Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.03.2012, 07:19
Tomis1 Tomis1 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.02.12
Sijainti: Paimio
Viestit: 20
Perusasetus

Ei näkynyt mitään vikaa renkaissa.

Pitänee mitata onko sylinteri/sylinteriputki pyöreä ja tilata uuden renkaat.
Oisko kone lämmennyt tms että keskimmäiset 2-3 sylinterit kehnommat?
Männänrenkaista kuulema lähtee pänni pois jos kuumenee liikaa.

Tietty täytyy katsastaa venatkin voihan nekin vähäsen vuotaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.03.2012, 10:55
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Kyllähän tuosta vielä suhtkoht tiivis kone tulee rengastamalla kunhan sylinterit ei ole oikein pahasti kuluneet.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.03.2012, 21:42
Tomis1 Tomis1 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.02.12
Sijainti: Paimio
Viestit: 20
Perusasetus

Sylinteriputkissa ei minkäänlaista pykälää. Mittasin nuo ja kahdessa keskimmäisessä 0.08mm ja 0.06mm soikea. Kahdessa reunimmaisessa jonkunverran vähemmän.

Etsin netistä että toyota ilmoittaa max lukemaksi 0.1mm ja 60 tkm ajetussa testicorollassa oli vastaavat arvot samoissa keskimmäisissä sylinterreissä.

Eli jos ton putken hoonaisi kevyesti ja laittaisi uudet renkaat?
Omituista...luulisi koneen olevan ihan timmi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.03.2012, 20:38
Tomis1 Tomis1 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.02.12
Sijainti: Paimio
Viestit: 20
Perusasetus

Nyt on uudet renkaat, kansipahvi ja kk-laakerit. Pytyt hoonattu,venat hiottu ,uudet ohjurinkumit. vaan... samaa tekee Eli kun kone lämpenee ja kierrättää tyhjänä niin tuuppaa öljyä huohottimesta. Ei ehkä enää niin paljoa.

Mitatut ohivuodot 3 sylinterissä alle 10% yhdessä 18% mutta saattaisi vuotavan imuventtiilistä....muutokset eivät juuri vaikuta onko mäntä ylhäällä vai alhaalla kun jaksaa vaan pitää konetta paikallaan. Nämä siis lämpimällä koneella.

En nähnyt kannessa mitään vikaa saati lohkossa..
Epäilen siis vieläkin että venakoppa nyt vain täyttyy syystä että nostimissa on jotain eroa? Paikallaan oleva on uudemmasta terranosta ja irrallinen on vanha tosi kulunut nostaja.
Muuta eroa en nostajista tai nostajien tangosta löydä kuin tuon palan muoto. Pitäiskös kannen öljykanavassa joka tukee nostajien pukkiin olla jokin pilli ahdistamassa öljyntuloa?


Niin ja miksi huohotin täytyy olla venakopassa..miksei kampikammiosta lohkon kyljestä kuten muutenkin.
Auttakee...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMAG0608.jpg‎
Views:	199
Size:	93,1 Kt
ID:	25398   Click image for larger version

Name:	IMAG0609.jpg‎
Views:	177
Size:	94,5 Kt
ID:	25399  

Viimeksi muokannut Tomis1 : 14.03.2012 21:20
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.03.2012, 20:28
Tomis1 Tomis1 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.02.12
Sijainti: Paimio
Viestit: 20
Perusasetus

Arvatkaapas mikä mokkula on laturin päässä ja josta menee ja tulee öljyletku?
Ja mitä tapahtuu kun se kuumenee kun imupuoli ei ole tulpattu?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.03.2012, 20:30
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Alipainepumppu....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomis1 Näytä viesti
Arvatkaapas mikä mokkula on laturin päässä ja josta menee ja tulee öljyletku?
Ja mitä tapahtuu kun se kuumenee kun imupuoli ei ole tulpattu?
Alipainepumppuhan se siellä on... Ja ilmeisesti puhaltaa paineet väärään paikkaan kuumana..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.03.2012, 20:50
Tomis1 Tomis1 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.02.12
Sijainti: Paimio
Viestit: 20
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Alipainepumppuhan se siellä on... Ja ilmeisesti puhaltaa paineet väärään paikkaan kuumana..
Jäi mietityttämään ääni joka nousi kun sormella tukki huohotusaukon...ääni vastaa pienen pölynimurin ääntä. Mittasin sylinterit moneen kertaan ohivuotomittarilla kylmällä ja kuumalla ja monesta kohtaa ja tulin siihen tulokseen etten käsitä että ahdin voisi puhaltaa niin suoraan kampikammioon.

Purin testimielessä alipainepumpun pois ja tulppasin reiät. Nyt huohotusta saa lähes etsiä ...onpahan lähes täysin kunnostettu kone nyt.

Mutta otti se pitkään ennenkuin löytyi..toivottavasti jollekkin apua.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.03.2012, 01:39
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Alipainepumppuhan se siellä on... Ja ilmeisesti puhaltaa paineet väärään paikkaan kuumana..
Ja kylmänä myös puhaltaa kampikammioon paluulinjan kautta kuten aina normaalisti toimiessaan. Eihän tuota osannut edes epäillä kun ei tiennyt ettei alipainepumppu ole käytössä...

Koska pumpun tarkoitus on tehdä alipainetta niin normaalitoiminnassa ilman liike loppuu kun alipainelinjaan on alipaine saatu. Satunnainen jarrun painaminen ei paljoa tilannetta muuta mutta jos pumppu yrittää muuttaa koko maan ilmakehän alipaineiseksi niin saattaapi tulla ongelmia...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ:n ohjaustehostimen ongelmat Kuuno Tekniikka & Jutustelu 2 27.10.2008 17:25
Hj 61 kytkin ongelmat? Tekniikka & Jutustelu 0 19.11.2007 15:52
OZI:n ongelmat Tekniikka & Jutustelu 31 21.02.2007 06:00
verkko-ongelmat Lars Chit-Chat 5 21.04.2005 23:33
ERILLAISET ONGELMAT jeeppi-eki Tekniikka & Jutustelu 7 28.08.2004 12:33


Sivu luotu: 16:59 (GMT +2).