Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.03.2012, 18:00
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Jaa...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
No niin arvon heimoveljet,

nyt olis kingcapista paskottu pakkiratas...

eli kysymys kuuluu onko se kuin bolt on homma vaihtaa, entä mitä jos sekoittaa td ja sd laatikot, kuinka helposti se käy.puhetta siitä oli muistaakseni jo aikasemmin..

eli td laatikko sd moottorin perään..joku kytkinkopan vaihto siinä oli? meneekö ihan bolt on..

vai pitäskö ihan suosiolla vaihtaa koko paketti eli kone ja laatikko. tuleeko se sieltä kokonaisena pois konehuoneen kautta?? vai pitääkö katkaista?

paljon hyviä kysymyksiä,toivottavasti jollain on faktaa lyödä pöytään ni tietää sitte helpoimman tien tehä tuo remontti.

eli joko sekoittaa sd ja td laatikko tai vaihtaa koko kone ja laatikko paketti.

td kone olis kuulemma huomattavasti parempi kuin tuo sd moottori.

Jaa, että sillai kävi...
Ei ihan bolt-on ratkasu oo... Kytkinkoppa, ja sit se pääakselin koppa myös vaihtaa... Kytkinhaarukka vaihtaa myös, ja sitten lisäksi se painelaakeri. Mut, osathan siis löytyy vahnasta lootasta sitten.

Mikäli tekniikan vaihtaa samalla, niin sähköjen kaa tulee ongelma... Siin tarvii osan johtosarjaa siit luovuttajasta ja sit osan vanhasta... Td:ssä syöttöpumppu tarvii kaks johtoa, kun Sd:n yhden... Startit vaihtaa ja sit laturikin... Ylävesiletkukohan se oli kaa vaihdettava...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.03.2012, 18:24
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Jaa, että sillai kävi...
Ei ihan bolt-on ratkasu oo... Kytkinkoppa, ja sit se pääakselin koppa myös vaihtaa... Kytkinhaarukka vaihtaa myös, ja sitten lisäksi se painelaakeri. Mut, osathan siis löytyy vahnasta lootasta sitten.

Mikäli tekniikan vaihtaa samalla, niin sähköjen kaa tulee ongelma... Siin tarvii osan johtosarjaa siit luovuttajasta ja sit osan vanhasta... Td:ssä syöttöpumppu tarvii kaks johtoa, kun Sd:n yhden... Startit vaihtaa ja sit laturikin... Ylävesiletkukohan se oli kaa vaihdettava...

ok,,,no tuo laatikko homma ei kuulostanu pahalta..

ja nuo sähkö hommat tuskin on ongelma...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.03.2012, 19:22
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Joo iisipiisi tuo laatikon kopan vaihto, pari lukkoprikkaa, tiivisteliimat uusiksi ja pultit auki ja sama toisin päin eri kopalla.
Siinä on tosiaan pitkä koppa mikä pultataan irti, takaisinlaitossa kannattaa varmistaa että ei mene mikään vaihde silmään. Itellä kävi näin ja piti laatikko käyttää uudestaan pois.

Pakkirattaan kääntö on tuossa itsellä meneillään kun huomasin että siirtäjähaarukka oli ottanut myös osumaa. Sijaitsee siellä vaihdelaatikon takaosassa puolivälissä olevan laipan takana vitosvaihteen kanssa.
Ei ole myöskään hankala vaihtaa tai kääntää.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.03.2012, 20:14
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
Joo iisipiisi tuo laatikon kopan vaihto, pari lukkoprikkaa, tiivisteliimat uusiksi ja pultit auki ja sama toisin päin eri kopalla.
Siinä on tosiaan pitkä koppa mikä pultataan irti, takaisinlaitossa kannattaa varmistaa että ei mene mikään vaihde silmään. Itellä kävi näin ja piti laatikko käyttää uudestaan pois.

Pakkirattaan kääntö on tuossa itsellä meneillään kun huomasin että siirtäjähaarukka oli ottanut myös osumaa. Sijaitsee siellä vaihdelaatikon takaosassa puolivälissä olevan laipan takana vitosvaihteen kanssa.
Ei ole myöskään hankala vaihtaa tai kääntää.

joo ittellä ruksuttaa ja rutisee se pakki. pomppii hyppii ja loikkii,ei pysy enää kunnolla päällä ja jää jumiin..
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.03.2012, 22:37
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Ei td:n pumppu tarvi kuin yhden sähköjohdon toimiakseen.. Se toinen johto on kylmäkäynnistys-solenoidille joka kääntää pari astetta ennakkoa lisää kylmänä kun starttaa.. Toimii ilmankin.. Sammutus-solenoidin toiminta on molemmilla koneilla sama..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.03.2012, 09:12
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Jos tekniikkaswappia ajattelee niin startti eripuolella vaatii vähäsen kaapeleiden muutosta mutta esim mittariston anturit on liki samoissa paikoissa samoilla antureilla joten ne (pitäis) mennä heittelemällä paikalleen. Joitain ylimääräisiä johtoja itseasiassa jää SD johtosarjasta yli kuten se imarihehkun johto ym.. Hehkutusjännitteet on molemmissa samat mutta muistelisin että se hehkutus jää vajaaksi jos ei nappaa siitä SD koneesta sitä imusarjahehkua jonnekkin roikkumaan, ei meinaan anna tarvittavaa aikaa muuten.

Nappihehkuhan tosin rocks
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.03.2012, 10:06
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen Näytä viesti
Jos tekniikkaswappia ajattelee niin startti eripuolella vaatii vähäsen kaapeleiden muutosta mutta esim mittariston anturit on liki samoissa paikoissa samoilla antureilla joten ne (pitäis) mennä heittelemällä paikalleen. Joitain ylimääräisiä johtoja itseasiassa jää SD johtosarjasta yli kuten se imarihehkun johto ym.. Hehkutusjännitteet on molemmissa samat mutta muistelisin että se hehkutus jää vajaaksi jos ei nappaa siitä SD koneesta sitä imusarjahehkua jonnekkin roikkumaan, ei meinaan anna tarvittavaa aikaa muuten.

Nappihehkuhan tosin rocks
Nappihehku löytyy jo.. Mutta epäilisin vahvasti että sekoitan vaan laatikot keskenään ja taas kovaa ajoa,Kytkin pitää vaihtaa samaan rahaan ni ei tarvi heti aukasta uudestaan...Soitellaanpa Lerssinen maanantaina...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 10:34 (GMT +2).