Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.03.2012, 11:23
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus




Tuossa pari kuvaa selventämään tuota miten tuolle pakkirattaalle vissiin yleensä käy.
Myöskin siirtäjähaarukasta näyttäisi lähteneen palanen, mutta ei näy tuossa kuvassa.
Vika ilmeni siis niin että pakki ei pysynyt päällä, väkisellä pitämällä sai kauhean rutinan kanssa peruutettua.
Nämä kuvassa näkyvät romppeet (pakki ja vitosvaihde) ovat siis jakolaatikon puoleisessa päässä vaihdelaatikkoa, ja tuon laipan jälkeen alkaa se "kytkinkoppa" joka on vaihdettava kun tekee TD->SD swapin tai toisin päin.



Tässä tuo SD-mallin kytkinkoppa mittojen kanssa.


Viimeksi muokannut tonikki : 05.03.2012 11:28
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.03.2012, 17:22
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.913
Perusasetus

Taitaapa Cypressi vaihella moottori/laatikkosetin tuosta
http://www.youtube.com/watch?v=KwyZcJutpkE

Mutta millä helvetillä minä nyt sitten päristelen ???
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.03.2012, 19:15
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen Näytä viesti
Taitaapa Cypressi vaihella moottori/laatikkosetin tuosta
http://www.youtube.com/watch?v=KwyZcJutpkE

Mutta millä helvetillä minä nyt sitten päristelen ???

se on mun nyt, myynti krapulaa ei sitten hyväksytä
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.03.2012, 19:28
abc123 abc123 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.10
Sijainti: keski-suomi
Viestit: 43
Perusasetus

onko kukaan mitannu noitten vääntösauvojen kiristyspulttien paksuutta kun en muista että oliko 12mm ja auto ei ole tässä lähellä ja pitäs viikonloppuna pistää uuet pultit ja sitten että kestääkö siellä ihan normaali kovuuksinen pultti?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.03.2012, 19:43
king cap:n Avatar
king cap king cap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.06.11
Sijainti: tornio
Viestit: 205
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja abc123 Näytä viesti
onko kukaan mitannu noitten vääntösauvojen kiristyspulttien paksuutta kun en muista että oliko 12mm ja auto ei ole tässä lähellä ja pitäs viikonloppuna pistää uuet pultit ja sitten että kestääkö siellä ihan normaali kovuuksinen pultti?
12mm on ainaski mulla nuissa vääntösauvoissa ja kovuushan sais olla 10,9.tuosta 8.8:sta kahlasi mutteri kierteiden läpi kun kiristin.nuita 10.9:jä en vain oo onnistunu löytämään riittävän pitkiä mistään.jos sattuu jostakin löytymään niin mulle kans tietoa mistä niitä saa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.03.2012, 20:19
juuso85 juuso85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: kymenlaakso
Viestit: 78
Perusasetus

eikös sitä oo kierretankoo 10.9 kovuisena ainakin olemassa kun pitkis pulteis ei oo ku pätkä kierrettä... siitähän saa valmistettua niin pitkät pätkät kun tarttee... ne tosiaa on aika tiukoilla jos usein joutuu veivaa auki ja kiinni...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.03.2012, 20:38
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juuso85 Näytä viesti
eikös sitä oo kierretankoo 10.9 kovuisena ainakin olemassa kun pitkis pulteis ei oo ku pätkä kierrettä... siitähän saa valmistettua niin pitkät pätkät kun tarttee... ne tosiaa on aika tiukoilla jos usein joutuu veivaa auki ja kiinni...


niin tai sitte menee johonki oikiaan pultti kauppaan ni alkaa löytymään... ja voihan semmoseen pitkään 10.9 pulttiin tehä lisää kierrettä pakalla...niin mä ainakin töissä oon tehny ku jotain lemmarin pultteja on jatkettu kierteellä..luulis sen tuohon 10,9 pulttiinki purevan..
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.03.2012, 20:51
king cap:n Avatar
king cap king cap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.06.11
Sijainti: tornio
Viestit: 205
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juuso85 Näytä viesti
eikös sitä oo kierretankoo 10.9 kovuisena ainakin olemassa kun pitkis pulteis ei oo ku pätkä kierrettä... siitähän saa valmistettua niin pitkät pätkät kun tarttee... ne tosiaa on aika tiukoilla jos usein joutuu veivaa auki ja kiinni...
saahan sitä tankoa,minä vain en sillä tykkää siitä tangosta kun siihen pitäs alas laittaa tuplamutterit ja se jää sitten niin pitkälle törröttämään,että on aika arka osumille kun olen kääntänyt boorilla nuita tankoja niin ei kestä vetää aivan pohjaan asti.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.03.2012, 19:49
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti



Tuossa pari kuvaa selventämään tuota miten tuolle pakkirattaalle vissiin yleensä käy.
Myöskin siirtäjähaarukasta näyttäisi lähteneen palanen, mutta ei näy tuossa kuvassa.
Vika ilmeni siis niin että pakki ei pysynyt päällä, väkisellä pitämällä sai kauhean rutinan kanssa peruutettua.
Nämä kuvassa näkyvät romppeet (pakki ja vitosvaihde) ovat siis jakolaatikon puoleisessa päässä vaihdelaatikkoa, ja tuon laipan jälkeen alkaa se "kytkinkoppa" joka on vaihdettava kun tekee TD->SD swapin tai toisin päin.



Tässä tuo SD-mallin kytkinkoppa mittojen kanssa.


mitä totA Niinku että tuo pakkiratas on näkyvillä ku jakolaatikon ottaa pois,vai ymmärsinkö ihan väärin..jos tiputan jakolaatikon pois ni onnistuuko vaihtaa tuo ratas paikallaan,siis pakkiratas,olisi tuossa uudessa laatikossa aika vaihtaa,kuulostaa jo omituiselta ni aattelin sen pyöräyttää ympäri tai teetättää uuden vanhasta...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.03.2012, 06:13
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Hmm. Teoriassa varmaan tuo siis onnistuu mitä ehdotit, eli jää kytkinkopan puoleinen osa vaihdelaatikosta koneeseen kiinni, ja jakiksen pää irroitetaan.
Käytännössä en tiedä miten se mahtuu sieltä tulemaan, varsinkin irroittamatta sitä jousien kiinnityspalkkia josta itellä ei riittänyt tarmo irroittaa lukkosokkia. (tai itse asiassa en edes löytänyt niitä niin irroitin laatikon palkki paikallaan)
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.03.2012, 18:43
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
Hmm. Teoriassa varmaan tuo siis onnistuu mitä ehdotit, eli jää kytkinkopan puoleinen osa vaihdelaatikosta koneeseen kiinni, ja jakiksen pää irroitetaan.
Käytännössä en tiedä miten se mahtuu sieltä tulemaan, varsinkin irroittamatta sitä jousien kiinnityspalkkia josta itellä ei riittänyt tarmo irroittaa lukkosokkia. (tai itse asiassa en edes löytänyt niitä niin irroitin laatikon palkki paikallaan)


niinku meinasin että näkyykö se pakkiratas kun ottaa jakiksen pois

eli onko se pakkiratas siinä päässä missä on jakis

eli siis pitääkö mun purkaa koko paska pois auton alta että saa pakkirattaan vaihettua
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.03.2012, 14:00
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Veikkaisin että ei saa jakiksen ja vaihdelaatikon välistä sitä vaihdettua.
Ei tartte purkaa koko paskaa jos saat laatikon halkastua "keskilaipan" kohdalta auton alla, ja siirrettyä laatikkoa vielä sen verran taaksepäin että pakkiratas näkyy. On siis jakiksen päässä, mutta itellä jakiksessa vielä tuo vaihdelaatikon "puolikas" kuori kiinni ja sisuskalut pihalla.

Nosturin kans onnistuu varmaan vaihtamaan laatikon ollessa auton alla, mutta ei tuo paljoa vaivaa säästä ainakaan. Tunkin varassa ollessa ottaisin suosiolla lootan sieltä alta pois.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 29.03.2012, 15:20
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
Veikkaisin että ei saa jakiksen ja vaihdelaatikon välistä sitä vaihdettua.
Ei tartte purkaa koko paskaa jos saat laatikon halkastua "keskilaipan" kohdalta auton alla, ja siirrettyä laatikkoa vielä sen verran taaksepäin että pakkiratas näkyy. On siis jakiksen päässä, mutta itellä jakiksessa vielä tuo vaihdelaatikon "puolikas" kuori kiinni ja sisuskalut pihalla.

Nosturin kans onnistuu varmaan vaihtamaan laatikon ollessa auton alla, mutta ei tuo paljoa vaivaa säästä ainakaan. Tunkin varassa ollessa ottaisin suosiolla lootan sieltä alta pois.


joo kyllä mä koko laatikon pudotan ku kaikki lähtee ku irrottelee vaan,ei tarvi sauvojen kanssa ees tapella ku o niin hyvässä rasvassa... ja helpompi sen laatikon sielunelämään on perehtyä ku ottaa sen kokonaan pois sieltä alta, eikä näyttäny ees kovin paljoa tamgearilla maksavan tuo ratas,, ni kattoo mitä se o syöny, pyöräyttää pakkirattaan ympäri jos on vaan puoliksi kulunu...sillähän se menee taas puoli miljoonaa...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 29.03.2012, 19:19
juuso85 juuso85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: kymenlaakso
Viestit: 78
Perusasetus

nippelitietäjät huomio!


onkos noi terranon td27 tekniikan perät kovinki erilaiset verrattuna kingcappii td25 tekniikal ku ainaki takaperä on ihan erilaiseesa kuoressa ja näytti ainakin silmaan isommalta... onko lukko parempi ja mikä välitysten ero on? tarvii varmaa vaihtaa molemmat perät samalla vaiko? ja saako terranon takaperän kasattuu pakun banjoo ku on toi jousitustyyppi erilainen...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 31.03.2012, 08:59
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
joo kyllä mä koko laatikon pudotan ku kaikki lähtee ku irrottelee vaan,ei tarvi sauvojen kanssa ees tapella ku o niin hyvässä rasvassa... ja helpompi sen laatikon sielunelämään on perehtyä ku ottaa sen kokonaan pois sieltä alta, eikä näyttäny ees kovin paljoa tamgearilla maksavan tuo ratas,, ni kattoo mitä se o syöny, pyöräyttää pakkirattaan ympäri jos on vaan puoliksi kulunu...sillähän se menee taas puoli miljoonaa...
Kantsii puhelimella tiedustella noiden rattaiden saatavuutta vielä Tamgearsilta. Itelle tuli vastaan ei oota, eivätkä tienneet millon on tulossa seuraavan kerran pakkirattaita. Syksyllä siis.
Mut ympäri pyöräytys toki hyvä kikka jos ei hampaat oo lähteny koko matkalta, niin kuin mulla teki tyhjää lyödessä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 22:46 (GMT +2).