kellolle, ahtomittarille ja vaikka juuttuvasiipisen ohjaukseen. Saa nähdä jos projekti nytkähtäisi todellisuudessa eteenpäin tuossa hiihtolomalla, kun ulkomaanmatkakin peruuntui.. ![]() ![]() Jakiskin pitäisi pudotella alas, perkeles, eikö mitään muuta... ![]() ![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#68
|
||||
|
||||
![]()
Aika sissi saat olle että pelkän jakiksen tiputat pois,ja ennenkaikkea että saat sen vielä paikoilleen. Siinä nimittäin on sen vaihteensiirtäjän putkisokka kovin vittumainen laittaa paikoileen jo lattiallakin,saati sitten autossa paikoillaa ollessa,ehkä helpompi puottaa koko pökäle lattialle niin samalla katsoo kytkimen,kampuran takastefan,silmälaakerin kunnon sekä vp hammaskehän kuluneisuuden.
|
#69
|
||||
|
||||
![]()
Jotain pikkusta olis nakerreltu, takapäähän uusi poikkipalkki 90x40x5 palkista.Tankki heivattiin kuubaan odottamaan fiksausta ja perärutkun 20l bensatankki kabiinin puolelle väliaikaisratkaisuksi.
![]() Uudet kaapelit startille 50 neliön kaapelilla ja vinssille 70 neliöistä. Maadoitukset myös kuntoon. Solenoidiboksiin pitää vielä vaihtaa vahvempaa jöötiä virralle, että saa hyödyn irti kaapeleista. Vinssi on paikallaan ja ruokottoman näkönen vinssipuskurin tekele myös. Laturilta lähteviin kaapeleihin laitettiin pätkä uutta kaapelia ja suojattiin kunnolla, oli nimittäin melko lahot ne eristeet ja toinen kaapeli jo poikki. Onneksi oli vetäytynyt kuoreensa eikä jäänyt sätimään pitkin konehuonetta... ![]() ![]() ![]() Kaikki liitokset tehtiin puristamalla ja pienellä määrällä tinaa. Suojaus kutistesukkaa, akkunapavassua,kurttuputkea ja tesan mustaa erkkaria. Akunkengätkin tuli vaihdeltua uusiin ja hienoihin.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#70
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() Mitä rumempi, sen parempi.. ![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#71
|
||||
|
||||
![]()
Saiskohan tuota rullakitaa vähän syvemmälle,on aika ottavalla paikalla nyt? Miksi leikkasit rungosta nuin paljon pois,oliko kenties laholahovikkaa
![]() |
#72
|
||||
|
||||
![]()
Se rullakita on lähdössä verkonpainoksi kunhan jäät sulaa, liukukidan saa tuohon puskimen tasalle.
![]() Olihan siellä jonkunlaista mätää, aivan laho koko paska siis. Korikannakkeet irtipoikki, isoja reikiä koko palikka täynnä ja muutenkin pehmeä koko perä.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#73
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#74
|
||||
|
||||
![]()
Nyt siinä ois palkki paikallaan persiissä ja maalit+massat päällä. Jotkut vinotuet vielä pitäisi askarrella sinne alkuperäisien suunnille. Kohta pääsis taas ajamaan, tällä on kohta 3000km rullailtu oston jälkeen.
![]() ![]() ![]() Laitoin oravasuodattimen(merceedeksen) tohon polttoainelinjaan ja uuden takaiskuvenan, nyt pitäis päpättää hyvin. Pitää katella ton kidan myymistä, varmaankin tuo seisoo tossa tuomiopäivään asti.. ![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#75
|
||||
|
||||
![]()
Mites muuten on, eikös tässä pitäis olla jakolaatikon vasemmalla puolella laatikon kiertymistä estävä tukikumi? Semmonen rinkula..
"Uusi" mercuryn tankki pelaa hyvin, käy tosi nätisti kun ei ole ilmavaivoja enää rasitteena. Vielä plasticpaddingilla pitää sipistellä läpivientejä viimesen päälle. ![]() Latausjännitekin nousi puolen voltin verran uusilla liitoksilla ja kaapeleilla, startin piristymisestä puhumattakaan. Valotkin kirkastui. ![]() Huonoa on vaan se nakuttava jakiksenketju, estää aika lailla neliveto päällä ajelut. ![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Paha olo | mika | Kysy MäIteltä | 4 | 17.05.2003 03:07 |
Paha olo jo ennen suoritusta? | tuska | Bees & Honey | 1 | 03.01.2003 15:25 |
Paha Spyde | Lars | Cooking & Food | 0 | 08.03.2002 10:10 |
Unix on Paha! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 15:34 |
Paha olut | Lars | Oluet | 0 | 22.09.2001 12:38 |